Naslovna > Automobili > Porsche > Cayman > Turbo zabava
FOTO GALERIJA (19)

Novitet – Porsche Cayman/Boxster GTS

Turbo zabava

Porsche je predstavio drugu generaciju najjačih i najbržih GTS modela Boxstera i Caymana, koji umjesto dosadašnjeg 3,5-litarskog boxer atmosferca za pogon koriste novi i jači 2,5-litarski turbo motor

Porsche je odlučio da ponovo obraduje ljubitelje sportskih automobila. Nakon što ih je počastio novim 911 GT3, 911 Turbo S Exclusive Series i 911 GT2 RS modelima, iz njegove GTS manufakture su došla još dva, Cayman i Boxster 718. Podsjećamo da je za pogon standardnih verzija ova dva modela Porsche namijenio dvolitarski četverocilindarski motor sa 300 KS, dok je za jaču S seriju rezervisao 2,5-litarski boxer sa 350 KS. Taj motor poslužio je kao osnova za razvoj motorizacije novih GTS modela. Ugradnjom nove usisne grane i turbine snaga je povećana za 15 „konja” na konačnih 365. Podsjećamo da je novi GTS za 35 KS jači od prethodnog, koji je za pogon koristio šestocilindarski atmosferski 3,5-litarski boxer motor.

Zahvaljujući 430 Nm obrtnog momenta dostupnog u rasponu od 1.900 do 5.000 obrtaja novi turbomotor pruža bolja ubrzanja i više elastičnosti u poređenju sa dosadašnjim 3,5-litarskim. Ubrzanje od 0 do 100 km/h, sa kombinacijom PDK automatika i Sport Chrono paketa svedeno je na 4,1 sekundu, dok je najveća brzina podvećna do 290 km/h. Podsjećamo da je prethodnom Boxsteru GTS u kombinaciji sa PDK automatikom za istu operaciju trebalo 4,7 sekundi, dok je Caymanu GTS bio 0,1 sekundu brži. Najveća brzina kod Boxtera je bila 280, a kod Caymana 285 km/h. U Porscheu su veoma ponosni na ostvareni rezultat i očigledan dinamički napredak.
Posebnost GTS modela ogleda se u činjenici da su mnogi elementi sportske opreme, koji se u ostalim verzijama nude kao opcije, u njemu dostupni serijski. Tako će svaki GTS Cayman i Boxster 718 imati Sport Chrono paket sa Launch Control funkcijom koja omogućava superbrzi start iz mjesta. Tu je i Porsche Torque Vectoring sistem, sa mehaničkim zaključavanjem zadnjeg diferencijala, koji omogućava finu kontrolu prenosa obrtnog momenta na pogonske, zadnje točkove. Za ljubitelje sportske vožnje to znači da oni uvijek ostvaruju optimalno prijanjanje za podlogu, što omogućava vrhunski užitak u vožnji. GTS modeli se serijski opremaju i sa sistemom aktivnog vješanja (PASM) koji omogućava spuštanje težišta vozila deset milimetara niže u odnosu na ostale modele.


U odnosu na ostale 718 modele, GTS verzije se razlikuju ne samo po jačem motoru i boljim performansma, već i vizuelno. Novi Sport Design paket naglašava sportski karakter automobila i čini ih vizuelno atraktivnijim od standardnih i S verzija. Na prednjem dijelu zaštitni znak GTS modela i dalje će biti zatamnjena, Bi-Xenon svjetla. I pozadina je uređena u istom stilu, sa crnim „štopkama”, logotipom i usisnim otvorima za hlađenje motora. Dvostruke, centralno pozicionirane izduvne iste su kao na standardnim modelima i Porscheovi dizajneri su im možda mogli kod GTS-a kreirati novi oblik. U crnoj boji su i ukrasni GTS logotipi zalijepljeni na vratima, te 20-inčni desetokraki alu-naplaci.
GTS stil prenesen je i na enterijer, u kojem dominiraju tamni tonovi. U centru pažnje je trokraki upravljač, obložen hrapavom alkantarom. Istim materijalom su presvučena i crna, električno podesiva sportska sjedišta, koja su prošivena ukrasnim crvenim koncem, od kojeg su na naslonima za glavu izvezeni i GTS logotipi. Alkantarom su pokriveni i nasloni za ruke u sredini i na vratima, dok je gornji dio instrument panela i vrata obložem kožom. Strop i podni tepisi su crni. Ljubiteljima sportske vožnje po stazi Porsche je pripremio svojevrsno iznenađenje u vidu Track Precision App sistema koji omogućava snimanje najvažnijih parametara vožnje, te njihovo prebacivanje i analiziranje na pametnim telefonima. Prvi GTS modeli 718 Caymana i Boxstera dilerima će biti isporučeni u decembru po cijeni od 78.160 eura za Boxtera, odnosno 76.137 za Caymana.


ISTORIJAT GTS SERIJE
Skraćenicom GTS u Porscheovoj gami se od 1963. godine obilježavaju najjači i najdinamičniji sportski automobili. Ona vuče porijeklo od 904 Carrera GTS, trkačkog automobila iz 1963. godine, koji se mogao registrovati za cestovnu upotrebu. Od 1980. do 1990. godine po Gran Turismo standardima su bili izrađeni Porscheovi modeli 924 GTS i 928 GTS. Nakon nekoliko godina apstinencije, povratak GTS filozofije u Porscheovu gamu najavljen je 2007. godine sa Cayennom GTS, da bi se nakon toga pojavio i GTS model Panamere. Njima se 2015. godine priključio i GTS Macan. Aktuelni modeli Panamere i Cayennea nemaju GTS verzije.

Novi 2,5-litarski boxer motor moguće je kombinovati sa šestostepenim ručnim ili sedmostepenim PDK automatikom sa dva kvačila

Tehnički podaci:
Motor: Boxer, četiri cilindra
Zapremina: 2497 ccm
Snaga:  365 KS pri 6.000 o/min
Momenat: 430 Nm od 1900 do 5000 o/min
Ubrzanje: 0-100 km/h za 4,1 s
Najveća brzina: 290 km/h
 

Datum objave: 31/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook