Naslovna > Komercijalna vozila > U budućnost bez retrovizora

Privredna vozila - Mercedes-Benz Actros

U budućnost bez retrovizora

Novi Actros je prvi kamion u svijetu koji serijski dolazi sa kamerama umjesto retrovizora. Dizajnerske promjene su minimalne, a ispod „kože“ je primijenjeno 60 savremenih inovacija, koji njemačku krstaricu izdvajaju od konkurencije...

Temeljno unaprijeđena verzija Mercedes Actrosa druge generacije za modelsku 2019. godinu prvi je kamion na svijetu koji serijski dolazi sa MirrorCam sistemom nadzora okoline vozila i koji zbog toga nema tradicionalnih retrovizora. Nakon sedam godina na tržištu Actros II dobio je i nova, savremenija LED svjetla koja put pred njim čine svjetlijim i preglednijim. Jedna od najznačajnijih novina pod „kožom“ Mercedesovog teškaša je Predictive Powertrain Control sistem, koji na osnovu podataka o navigaciji i topografiji terena aktivno prilagođava pogonski sklop kako bi se postigla što niža prosječna potrošnja. On u kombinaciji sa unaprijeđenom aerodinamikom i MirrorCam konceptom, koji značajno smanjuje otpor vazduha teoretski omogućava smanjenje potrošnje u rasponu od 3 do 5%. Pedantni Nijemci su izračunali da samo MirrorCam omogućava 1,3% manju potrošnju, što na godišnjem nivou treba da donese velike uštede transportnim kompanijama čiji kamioni za 365 dana prosječno prevale oko 100.000 km.

 

U unutrašnjosti kabine desila se prava mala tehnološka revolucija, koja je rezultirala digitalizacijom. Ispred vozača više nema klasičnih analognih instrumenata, jer je njihovu ulogu preuzeo 10-inčni ekran. Dimenzijski isti, ali na dodir osjetljiv ekran ugrađen je i na centralnom dijelu armature, što je smanjilo broj funkcionalnih tastera i prekidača na minimum. Podsjećamo da se u kabini na čeonim stubovima nalaze još dva ekrana visoke rezolucije, na kojima se u realnom vremenu prikazuje sve ono što snima MorrorCam sistem. Kada je riječ o sigurnosti ona je unaprijeđena serijskim Active Brake Assist sistemom pete generacije, koji zahvaljujući nadzornom radaru i kamerama prati prostor ispred vozila i ima mogućnost automatskog kočenja u slučaju opasnosti.

 

Među interesantnim novinama treba izdvojiti i PPC inteligentni adaptivni tempomat, koji u svom radu koristi informacije prikupljene u realnom vremenu. Svi navedeni, ali i ostali asistenti omogućavaju Actrosu da u praksi primijeni najviši dozvoljeni, drugi nivo autonomne vožnje. Motorizacija je ostala nepromijenjena u odnosu na prethodnika i činiće ju dizelski motori OM 470, 471, 473 i 936 serija koji pokrivaju raspon snage od 236 do 625 „konja“. Svoj doprinos razvoju ekoloških transportnih rješenja Mercedes je dao sa jednim pogonskim rješenjem koje koristi prirodni gas i raspolaže sa 222 kW/302 KS.

Datum objave: 05/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook