Naslovna > Automobili > Nissan > Juke > Tri u jednom
FOTO GALERIJA (15)

Novitet-Nissan Juke

Tri u jednom

Najmanji Nissanov crossover plijeni pažnju originalnim dizajnom i najsavremenijom off-road tehnologijom, koja do sada nije bila dostupna u klasi gradskih automobila...

Napraviti bilo kakav iskorak u savremenoj autoindustriji ne samo da je zahtjevno i skupo, već i veoma smjelo. Jedan proizvođač specijalizovao se za takve rizične izlete do te mjere da ljubitelji automobilizma jedva čekaju njegov sljedeći potez. Riječ je o japanskom Nissanu, koji je sa ruba finansijske provalije u život vratio automobilski menadžer decenije Carlos Ghosn, sklapanjem „braka“ sa francuskim Renaultom. Od proizvođača pouzdanih, ali dizajnom predvidljivih i neuzbudljivih automobila Ghosn je Nissan transformisao u kreativnu kompaniju, koja danas nudi široku paletu najrazličitijih modela, sa posebnim naglaskom na 4x4 automobile futurističkog dizajna... Nissan Juke je nakon Murana i Qashqaija treći crossover u ponudi japanskog proizvođača, koji na svojevrstan način ruši ustaljene koncepcijske podjele i u klasu gradskih automobila uvodi najsavremeniju off-road tehnologiju. Dizajnerski provokativan, zanimljivog i nadasve zvučnog imena Juke prema čelnicima Nissana cilja na mlađe vozače, koji svoju mladalačku nesputanost žele osjetiti i za upravljačem automobila.

 

 

 

 

 

Juke je zamišljen dijelom kao gradski automobil, dijelom kao povišeni sportski kupe, a dijelom i kao veoma pokretljiv crossover. Koncept automobila koji nudi „tri u jednom“ dizajnerski je drugačiji od svega što je trenutno prisutno na tržištu. To bi mogao biti veoma jak „imidž“ adut za budući tržišni nastup novog Nissanovog modela. Izgled Juka je rezultat vizuelnog spajanja njegova tri karaktera, pa se na njemu mogu istovremeno razaznati konture malog gradskog automobila, mišićavog SUV-a i sportskog kupea, sa „utopljenim“ zadnjim vratima, bez vidljivih rukohvata. Dizajn nudi mnoštvo originalnih rješenja poput neobičnog prednjeg kraja, sa geometrijski nespojivim oštrim i kružnim oblicima svjetlosnih tijela. Pažnju plijene i visoko postavljena, te čitavom širinom automobila razvučena maska, sa robusnim donjim dijelom branika, u koji su integrisana svjetla za maglu. Bokovima dominiraju mišićavi blatobrani te kupeovska forma, koja se završava blago zasječenim petim vratima sa svjetlima u stilu Volva XC60. Sve to u  kombinaciji sa serijskim 17-inčnim aluminijumskim naplacima zrači dinamikom, što je i bio glavni cilj Nissanovih dizajnera.


 

 

Da je dinamika vožnje jedno od najbitnijih obilježja Jukeovog karaktera potvrđuje izbor motora, sa dva benzinska i jednim dizel agregatom. Početni benzinac je Nissanov 1.6-litarski motor sa 117 KS, dok je jači novi 1.6-litarski turboagregat, koji razvija čak 190 KS. Jedini dizelaš je dobro poznati Renaultov 1.5-dCi motor, sa 110 KS. Slabiji benzinac i dizelaš namijenjeni su širem krugu kupaca, kojima su ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za nešto više od 11 sekundi, te maksimalna brzina veća od 170, odnosno 175 KS dovoljni za ispunjenje svih njihovih vozačkih zahtjeva. S druge strane novi 1.6-litarski turbobenzinac sa direktnim ubrizgavanjem goriva je namijenjen istinskim ljubiteljima dinamične vožnje, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde i maksimumom na 215 km/h.

 

 


Nissanovom elektronski regulisanom All mode pogonu na sve točkove, za potrebe Juka pridodata je inovativna tehnologija aktivne raspodjele obrtnog momenta (torque vectoring), koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz krivine. Zahvaljujući ovom dodatku okretni moment se osim između osovina prednjeg i zadnjeg kraja, do omjera 50:50, sada može dijeliti pojedinačno između točkova zadnje osovine. Ovaj sistem omogućio je raspodjelu obrtnog momenta do nivoa od 50 odsto na svakom od točkova, što je prema tvrdnjama Nissanovih inženjera smanjilo podupravljanje u vožnji i rezultovalo sportski preciznom upravljivošću. Podsjećamo da ovaj sistem do sada nije bio dostupan u ovom segmentu automobila. Juke će se proizvoditi u Evropi, u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu i japanskoj Oppami. Prodaja u Japanu počinje u ljeto, a u Evropi i Sjevernoj Americi se očekuje tek polovinom jeseni.

Datum objave: 04/09/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook