Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Trendovski iskorak za konkurencijom

Ford Focus Active Wagon

Trendovski iskorak za konkurencijom

Sa Active modelom karavanskog Focusa, koji dizajnerski njeguje off-road stil ima povišeno vješanje, te petostepeni sistem aktivnog rada prednjeg pogona Focus je spreman za bezbrižan silazak sa asfalta i ograničene terenske avanture…

Ford je sa novom četvrtom generacijom Focusa značajno iskoračio iz dosadašnjih okvira i svojim kupcima ponudio još dva nova i veoma zanimljiva kompaktna modela. Prvi je elegantna i bogato opremljena Vignale verzija, koja cilja na u svakom pogledu najzahtjevnije kupce.

 

 

Sa njom je Ford u kompaktnu klasu uveo neke luksuzne elemente iz njegovih većih i skupljih modela, koji podižu čulni osjećaj u vožnji na najviši nivo. Drugi model i glavni junak ove priče je trendovska off-road verzija, koje se od ostatka game zvanično razlikuje po odrednici Active.

 

Nakon što je početkom aprila u okviru svjetske premijere novog Focusa, koja je održana u Londonu predstavio hatchback verziju Active modela, Ford nas je sada počastio i sa njegovim karavanskim izdanjem. Ako je suditi po onome što je proteklih godina radila konkurencija, karavan bi kupcima trebao biti puno zanimljiviji od manjeg brata.

 

 

Podsjećamo da su neki od najpoznatijih predvodnika off-road trenda među kompaktnim karavanima Škoda Octavia Scout, Volkswagen Golf Alltrack, Seat Leon X-Perience, te Subaru XV. Dizajnerski se Ford Focus Active uklapa u aktuelne trendove, koji nalažu da karoserija automobila obavezno mora biti „oklopljena“ sa nelakiranim plastičnim oblogama, ali i da mora imati viši klirens u odnosu na standardnu.

 

 

U slučaju Focusa odstojanje od podloge povećano je za 30 mm naprijed i 34 mm nazad, kako bi se omogućili bezbrižniji silasci sa asflata, ali i dobio svojevrsni „SUV“ efekat. Navedeno povećanje visine je prema Fordu zaslužno i za činjenicu što Active model na prvi pogled djeluje robusnije i gabaritnije od standardne karavanske verzije. U želji da što više istaknu avanturistički duh nove Focusove verzije Fordovi dizajneri su za Active model pripremili niz jedinstvenih vizuelnih detalja. U prvom planu je jednostavna crna maska hladnjaka, bez hromirane rešetke.

 

Tu su i drugačije, snažnije profilisani branici sa svijetlim, stilskim okvirima „maglenki“. U istom stilu sa svijetlim lakom istaknuti su i centralni dijelovi prednjeg i zadnjeg branika. Bočne strane su ukrašene stilizovanim srebrno-crnim, dvobojnim oblogama pragova dok su krovni nosači i okviri prozora obojeni u crnu nijansu. Podsjećamo da su kod standardnog karavana ovi detalji svijetli, odnosno od hroma i aluminijuma. Active modeli se od ostatka game razlikuju i po jedinstveno dezeniranim 17 i 18-inčnim alu naplacima.

 

 

U enterijeru se razlike u odnosu na ostale verzije Focusa svode uglavnom na određena drugačija stilska rješenja. U prvom planu su specifično dezenirane presvlake sjedišta i oplate na vratima, dok je sve ostalo manje-više isto ili slično kao kod standardnog Focusa.

 

 

U Fordu ističu da je komfor karavanske karoserije značajno bolji nego kod prethodnika, što je jednim dijelom postignuto povećanjem međuosovinskog razmaka za 53 milimetra, a drugim dijelom drugačijom konfiguracijom intrument panela, koji je sada bliži vjetrobranu.

 

Instrumenti su analogno-digitalne koncepcije, sa širokim TFT ekranom u sredini, a kao opcija nudi se i „head up“ displej. Na vrhu centralnog grebena se nalazi 8-inčni na dodir osjetljivi ekran Sync 3 multimedije, koja je lako poveziva sa Android Auto i Apple carplay aplikacijama i pametnim uređajima.

 

 

Kada je riječ o sigurnosnoj opremi i sistemima asistencije vozaču u prvi plan se izdvajaju adaptivni tempomat, sa mogućnošću automatskog kočenja i kretanja u kombinaciji sa automatskim mjenjačem. Tu su i sistem samostalnog kočenja u slučaju opasnosti, te sistemi za održavanje pravca kretanja, nadzora mrtvog ugla i samostalno parkiranje bez potrebe za asistencijom vozača. Ford Focus Active se kao i ostale verzije popularnog kompakta proizvodi u Saarlouisu u Njemačkoj, a prvi modeli kupcima bi trebalo da budu isporučeni početkom 2019. po za sada nepoznatim cijenama.

 

 

 

SAMO SA PREDNJIM POGONOM

 

Za razliku od konkurenata, koji se svi mogu dobiti sa primarnim prednjim ili 4x4 pogonom Ford se odlučio da svoje Active modele ponudi isključivo sa prednjim. Kako bi se ipak dinamički razlikovao u odnosu na ostatak game, Active model dobio je sistem aktivnog elektronskog podešavanja pogona, upravljanja i vješanja sa pet režima rada.

 

 

Osim tri koja su već poznata iz standardnog modela (Normalo, Eci i Sport), tu su i još nova dva režima: Slippery i Trail, koji omogućavaju bolju trakciju pogonskih točkova po snijegu, blatu, ledu i pijesku. Pogonsku gamu čine po dva EcoBoost i EcoBlue motora. Ulazni 1.0 trocilindarski benzinac raspolaže sa 101 i 125 KS, dok veći 1.5 ima 150 i 182 KS. Ljubiteljima dizelaša ponuđeni su 1.5 TDCi sa 95 i 120 i veći 2.0 bloka sa 150 KS. Osim šestobrzinskog ručnog, u ponudi je i osmostepeni automatski mjenjač.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum objave: 07/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook