Naslovna > Automobili > BMW > Serija 4 > Tri u jednom
FOTO GALERIJA (46)

BMW serija 4

Tri u jednom

Nakon četiri godine BMW je redizajnirao sve tri karoserijke verzije „četvorke“ i osvježio ih novim vizuelnim detaljima, te savremenijom informacionom i multimedijalnom tehnologijom…

Aktuelni BMW 3 iz kojeg je 2013. godine izvedena prva serija 4, redizajniran je početkom 2015. Odgovor na pitanje zašto su Bavarci čekali pune dvije godine da nakon „trojke“ podmlade seriju 4 možda i nije tako bitan, koliko je bitna činjenica da je „četvorka“ dobila nekoliko novih aduta, koji su sada nedostupni u seriji 3. U okviru redizajna BMW je osvježio sve tri karoserijske verzije „četvorke“: Coupe, Cabriolet i Grand Coupe. Radikalnih dizajnerskih promjena nema, a čini se da nisu ni bile potrebne, jer je i prije redizajna „četvorka“ odlično izgledala. Na prvi pogled su uočljiva nova Bi-LED prednja i zadnja svjetla, a tu su i drugačije LED „maglenke“. Prednja svjetla mogu da se dobiju u LED tehnologiji sa automatskom regulacijom svjetlosnog snopa, koja omogućava njihovo prilagođavanje specifičnim uslovima za vožnju i različitim konfiguracijama puta. Korekcije su osim na svjetlima napravljene i na usisima vazduha u prednjem braniku, maski hladnjaka, a diskretno je preoblikovan i zadnji branik. Podsjećamo da se oblik prednjeg branika razlikuje zavisno od paketa opreme (Sport, Luxury). U ponudu su uvedene dvije nove karoserijske boje: Snapper Rocks Blue (plava) i Sunset Orange (narandžasta), a mogućnosti uljepšavanja svih „četvorki“ su proširene sa novim dezenima 18 i 19-inčnih alu naplataka. Najvažnije dvije promjene u enterijeru su novi trokraki standardni „sportski“ upravljač i multifunkcionalni digitalni instrumenti, koji su zamijenili dosadašnje klasične.

 

 

 

Podsjećamo da se u „četvorku“ ugrađuje i tanji, trokraki sportski upravljač, koji je rezervisan isključivo za modele sa M opremom, te za čistokrvne M modele. Digitalni instrumenti su dostupni u nekoliko različitih kolor šema i njima BMW hvata priključak sa konkurentima kao što je Audi A5. Mercedes će digitalne instrumente vjerovatno ponuditi u redizajniranoj C klasi, koja će biti predstavljena tokom 2017. godine. No vratimo se BMW-u. Bavarski proizvođač ističe da su sa redizajnom uvedeni dvostruki šavovi na mjestima spajanja kožnih obloga instrument panela. Kupcima su na raspolganje stavljene tri do sada nedostupne vrste presvlaka sjedišta i obloga vrata, a tu su i tri nova dezena ukrasnih umetaka, koji pokrivaju sredinu instrument panela i rukohvate. Crni okvir na centralnoj konzoli je dobio visoki sjaj. Za sjaj su zaslužni i mnogobrojni sitniji detalji u srebrnoj boji ili sa hrom finišom. Multimedija je osvježena novim grafičkim prikazom, unaprijeđenim komandama na tunelu mjenjača, a uvedeni su i internet konekcija za više uređaja, te povezivanje sa pametnim telefonima putem CarPlay Apple operativnog sistema. Osnovno uređenje enterijera i kombinacije boja su usklađene kao i do sada sa četiri paketa opreme: Advantage, Sport, Luxury i M Sport. U BMW-u navode da nova „četvorka“ u Copue i Grand Copue verzijama ima unaprijeđeno vješanje, koje omogućava viši nivo uživanja u zahtjevnijoj, sportskoj vožnji. Ova činjenica se prema navodima njemačkog proizvođača nije odrazila na nivo komfora, koji je ostao na visokom nivou zahvaljujući vrhunskim amortizrima i ogibljenju. Redizajn je dotakao i najjače M4 Coupe i Cabriolet modele, koji će se standardno opremati sa adapitivnim prednjim LED svjetlima i zadnjim LED „stopkama“. Promjene u enterijeru su iste kao kod standardog modela. Cijene redizajnirane „četvorke“ nisu potvrđene, a iz BMW-a su za sada samo najavili da neće biti značajnih promjena.

 

 

MOTORI
Kako bi pogonsku gamu „četvorke“ uskladio sa Euro 6 propisima, BMW ju je osvježio još prošle godine. Nakon redizajna iz game je izuzet jedan dizelski agregat 425d sa 224 KS. Benzinska i dizelska gama se temelje na dva bloka zapremine 2.0, odnosno 3.0 litra. Benzinsku paletu čine 420i sa 184, 430i sa 252 KS, te 440i sa 326 „konja“. Ljubiteljima dizelaša se isključivo uz Gran Coupe karoseriju nudi 418d model sa 150 KS. Početni dizelaš kod Cabria i Coupea je 420d sa 190 KS. Iznad njega su 430d sa 258 i 435d sa 313 KS. Zavisno od motora kupcima su na raspolaganju šestostepeni ručni mjenjač ili osmostepeni automatik. Primarni pogon se kod standardnih modela obavlja preko zadnje osovine, dok je xDrive rezervisan za najjače modele.

 

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook