Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Tridesetka za zahtjevnije kupce
FOTO GALERIJA (8)

Novitet – Hyundai i30 Fastback

Tridesetka za zahtjevnije kupce

Hyundaiji je i30 po prvi put odlučio ponuditi u petovratnoj Sportback verziji, čiji bi glavni aduti trebalo da budu komforna kabina, praktičan prtljažnik i dinamičan dizajn.

I dok su svi očekivali da u frankfurtskim sajamskim halama ugledaju novi sportski kompakt i30N, korejski Hyundai je sve iznenadio predstavivši i30 Fastback. Podsjećamo da je kompaktni korejski model od 2007. godine kada je predstavljena prva genaracija pa do danas bio isključivo dostupan kao trovratni i petovratni hatchback, te kao karavan. Sa trećom generacijom u ponudu se uvodi i potpuno nova petovratna Fastback verzija, sa kojom korejski proizvođač želi konkurisati modelima poput Škode Octavie. Mada Hyundai u prvi plan stavlja sportski karakter Sportbacka i činjenicu da je on kupe limuzina, petovratna karoserija ipak sugeriše da je riječ o praktičnom porodičnom modelu, koji povrh svega izgleda veoma dinamično i atraktivno. Sa 4,45 metara dužine Fastback je 11,5 centimetara duži od petovratnog i30 hatchbacka, odnosno 12 centimetara kraći od limuzinske Elantre. U Hyundaiju navode da je vješanje Fastbacka u potrazi za boljim performansama i upravljivošću spušteno 30 mm niže nego kod standardnog i30.

 

Mada je u osnovi arhitektura enterijera u potpunosti ista kao i u standardnom i30, Fastback se može pohvaliti 2,5 centimetra višim stropom, koji doprinosi osjećaju veće prostranosti i prozračnosti. Huyndai nije još potvrdio sve tehničke karakteristike automobila, a jedna od nepoznanica je i kapacitet prtljažnika. Podsjećamo da petovratni i30 ima prtljažnik zapremine 395 litara, karavan 602, a limuzinska Elantra 458. Od Fastbacka se očekuje da ponudi prtljažnik zapremina oko 500 litara. Prednji dio ne nudi puno dizajnerske originalnosti, jer su svjetla ista kao kod i30, a najveće promjene su pretrpjeli maska hladnjaka i sam branik koji je drugačije stilizovan. S boka je takođe sve isto do centralnog „B“ stuba kada krov počinje lagano da se spušta sve do zadnjih svjetala. Najljepši detalj su peta vrata čiji istureni dio predstavlja svojevrsni spoljer, koji usmjerava protok vazduha oko zadnjeg dijela vozila. U Hyundaiju navode da će Fastback biti dostupan sa 12 karoserijskih boja i najsavremenijim sistemima asistencije vozaču, koji će između ostalog imati i mogućnost prepoznavanja pješaka i automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Prodaja Fastbacka bi u Evropi trebalo da počne do kraja 2017. godine, a njegove cijene još nisu potvrđene.

 

POGON
Za pogon i30 Fastbacka su zadužena po dva benzinska i dizel motora. Ljubiteljima benzinaca se nude savremeni 1.0 i 1.4 T-GDI turbobenzinci sa 120 i 140 KS, dok dizelsku gamu čini 1.6 CRDi motor sa 110 i 136 KS. U standardnoj konfiguraciji navedeni motori će se kombinovati sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok će se opciono nuditi savremeni automatik sa dva kvačila i sedam stepeni prenosa. Svi motori su opremljeni Hyundaijevom ISG tehnologijom za automatsko gašenje i startovanje prilikom zaustavljanja.

Datum objave: 05/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook