Naslovna > Automobili > Spyker > Spyker > Tvornica unikata
FOTO GALERIJA (7)

Snovi - Spyker

Tvornica unikata

Holandski Spyker jedan je od rijetkih proizvođača ekskluzivnih automobila koji njeguju tradicionalni ručni način proizvodnje, sa mogućnošću davanja ličnog pečata po želji svakog vlasnika

Holandija, zemlja tulipana, vrhunskog piva i vjetrenjača.... automobila? Da li postoji ijedan proizvođač automobila iz ove zemlje? Postoji. Doduše, automobili jednog tamošnjeg proizvođača su toliko rijetki da se njihovo prisustvo ne samo na evropskim nego i na svjetskim saobraćajnicama može uporediti sa sedmicom na lotou. Radi se o Spykeru, proizvođaču maloserijskih automobila ili bolje rečeno ekskluzivnih četvorotoškaša. Godine 1898. dvojica braće, Jacobus i Hendrik-Jan Spijker, proizvođači konjskih kočija iz Amsterdama, odlučili su da se okušaju i u svijetu automobilizma, koji je u to doba bio u samom povoju. Iste godine dvojica braće su za holandsku kraljicu Wilhelminu napravili Golden State kočiju, koja se i danas koristi pri krunidbama i vjenčanjima kraljevske porodice. Od tog trenutka braća Spijker su se u potpunosti angažovali na razvoju benzinskih motora i automobilskih karoserija te su radi lakše komunikacije i prepoznatljivosti firmu preimenovali u Spyker.

 

 

 

 

 

Prvi i u to vrijeme tehnički veoma napredan automobil braće Spijker nosio je oznaku 60/80HP. To je ujedno i prvi serijski automobil na svijetu sa šestocilindričnim agregatom, permanentnim pogonom i kočionim oblogama na sva četiri točka. Uslijedio je model 14/18HP kojim je ova, tada već slavna, marka osvojila drugo mjesto na trci Peking-Pariz, jednoj od najprestižnijih trka toga doba. Inovativna i napredna tehnička rješenja, ali i uspjesi sa trkališta, izgradili su imidž Spykera kao proizvođača sa epitetom kvalitetnog i robusnog. Specifičan oblik prednje maske njegovih modela bio je najprepoznatljiviji element karoserije, zahvaljujući kojem je Spyker postao poznat kao „Rolls Royce sa kontineta“. U periodu Prvog svjetskog rata dvojica braće projektovala su i prvi borbeni avion, dvokrilac imena V-1. Odatle je i zaštitni znaka ovog proizvođača-automobilski pneumatik preklopljen avionskom elisom i sloganom „Nulla Tenachi Invia Est Via“ – za jake ni jedan put nije nemoguć.

 

 

 

 

Po završetku rata braća Spijker se okreću svojoj staroj ljubavi - usavršavanju četvorotočkaša za odabranu klijentelu. Ipak, zbog nedostatka finansijskih sredstava 1925. godine se obustavlja proizvodnja koja je obnovljena 2000. godine. Marketinškim potezima poput nastupanja u šampionatu F1 za 2007. godinu te učestvovanjem u GT2 prvenstvu Spyker se vraća u svijet automobilizma. Filozofija stara više od jednog vijeka živi i dan danas. Proizvodnja modela za najstrastvenije ljubitelje automobila, koji od svog četverotočkaša očekuju ne samo ekskluzivnost, već i da bude projektovan prema njihovim zahtjevima i željama, jedna je od glavnih vodilja u poslovanju holanskog proizvođača. To je i razlog zašto Spyker svojim kupcima nudi beskonačan niz opcija u kreiranju karoserije, unutrašnjosti i performansi. Ako kojim slučajem naručite jedan od Spykera, koji trenutno nudi četiri različita modela, bićete u mogućnosti da kreirate broj šasije automobila, čime takoreći postajete nerazdvojni sa autombilom. Novi vlasnik ima pristup ličnoj web stranici na kojoj 24 sata na dan može da prati izradu svih detalja u vezi sa automobilom i da tako nadgleda proizvodnju. Ovaj nivo zastupljenosti budućih vlasnika u samoj proizvodnji automobila je jedinstven u današnjoj autoindustriji.

 

 

 

 

Suvišno je i spominjati posebno izrađenu boju karoserije, najfiniju kožu, sve moguće i nemoguće imlantate, koji se prilagođavaju kupcu i svaki model Spykera čine unikatnim djelom. Ovaj proizvođač se može pohvaliti i u potpunosti ručno izrađenom karoserijom, elementom koji polako ali sigurno iščezava kod sličnih i malobrojnih proizvođača. Najnoviji egzotični model Spykera je C8 Aileron. Osim ekskluzivnih elemenata, vrhunske izrade i neobičnog dizajna prožetog prepoznatljivim stilom ovog proizvođača iz Holandije, ovaj model može da se pohvali i zavidnim performansama. Zahvaljujući Audijevom 4.2 litarskom agregatu ukupne snage 400 konja i 480 Nm obrtnog momenta C8 Aileron će vas katapultirati iz mjesta do stotke za 4.5 sekundi, uz brzinski špic od 300 km/h. Vozeći se u ovoj kočiji, pored ekskluzivnosti i unikatnosti moći ćete da uživate i u sportskim performansama svog limenog ljubimca, te tako na pravi način dokažete svoju aristokratsku poziciju u društvu.

Datum objave: 10/05/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook