Naslovna > Automobili > Nissan > Juke > Turbo srce i turbo dizajn
FOTO GALERIJA (33)

Test - Nissan Juke 1.2 DIG-T Acenta

Turbo srce i turbo dizajn

Jedan od najneobičnije oblikovanih crossovera sa redizajnom je dobio i novi turbo benzinski motor, koji savršeno pristaje njegovom buntovnom karakteru. Sedam godina na tržištu ostavilo je traga na cijeni, koja se spustila na nikad povoljniji nivo...

Za sedam godina koliko je prisutan na evropskom tržištu Nissan je prodao više od 500.000 jedinica Jukea. To je izuzetan uspjeh s obzirom na činjenicu da ovaj model nije imao direktnog prethodnika, odnosno da je riječ o potpuno novom automobilu, koji je razvijen praktično od nule. Evropski kupci odlično su prihvatili provokativan dizajn, koji se i dalje nameće kao jedan od njegovih najjačih aduta. Koliko je Jukeov izgled bio ispred svog vremena najbolje svjedoči činjenica da i danas, sedam godina nakon premijere, izgleda svježe i savremeno. Za tu činjenicu, u malom procentu je zaslužan i redizajn iz 2015. godine sa kojim je na otkačenu Jukeovu pojavu navučen tanak sloj moderne šminke. Sa redizajnom je došao i novi 1.2-litarski turbo benzinski motor sa 115 KS, kojeg smo imali priliku isprobati u testnom modelu.

 

 


No, vratimo se dizajnu. Najjači Jukeov adut zaslužuje malo više pažnje nego kod ostalih automobila. Nastao je u Nissanovom „Design Europe“ studiju, pod budnim okom japanske centrale, koja je bila zadužena za tehnički razvoj automobila. Izveden je iz koncepta Qazana, predstavljenog 2009. godine u Ženevi. Juke je automobil koji će vam se dopasti na prvi pogled ili ćete okrenuti glavu od njega i reći: „Ne, nije to za mene“. Sredine jednostavno nema. Da shvatite zašto je to tako, dovoljan je samo jedan pogled na njegovu 4.135 mm dugačku karoseriju bez uobičajenih proporcija. Simpatični nesklad, kojeg većina njemačkih proizvođača ne bi ni u snu pustila u serijsku proizvodnju, ovdje ima smisla. Mada u testnom Jukeu nema sirove žestine, sa kojom raspolaže recimo fenomenalni Nismo model (testirali smo ga prije godinu dana), njegova mišićava karoserija i u serijskim verzijama djeluje veoma dinamično i sportski. Atraktivnih detalja ne nedostaje ni na bokovima, gdje dominiraju izbačeni blatobrani, mesnati 17-inčni aluminijumski točkovi, te zadnja bočna vrata sa skrivenom ručicom koja je „utopljena“ u okvir po uzoru na Alfu Romeo 156. Neobična krovna linija je zaslužna i za nešto smireniju formu zadnjeg dijela, koji je, izuzmemo li svjetla, nešto tradicionalnije dizajniran u odnosu na ostatak vozila. Mada je zvanično deklarisan kao crossover, Juke je dizajnerski bliži terenskim, nego gradskim automobilima, od kojih se distancira i plastičnim oblogama donjeg dijela karosrije.

 


Hrabro i nadasve mladalački je dizajnirana i kabina. Trokraki multifunkcionalni upravljač, koji je preuzet od Nissanovog sportskog kupe modela 370Z, jedan je od najljepših u klasi i veoma ugodan na dodir, ako je kao u testnom modelu presvučen kožnom oblogom. Kožom su obloženi i „nastrešnica“ veoma preglednih analognih instrumenata, te ručica mjenjača. Ona se kao kod čistokrvnih sportskih automobila nalazi na dohvat desne ruke zahvaljujući namjerno povišenoj poziciji. Prostor oko nje i ostatka tunela mjenjača obložen je sjajnom plastikom obojenom u „klavir lak“ stilu. U toj plastici su izdubljena po dva postolja za flaše i otvorena odlagališta za sitnice. Lakirana plastika sjaji se i na oblogama vrata, te na centralnom grebenu. On je kod testnog modela bio popunjen audio sistemom i automatskim klima uređajem, sa displejom Nissan Dynamic Control sistema, koji nudi uvid u mnoštvo parametara vezanih za vozilo. Ovaj sistem istovremeno omogućava vozaču da karakter motora i upravljača prilagodi u skladu sa tri različita režima vožnje: Eco, Normal i Sport. Putem identičnih komandi upravlja se i klimatizacionim uređajem, što je racionalno i pohvalno, ali s druge strane zahtijeva privikavanje.

 


Električno pokretani stakleni krovni otvor se doplaćuje 800 KM i moći ćemo ga preporučiti kao investiciju koja po lošem vremenu donosi više prirodne svjetlosti u kabini, a po lijepom nudi jedinstven ugođaj u vožnji bez krova. No nije sve idealno. Displej Nissan Dynamic Control sistema je skromne rezolucije i suviše nisko postavljen da bi vozač gledao u njega dok upravlja automobilom. Lakirana plastika je lijepa „na oko“, ali samo dok na njoj nema otisaka prstiju, a oni se veoma lako ostavljaju. Svjetlucavi lak je nježan i lako se grebe, što od vozača i putnika zahtijeva dodatni oprez kada rukuju sa metalnim predmetima poput ključeva ili USB stikova. Većina plastike u kabini je tvrda i sjajna, pa se pri jačem dnevnom svjetlu reflektuje u vjetrobranskom staklu i prozorima. Sa 354 litra zapremine prtljažnik je dovoljan za svakodnevne potrebe. Ukoliko zatreba, preklapanjem naslona zadnjih sjedišta može se povećati na maksimalnih 1.189 litara, no ostaje utisak da mu za ispunjavanje porodičnih potreba nedostaje još barem stotinjak litara. Ako je za utjehu, ni lideri klase u ovom segmentu nisu mnogo bolji. Primjera radi, Peugeot 2008 ima prtljažnik zapremine 338 litara, a Renault Captur 377 litara, odnosno 455 koliko se dobija pomjeranjem klizne zadnje klupe u krajnji položaj prema naprijed. Još jedna od Jukeovih mana je „preglednost“. Mada je Nissan ovaj problem anulirao sa sistemom sa četiri širokougaone kamere, koje pokrivaju svih 360 stepeni oko vozila, u modelima poput testnog vozač može da se osloni na retrovizore i svoju sposobnost vizuelne orijentacije. A ona je zbog širokog „C“ stuba i nepravilnih linija karoserije poprilično ograničena. Zbog te činjenice neiskusnijim vozačima i vozačicama se preporučuje doplata zadnje kamere ili sistema za lakše parkiranje. Za Juke sa opremom poput testne i 1.2 DIG-T turbobenzinskim motorom sa 115 KS Nissan u BiH traži 32.700 KM. Kada se tome pridodaju stakleni krov i metalik boja, dolazi se do iznosa od 34.300 KM. Kome je to mnogo, treba navesti da je osnovni model sa Visia opremom i 1.6 litarskim atmosferskim motorom dostupan za 29.300 KM, a ko želi najopremljenijeg i najskupljeg Jukea za njega mora izdvojiti 56.100 KM koliko košta model sa Tekna opremom i 1.6 DIG-T benzinskim turbo motorom.

 

MOTOR
Novi 1.2-litarski DIG-T turbo benzinac u Jukeovu pogonsku gamu je uključen sa redizajnom. Osim njega, uz japanski crossover se nude i 1.6-litarski atmosferski benzinac sa 117 KS, te istolitarski turbobenzinac sa 190 „konja“. Ljubiteljima dizelaša je ponuđen samo jedan 1.5 dCi motor sa 110 KS. Mali turbo benzinac je Renaultov proizvod, a osim Jukea, Nissan ga ugrađuje i u broj veći crossover Qashqai, te kompaktni Pulsar. Sa 115 KS prava je mjera za 1.311 kg težak Juke. Sasvim solidna dinamika je rezultat obrtnog momenta od 190 nm (1.6 benzinac ima 158 nm), koji je dostupan od 2.000 obrtaja. Od 0 do 100 km/h stiže se za 10,8 sekundi, dok najveća brzina iznosi 178 km/h. Novi motor je odlično izbalansiran i ukomponovan sa šestostepenim ručnim mjenjačem. U svakodnevnoj vožnji je zadovoljavajuće tih i miran, a jače se oglašava tek kada energičnije stisnete papučicu gasa. Način rada motora je prilagodljiv u skladu sa tri režima: Eco, Normal i Sport, koji se nude u okviru „Nissan Dynamic Control“ sistema. Prednji pogon i poprilično visoko težište nisu kombinacija koja vas mami da pritiskate papučicu gasa i istražujete gdje su granice fizike, kako je to slučaj recimo u najjačem Juke Nismo modelu. No to se i ne očekuje od testnog modela koji bi većinu životnog vijeka trebalo da se „šepuri“ po gradskim ulicama. Za kraj ćemo se osvrnuti i na potrošnju. Sa laganijom nogom na gasu i u Eco režimu na otvorenom se moguće voziti sa šest litara benzina. Podizanjem tempa i vožnjom po testnoj stazi natjerali smo putni računar da nam pokaže prosjek viši od 12 litara. Sredina je negdje na osam litara, što je solidan prosjek s obzirom na povišenu koncepciju automobila, 17-inčne točkove i težinu. Sa malo pažnje na 100 kilometara je moguće potrošiti pola do litar goriva manje. Za potrebe evropskog tržišta i okruženja Juke se proizvodi u engelskom Sunderlandu, a za ostatak svijeta u japanskoj Oppami.

 

Konkurencija

 

Škoda Yeti

Motor: 1.2 TSI  Zapremina: 1.197 ccm  Snaga: 110  KS Obrtni momenat: 175 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s Najveća brzina: 179 km/h CO2: 128 g/km Cijena od:
32.555 KM

 

Renault Captur

Motor: TCe 120 Zapremina: 1.197  ccm  Snaga: 120 KS Obrtni momenat: 190 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s Najveća brzina: 182 km/h  CO2: 125 g/km Cijena od 30.950 KM

 

Peugeot 2008

Motor: 1.2 PureTech Zapremina: 1.199  ccm  Snaga: 110 KS Obrtni momenat: 205 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s Najveća brzina: 191 km/h CO2: 103 g/km  Cijena od 31.142 KM


 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook