Naslovna > Automobili > Audi > A5 > Tri Audija u jednom
FOTO GALERIJA (11)

Predstavljamo-Audi A5 Sportback

Tri Audija u jednom

Sa Sportback verzijom modela A5 Audi pokušava ući u sve popularniju klasu sportskih limuzina i ponuditi automobil atraktivnog dizajna, koji objedinjuje najbolje karakteristike sportskog kupea, elegantne limuzine i porodičnog karavana...

O njemu se dugo spekulisalo, dok su u međuvremenu planski “curile” informacije, špijunske slike i nevješti renderi. I taman kad je atmosfera došla do usijanja, čekanju je došao kraj, a iz Ingolstadta su pustili obilan pres materijal i slike nove petovratne Sportback verzije coupe modela A5. Mada ćemo ga prvi put uživo vidjeti na ovogodišnjem sajmu u Frankfurtu, o njemu se već sada sve zna. Sa novim A5 Sportback modelom Audi je još jednom učvrstio svoju lidersku poziciju kada je u pitanju automobilski dizajn. Pitate se kako kada se sve što nudi Sportback čini već viđenim. Nijemci jednostavno ne vole eksperimentisati, uvijek igraju na sigurnu kartu i koriste provjerena rješenja, što se u velikom broju slučajeva pokazalo kao najbolja formula za uspjeh. Audi je još jednom odigrao na tu kartu i čini se pogodio. Njihov petovratni coupe mami uzdahe svojim emocionalnim i progresivnim stajlingom, vrhunskom elegancijom i sportskim proporcijama okrunjenim niskim otporom zraka od 0,29. U suštini najveća razlika u odnosu na „original”, tačnije na A5 kupe i kabrio, svodi se na sljedeće: 10 cm veću dužinu, dodatni par vrata i osjetno veći prtljažnik, dok se elegantna coupe forma čini ljepšim i od originala.

 

 

 


A5 Sportback je dugačak 4,71, širok 1,85 i visok samo 1,39 metara, odnosno cijelih 36 mm je niži od Audija A4 Sedan i samo 20 mm viši od A5 kupea. Sa raskošnim međuosovinskim razmakom od 2,81 metra (59 mm više od kupe verzije), izuzetno kratkim prevjesima i širokim tragom točkova (1,59 mm naprijed, 1,58 mm nazad), A5 Sportback je izuzetno moćna figura. Elegantnom nastupu uveliko doprinose vrata bez okvira stakala, dok sportskom utisku doprinose serijski 17-inčni točkovi, koji se po želji kupca mogu povećati do maksimalnih 20-inča. Sveukupno gledano, arhitektura Sportbacka je kombinacija kupe elegancije, limuzinske udobnosti i karavanske praktičnosti. Prednji dio presađen je sa standardnog A5, sa masivnom single frame maskom hladnjaka, velikim svjetlima i stilizovanim poklopcem motora. Bočna linija maksimalno je raščišćena sa elegantno padajućim krovom, malim staklenim površinama i naglašenim donjim dijelom vrata. Zadnjim dijelom dominiraju horizontalne linije, sa dvodijelnim LED svjetlima, naglašenim spojlerom na poklopcu prtljažnika i ravnim završecima izduvnog sistema (bez obzira na vrstu motora).

 

 

Prilagođavanje stilu vožnje. Poput Audija A5 kupe i novi A5 Sportback bi trebao ponuditi vrhunsku voznu dinamiku, stabilnost i udobnost. Vrhunska dinamika prije svega bi trebala proizaći iz izuzetno čvrste, ali lagane gradnje sa opsežnom upotrebom aluminija, kratkim prevjesima karoserije i adaptivnim servo upravljačem sa odličnim povratnim informacijama. Sve to odlično prate i snažne kočnice, koje već kod osnovnih verzija uključuju diskove promjera 314 mm sprijeda i 300 mm straga. Uz napredni ESP i blokadu prednjeg diferencijala (samo sa najjačim motorima), A5 Sportback izaziva granice fizike. Tu je i famozni Audi Drive Select, koji omogućava podešavanje svih tehničkih komponenti automobila (odaziv na gas, izmjene brzina, otpor upravljača, tvrdoća amortizera) trenutnim uslovima vožnje u tri moda; comfort, auto i dynamic. U slučaju da automobil posjeduje i MMI interfejs postoji i četvrta individual postavka.

 

 

Iako bi se to dalo očekivati, A5 Sportback neće biti bezobrazno skup, kada u septembru stigne u salone. Osnovni 2.0 TFSI model u Njemačkoj će koštati nešto više od 33.500 eura, dok bi najskuplji 3.2 FSI trebao koštati oko 47.000 eura. Vjerovatno najtraženiji biće 2.0 TDI sa cijenom od 36.000 eura. Vremenom bi trebala stići i još jeftinija ulazna verzija, sa malolitražnim turbobenzincem. Audi kupce ovog automobila traži među mladim poslovnim ljudima sa aktivnim životnim stilom, kojima je osim elegancije potreban i dodatni prostor za vikend aktivnosti. Takvih je mnogo, pa će A5 Sportback nesumnjivo imati puno interesenata. Srednja premium klasa u Evropi je uprkos aktuelnoj finansijskoj situaciji dosta stabilna, pa se najveći broj kupaca očekuje u zapadnoj Evropi, prije svega Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji, ali i Italiji i Španiji.

   

 

 

Iako je zamišljen kao čistokrvni četvorosjed, A5 Sportback putnicima nudi daleko više mjesta za noge i ramena od kupe i kabrio izvedbe, samo nekoliko milimetara manje od Audija A4. Nije loše za pomodnu coupe limuzinu. Ergonomija, kvaliteta korištenih materijala i završne obrade je očekivano na najvišem nivou, kako i priliči premium klasi automobila. Sve to prati i prostran prtljažnik osnovne zapremine od 480 litara, odnosno maksimalnih 980 litara, što je na nivou Audija A4 Avant. Osim prtljažnikom, A5 Sportback svoju karavansku prirodu dokazuje brojnim praktičnim detaljima, kao što su kuke za kese, mrežica za osiguranje tereta, dvodijelni prekrivač prtljažnika, 12V utičnica i slično. Osim toga u ponudi je i sklopiva kuka za vuču, krovni nosači sa skije, bicikle i slično, što još jednom potvrđuje lifestyle duh ovog automobila. Audi A5 Sportback svoje putnike štiti vrhunskom tehnologijom. Tu su full-size adaptivni prednji zračni jastuci, koji se aktiviraju u skladu sa proporcijama putnika, te bočni zračni jastuci i zračne zavjese. U kombinaciji sa brojnim drugim elektroničkim sigurnosnim dodacima, A5 Sportback je vrhunski siguran automobil. I tu se više nema šta dodati. Tipično Audi.

 

 

OPREMA: Od igle do lokomotive
Audi je svoje kupce navikao na raskoš, pa tako već osnovni model krasi bogata oprema. Tu spadaju 17-inčni točkovi, kontrola pritiska u gumama, klima uređaj, kožni sportski upravljač, audio sistem sa osam zvučnika, elektromehanička parking kočnica, šest zračnih jastuka, zatezači pojaseva, Isofix sidrišta za dječije sjedalice, sistem za rekuperaciju kinetičke energije kočenja, svjetla za maglu, grijani retrovizori, prozori na struju, inteligentni ključ (pamti servisne intervale) i slično. Naravno lista dodatne opreme i dalje ostaje veoma dugačka. Kupci Audija A5 na raspolaganju imaju čak 15 pomno odabranih boja, a oni  naglašenih sportskih apetita i dva S line paketa.

 

 

 

Ponuda motora je manje-više poznata i podrazumijeva po tri benzinska i dizelska Euro 5 agregata, koji ne bi trebali imati nikakvih problema sa 1.500 kg teškim automobilom. Benzinsku ponudu čine 2.0 TFSI sa 180 i 211 KS i 3.2 V6 sa 265 KS, dok ljubitelji dizelaša mogu birati između 2.0-litarskog TDI sa 170 KS, zatim 2.7-litarskog TDI sa 190 KS, te 3.0-litarskog V6 TDI sa 240 KS.  Vrijedi spomenuti da su svi motori dobili napredno direktno ubrizgavanje i sistem pretvaranja kinetičke energije kočenja u električnu, koja se skladišti u akumulator, dok osnovni benzinac i dizelaš posjeduju i start/stop sistem. Tokom 2010. godine motorna ponuda biće proširena sa još tri nove jedinice, prije svega slabijim 2.0-litarskim TDI agregatom sa 143 KS i 1.8-litarskim TFSI benzincem sa 160 KS. Ponuda mjenjača uključuje šestostepeni manuelac i multitronic automatiku, dok se sposobni quattro pogon i sedmostepeni S-Tronic mjenjač serijski nude sa dva jača benzinska i najjačim dizelskim motorom. Najtraženiji motor nesumnjivo će biti 2.0-litarski TDI sa 170 KS, koji nudi ubrzanje do 100 km/h za 8,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 228 km/h uz prosječnu potrošnju od 5,2 litre.

 

Datum objave: 21/09/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook