Naslovna > Automobili > Land Rover > Discovery > Tri decenije britanskog terenca

Land Rover Discovery

Tri decenije britanskog terenca

Sa Discoveryjem, Land Rover je svoju gamu vozila prvi put približio širokim narodnim masama ponudivši im ugodan i prostran automobil, sa uzornim off-road i tegljačkim sposobnostima. Vremenom je izrastao u jedan veoma poseban model, koji danas ima armiju obožavalaca širom svijeta...

Prije 29 godina, tačnije 1989. godine britanski specijalista za terenska vozila Land Rover predstavio je prvu generaciju Discoverya, koja je bila razvijena iz koncepta Project Jay. Ovaj sposobni terenac, koji je spojio udobnost porodičnog automobila sa off-road karakteristikama čistokrvnog Land Rovera osmišljen je sa ciljem da bude i radno i paradno vozilo. Tačnije, to je bio automobil sa kojim su Britanci pokušali premostiti jaz između klasičnog Defendera i luksuznog Range Rovera. Novi model je bio baziran na podvozju većeg i poprilično skupljeg Range Rovera. Kako bi mogao konkurisati tada veoma jakoj japanskoj konkurenciji njegova cijena je bila značajno manja u odnosu na model sa kojim je dijelio veliki broj mehaničkih komponenti, što su kupci vidjeli kao odličnu priliku da dođu do pouzdanog i izdržljivog terenskog vozila.


Discovery je od starta bio dostupan u verziji sa troje vrata, da bi već nakon godinu dana proizvodnje u ponudu bila uvedena i tada sve popularnija petovratna verzija. Oba modela su imala kabinu sa pet sjedišta. Opciono su bila dostupna i dva dodatna u prtljažniku, što je dodatno povećalo funkcionalnost i učinilo da Discovery veoma brzo postane zanimljiv porodičnim kupcima. Kao interesantna zanimljivost vezana za ovaj model danas se ističe činjenica da je za dizajn enterijera bila angažovana Conran Design Group agencija u Londonu. To se pokazalo kao veoma dobar potez, jer je novi oblik unutrašnjosti već u startu izvrsno prihvaćen. I pored posebnog izgleda, dizajn enterijera zasnivao se na  Range Roveru, s tim što je Land Rover većinu kabinskih, ali i određenih eksterijernih elemenata posudio od ostalih vozila Rover grupacije, a najviše iz modela Maestro i Montego.
Do 1994. godine Discovery je bio dostupan sa 2.5-litarskim Tdi motorom serije 200, odnosno 3.5-litarskim V8 benzincem preuzetim sa polica Rovera.

Manji Roverov 2.0-litarski benzinski četverocilindrični motor nakratko je bio ugrađivan u model koji je u prvom redu bio namijenjen za privlačenje flotnih kompanija, kojima nije odgovaralo da plaćaju dodatne poreze u Britaniji na vozila sa zapreminom motora od preko 2.0 litra. Kao i kod svih Land Rover vozila, model Discovery je dolazio sa stalnim pogonom na sve točkove, potpomognutim samoblokirajućim diferencijalom, koji mu je pružao iznatprosječne terenske karakteristike dokazane na brojnim ekspedicijama širom svijeta. Nakon veoma uspješne prve generacije evolucija se nastavila, pa je krajem 1998. na scenu stupila druga, koja je sa sobom donijela čak 720 izmjena, uključujući i elektronsku kontrolu trakcije, te pomoć pri silasku niz nizbrdicu. Ovaj model pravio se do 2004. godine kada Land Rover odlučuje da predstavi potpuno novi model sa oznakom Discovery 3, koji se ukupnom izvedbom približio na korak do elitnog Range Rovera.

Za pogon Discovery 3 modela su bila namijenjena tri motora. Ljubiteljima dizelaša se nudio 2,7-litarski V6 blok sa 195 KS i 440 Nm, koji se pokazao izdržljivim i pouzdanim. Svilenkasti zvuk velikih i snažnih benzinaca u Land Roveru su proizvodila dva motora, manji Fordov 4.0 V6 sa 216 KS i veći 4.4 V8 sa 300 KS. Sa njima su se kombinovala dva mjenjača, ručni i automatski sa šest stepeni. Zahvaljujući popriličnom uspjehu ovog modela, Land Rover nastavlja sa razvojem Discoveryja 3, te ga po istom principu kao i sa prvom generacijom, nakon temeljnog redizajna iz 2009. u ponudu uvodi kao potpuno novu četvrtu generaciju. Vanjski dizajn Land Rovera Discovery 4 temeljno je obnovljen sa glatkim i jednostavnim površinama na prednjem dijelu, uključujući i novi aerodinamičniji branik, te redizajnirani prednji spojler. Osim upečatljivog izgleda uljepšanog i svjetlosnim tijelima u trendovskoj LED tehnologiji, novi model stigao je sa paletom agregata koju, osim poznatog TDV6 2.7-litarskog turbodizelaša i Jaguarovog 5.0-litarskog osmocilindraša V konfiguracije, sada čini i novi 3.0-litarski TDV6 twin turbo dizelaš sa 245 KS.

U poređenju sa dotadašnjim 2.7-litrašem, novi TDV6, osim što je bio osjetno jači, postao je i 9% ekonomičniji uz 10% manju emisiju CO2. Ovo su bili odlični rezultati ako se uzme u obzir snaga i veličina motora, koji se isporučivao samo u kombinaciji sa šestostepenim automatskim ZF mjenjačem. Navedena pogonska kombinacija je bila dovoljna da poprilično masivni 2,5 tona teški terenac od 0 do 100 km/h dovede za 9,6 sekundi, te da postigne maksimalnu brzinu od 180 km/h. Četvrta generacija Land Rovera Discovery je na najbolji način pokazala kako je moguće ukombinovati izuzetne terenske karakteristike, lukuznu unutrašnjost, te dovoljno dinamične performanse na otvorenoj cesti, a sve to uz imidž sposobnog, ali plemenitog radnika, koji nimalo nije izgubio na popularnosti tokom proteklih 29 godina.

Vrhunac Land Rovereove Discovery serije trenutno se ogleda u njegovoj petoj generaciji, koja je nastala na temeljima Discovery Vision koncepta iz 2014. godine. Interesantna novost koja je uvedena sa petom generacijom je i predstavljanje manjeg Discovery Sport modela, koji je dobio zadatak da zamijeni Freelandera. Discovery 5 je ponudio mnoga za ovu seriju revolucionarna rješenja, te ju izdigao u sam vrh klase. Kao prvo on dijeli istu platformu sa broj većim i reprezentativnijim Range Rover i Range Rover Sport modelima, te je sa 4.970 mm dužine jedan od najraskošnijih SUV-ova britanskog proizvođača, koji u kabini ima dovoljno mjesta za čak sedam sjedišta. Podsjećamo da je manji Discovery Sport od 4.590 mm za 9 cm duži od Freelandera, te 38 cm kraći od aktuelnog Discoveryja. Gabaritima mu odgovaraju konkurenti poput Honde CR-V, Opel Antare ili Mazde CX-5...

Za pokretanje Discoverya 5, Land Rover je od starta namijenio pet motora, dva benzinska i tri dizelska. Benzinsku gamu otvara dvolitarski Si4 turbobenzinac koji raspolaže sa 300 KS i ima 340 Nm obrtnog momenta. Iznad njega je 3.0 Si6 sa 340 KS i 450 Nm. Ljubiteljima turbodizelaša ponuđene su dvije verzije 2.0-litarskog agregata sa 180 i 240 KS. Slabiji motor ima obrtni momenat od 430, a jači od 500 Nm. Vrh dizelske ponude je na početku prodaje bio 3.0 TDV6 motor, u verziji sa 258 KS i 600 Nm. Riječ je o veoma moćnom dizelskom agregatu, koji Discovery od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,1 s i može da ga potjera do 209 km/h. Vremenom je ponuda obogaćena sa jačom SD6 verzijom trolitarskog dizelaša, koja raspolaže sa 306 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom 2.300 kg teški britanski SUV, koji u svim verzijama dolazi u kombinaciji sa osmostepenim automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom, sposoban je od 0 do 100 km/h ubrza za 7,5 sekundi, te povuče teret mase do 3,5 tona što je impozantan rezultat.
Priča o Land Rover Discoveryu traje već 29 godina, a sljedeće će napuniti tri decenije. Bogata tradcija koju iza sebe ima ovaj model, je pored najsavremenije pogonske tehnologije, profinjenog luksuza i praktičnosti koju nudi u svim svojim verzijama jedan od najjačih aduta u borbi sa mnogobrojnim konkurentima, koji ipak ne mogu da se pohvale ovako sadržajnim istorijskim činjenicama.

Datum objave: 03/12/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook