Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Trojka u SUV formatu
FOTO GALERIJA (53)

Vozili smo - Mazda CX-30

Trojka u SUV formatu

Sa najnovijim kompaktnim SUV modelom Mazda je nadogradila sve pozitivne osobine stanadrdne „trojke“ i ponudila ih u trendovskom povišenom izdanju. Značajan adut u borbi sa konkurencijom biće novi 2,0-litarski Skyactiv-X benzinac sa 180 KS i realnom potrošnjom od oko šest litara...

 

Nakon reprezentativnog CX-5 i kompaktnog CX-3, Mazda je svojim obožavaocima nedavno ponudila i svoj treći automobil off-road koncepcije. Riječ je o modelu CX-30, čiji osnovni zadaci su da privuče potpuno novu grupu prvenstveno evropskih kupaca. Sa kakvim adutima raspolaže ovaj markantni kompaktni SUV pokušali smo da otkrijemo tokom međunarodne prezentacije koja je održana u Barseloni. Oblik automobila izveden je u skladu sa osnovnim smjernicama koje je definisao aktuelni Mazdin Kodo dizajnerski jezik. To u praksi znači da su mnogi stilski detalji, koje nam CX-30 nudi s vana već viđeni na aktuelnim modelima serija 3 i 6, ali je to kod njega sve nekako atraktivnije i privlačnije upakovano. Neizbježnom se čini i konstatacija da novi Mazdin SUV uživo djeluje kao jedan od najsportskijih modela u klasi, što će svakako biti snažan adut u sve žešćoj borbi za kupce. Kao najveća razlika na prednjem dijelu u odnosu na standardnu petovratnu „trojku“ nameće se hromirana maska hladnjaka, koja je kod japanskog kompakta obojena u mat crnu boju. Donji dio automobila je u skladu sa off-road standardima obložen zaštitnom plastikom, koja pokriva i prednji i zadnji branik, ali i lukove blatobrana na kojima je ovaj detalj možda i mogao biti malo diskretniji. Zadnji dio krasi originalan dizajn dvodijelnih LED svjetala, koja se stilski razlikuju od svih dosadašnjih Mazdinih rješenja. Sve u svemu CX-30 na prvi pogled djeluje kao veoma privlačan automobil, koji će takav ostati još dugi niz godina.

 

Kada je riječ o dimenzijama, Japanci u prvi plan ističu činjenicu da je CX-30 razvijen na istoj mehaničkoj platformi kao i aktuelna četvrta generacija kompaktne Mazde 3. Sa dužinom od 4.395 mm CX-30 je 65 mm kraći od petovratne „trojke“, a istovremeno ima i 70 mm skromniji međuosovinski razmak od nje. Uprkos kompaktnijim gabaritima, japanski novi SUV je osjetno komforniji i prostraniji od serije 3 u svim segmentima. Isti slučaj je i u poređenju sa 120 mm kraćim CX-3 modelom, u odnosu na kojeg CX-30 nudi puno više prostora u kabini i funkcionalniji prtljažnik. Osim toga, povišena pozicija za upravljačem donosi i bolju preglednost okoline i ugodniji osjećaj za poprilično preciznim upravljačem. U strukturi enterijera nema puno iznenađenja, a već na prvi pogled jasno je da su japanski dizajneri bili inspirisani Mazdom 3, u odnosu na koju se novi CX-30 osim po već spomenutim komforu i prostranosti razlikuje tek u detaljima. Minimalne promjene vidljive su na ventilacionim otvorima i na dijelu instrument panela ispred suvozača i to je to. Većina oblika i linija su jednostavni, a kvalitet ugrađenih materijala i završna obrada sigurno među najboljim ostvarenjima u klasi. Prebogata oprema testnih modela sa automatskim klima uređajima, Wi Fi konekcijom, navigacijom i Bose audio sistemom sa 12 zvučnika jednostavno nije ostavila prostora da na račun CX-30 uputimo neku realnu kritiku. Na trenutke smo samo poželjeli da je centralni ekran multimedije veći od standardnih 7-inča, jer bi tada preglednost informacija koje se nude na njemu sigurno bila bolja. U odnosu na aktuelnu „trojku“, kod CX-30 modela odstojanje od tla povećano je u skladu sa off-road standardima za 25 mm, pa automobil zbog toga izgleda robusnije i čvršće. Zahvaljujući većoj visini, osnovna zapremina prtljažnika iznosi 430 litara, što je za 72 litra više u odnosu na „trojku“ i značajan ustupak svim potencijalnim kupcima koji se nisu odlučili za kupovinu kompaktnog Mazdinog modela baš iz ovog razloga. Mazda CX-30 već je dostupna bh. kupcima po početnoj cijeni od 43.780 KM, koliko treba izdvojiti za G122 model sa dvolitarskim benzinskim motorom. Ljubitelji dizelaša moraće malo dublje zavući ruku u džep da bi za 47.980 KM kupili D116 model pokretan 1,8-litarskim dizel motorom. Podsjećamo da je Mazda CX-30 osim sa baznim paketom opreme dostupna i sa Plus, GT i GT Plus paketima. Bh. kupcima ponuđen je i najsavremeniji Mazdin Skyactiv-X benzinac koji je najpovoljniji u 180 GT izdanju za koje treba izdvojiti 50.380 KM.

 

 

TRI MOTORA

 

Za pogon CX-30 Mazda je od starta prodaje namijenila najnoviju generaciju Skyactiv motora, odnosno 2.0-litarskog atmosferskog benzinca sa 122 KS i 1.8 dizel motor sa 116 KS. Obje pogonske jedinice dostupne su sa ručnim i osmostepenim automatskim mjenjačem, odnosno prednjim i 4x4 pogonom. Kao specijalna ponuda nameće se najsavremeniji 2,0-litarski Skyactiv-X benzinac, sa 180 KS koji u svom radu koristi određene sisteme i principe karakteristične za dizel motore. Kada je riječ o ovom motoru, u Mazdi u prvi plan ističu njegovu ekonomičnost pa tek onda performanse. U praksi je riječ o veoma uglađenom motoru, koji se tokom dinamičnih testnih vožnji zadovoljio sa tek nešto više od šest litara benzina na 100 kilometara, što je za jednog benzinca u predmetnim okolnostima uzoran rezultat. Svi navedeni motori dostupni su u kombinaciji sa šestostepenim ručnim i automatskim mjenjačem, odnosno sa standardnim prednjim i opcionim 4x4 pogonom.

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook