Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Tvrd orah za evropske zube
FOTO GALERIJA (24)

Test – Hyundai i30 CW 1.4 „i Star“

Tvrd orah za evropske zube

U kombinaciji sa početnim benzincem, praktičnim i maksimalno iskorištenim prtljažnikom, potpunom opremom, petogodišnjom garancijom i cijenom od 28.900 KM, i30 u karavanskom izdanju, predstavlja tvrd orah za evropsku konkurenciju...

U klasi kompaktnih karavana danas vlada velika gužva. No, ako izuzmemo Chevrolet Cruz SW i novu Škodu Octaviju Combi, koji gabaritima očigledno izlaze iz okvira klase i pažnju usmjerimo ka modelima, čija ponuda još uvijek startuje sa atmosferskim benzincima, onda izbor postaje znatno suženiji.

 

KARAVANSKI HYUNDAI I30 je jedan od modela, koji trenutno ispunjavaju postavljene kriterijume. Sa 4.485 mm dužine, riječ je o jednom od najkraćih, ako ne i najkraćem kompaktnom karavanu. Primjera radi, bratska Kia Ceed je u istom izdanju duža za 20 mm, Peugeot 308 za 15, a dimenzijski najraskošniji predstavnik klase Chevrolet Cruz čak 190 mm. Činjenica da je kraći i manji od direktnih konkurenata, u slučaju i30 CW, može da se protumači i kao njegova najveća prednost. Pitate se kako?

 

Na prvom mjestu dizajn je veoma sličan petovratnom hatchbacku, zbog čega izostaje efekat „kutijastosti“ zadnjeg kraja, koji prati mnoge konkurente. Sličnost je izražena do te mjere da su prosječni poznavaoci automobila i vlasnici klasičnog i30, tokom testa naš 18,5 cm duži automobil, poistovjećivali sa svojim. Razliku bi uočavali tek kada bismo im skrenuli pažnju na „karavanski“ detalj. Štaviše, mnogi od njih bi nakon toga zaključivali kako im produženi CW izgleda „elegantnije“ od hatchbacka. Osim u naočitom dizajnu, kompaktnost i30 CW donosi i još neke prednosti.

 

TU PRVENSTVENO MISLIMO na manevarske sposobnosti na uskom prostoru kada, osim dimenzija, do izražaja dolaze i veliki bočni retrovizori, uzorno precizan sistem parking senzora i lagan servoupravljač. Odmjerenim izduživanjem krova na veoma visokom nivou zadržana je i krutost karoserije, zbog čega je osjećaj u vožnji približniji klasičnom hatchbacku nego karavanu. Zahvaljujući osovinskom razmaku od 2.650 mm, koji je u okvirima prosjeka klase, ponuđen je i konkurentan komfor u kabini.

 

Prednja sjedišta su veoma udobna i prava su blagodet za leđa na dužim rutama. Pozadi se očekivano sjedi manje komforno, ali je nivo udobnosti i u ovom slučaju u okvirima prosjeka klase. Zahvaljujući tri centimetra višem krovu u odnosu na hatchback, osjetno je bolja ponuda prostora za glavu, a očekivano je bolja i preglednost. Dizajn i organizacija enterijera su identični, a pohvale zaslužuje i „i Star“ oprema testnog modela. Između ostalog, ovaj paket donosi manuelni klima uređaj, radio CD MP3 sa USB i Aux konektorima, multifunkcionalni upravljač, el. podizače prednjih prozora, el. podesive vanjske retrovizore, zadnje parking senzore i još mnogo toga, što boravak u i30 CW čini ugodnim.

 

S obzirom da je riječ o karavanu, da možemo dodali bismo još tempomat i kožnu presvlaku upravljača, sa kojima bi vožnja bila još ugodnija. Uz podsjećanje da je kvalitet završne obrade u enterijeru i30 na Sajmu automobila u Frankfurtu 2011. godine javno pohvalio niko drugi do prvi čovjek Volkswagena Martin Winterkorn, dodaćemo i da uzornu ergonomiju iz vozačeve perspektive umanjuje tek nešto širi središnji greben, sa kojim u kontakt često dolazi koljeno desne noge, što na duže staze može biti i bolno.

 

NAJJAČI ADUT i30 CW je očekivano njegov praktični prtljažnik, koji se sa 528 litara osnovne i 1.642 litre maksimalne zapremine, kapacitetom svrstava u prosjek kompaktne klase. Primjera radi, prtljažnik karavanskog Forda Focusa ima osnovnu zapreminu od 490 litara, Chevrolet Cruza 500, Renault Meganea 524, dok sestrinska Kia Ceed nudi identičnih 528, a nova Toyota Auris 530 litara. U samom vrhu su Peugeot 308 sa 600 litara, novi Volkswagen Golf sa 605 i rekorder u klasi „kompaktnih“ karavana dolazeća Škoda Octavia Combi sa 610 litara.

 

Ako su na papiru manje, Hyundaijeve litre su, čini se, maksimalno dobro iskorišćene. U podu prtljažnika, kojeg odlikuju ravne bočne strane, nalaze se četiri praktične uzdužne ladice. Osim što u njih možete odložiti sitnije predmete, iste su idealni utori za prevoz većih pravougaonih predmeta, poput kartonskih kutija ili u našem slučaju kartona sokova. U situaciji kada otvorite bilo koju od ladica, njihov poklopac postaje svojevrsna pregrada i blokira kretanje predmeta, koji se nalaze između njega i naslona sjedišta.

 

S druge strane, ako su vam podne ladice pune, a želite da obezbijedite tovar, tu je praktična mrežica, koja se može učvrstiti u četiri tačke pomoću podnih alki i kukica. Krajnja dimenzija praktičnosti prtljažnika je činjenica da se preklapanjem zadnjih sjedišta i njihovih naslona dobija potpuno ravna površina, koja omogućava jednostavan prevoz kabastijih tereta. Peta vrata se otvaraju do visine koja bi trebala da odgovara većini prosječnih osoba, a sam otvor prtljažnika je pravilnog oblika.

 

 

KOMBINACIJA POČETNOG 1.4-litarskog atmosferskog agregata i 1.288 kg teškog automobila, na papiru ne obećava mnogo. Da je pod prednjim poklopcem 100 KS i 137 Nm najočiglednije je u međuubrzanjima i pri kretanju, kada ručicu uzorno preciznog i ugodnog šestostepenog mjenjača treba usmjeravati ka nižim brzinama. Pri zahtjevnijim preticanjima treba biti oprezan, jer se snaga i ubrzanje razvijaju linerano. Motor je najživahniji u rasponu između 3000 i 5000 obrtaja, kada i dostiže maksimalni obrtni momenat, mada se rado vrti i do crvenog područja, koje počinje od 7000 o/min.

 

Za testnu kombinaciju najugodniji je ipak lagani ritam na otvorenoj cesti, kada do izražaja dolaze odlično zvučno izolovana kabina i udobno vješanje. U takvom režimu vožnje početni benzinac pokazuje da može biti i štedljiv sa prosječnom potrošnjom, koja se zavisno od pojedinačnog stila vožnje može svesti na pet, šest litara. Testni prosjek od 7,3 litara na 1000 pređenih kilometara je blizu realnosti, u koju spada i činjenica da je u gradskom režimu vožnje sa upaljenim klima uređajem 1.4 benzinac sposoban potrošiti 9, pa i više litara benzina.

 

 

KADA SVE NAVEDENO zbrojimo, kombinacija „i Star“ paketa opreme i početnog benzinca u Hyundaiju i30 CW zaslužuje preporuku, prije svega kod porodično orjentisanih kupaca, koji traže savremeno dizajniran, vrhunski siguran i potpuno opremljen automobil, sa praktičnim prtljažnikom i provjerenim benzinskim agregatom. Na kraju svega treba napomenuti da uz cijenu od 28.900 KM, koliko Hyundai u BiH traži za testni model, dolazi i jedinstvena petogodišnja garancija, kojom danas ne mogu da se pohvale ni mnogo zvučnija imena od ovog korejskog brenda. 

Datum objave: 22/07/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook