Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > U čast slavnom reliju
FOTO GALERIJA (35)

Test - Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo

U čast slavnom reliju

Limitirano izdanje Fabije posvećeno 100 godina relija Monte Carlo donosi mnoštvo šminkerskih detalja, ali i određenih tehničkih poboljšanja, koja u zbiru pružaju puno više sportskog karktera u odnosu na klasični model...

Da jubilarne serije pojedinih automobila ne moraju uvijek koštati pravo malo bogastvo možda na najbolji način potvrđuje novajlija na našem tržištu, otjelotvoren u obliku u BiH možda i najpopularnijeg malog vozila – Škode Fabije.Naime, riječ je o modelu 1.2 TSI Monte Carlo, tačnije specijalnoj ediciji Škodinog trenutno najmanjeg modela, aranžiranog s ciljem proslavljanja 100 godina postojanja legendarnog rallyja Monte Carlo, odnosno 110 godina aktivnog učešća ovog češkog proizvođača u motorsportu.

 

Baziran na opremi Ambiente, paket Monte Carlo, vrijedan 3.880 KM, zaslužan je za potpuno drugačiji, prvenstveno optički nastup ovog modela, koji bi na našem tržištu mogao zabilježiti veliki uspjeh.Da je riječ o po mnogo čemu drugačijem modelu u odnosu na ostale varijante iz game Fabija, jasno je već na prvi pogled. Agresivan frontalni optički nastup postignut je sa nekoliko specifičnih detalja kao što su svjetla sa crnom pozadinom, izražajnija maska hladnjaka sa crnim umetkom, a u istoj boji finalizovan je i markantni prednji spojler.

 

Zahvaljujući dobroj usklađenosti jarko crvene boje i crnog krova, posebno do izražaja dolaze i u crnu boju lakirani Comet 16-colni laki naplaci sa pneumaticima 205/45, obrubi pragova i blatobrana, kao i Monte Carlo 2011 logotipi na blatobranima, dok se na zadnjoj sekciji najviše ističe imitacija difuzora u donjem dijelu odbojnika, te pomalo stidljivi natpis TSI. Svi ovi dodaci rezultovali su znatno drugačijim izgledom Fabije, nipošto napadnim, ali opet dovoljnim da istaknu sportski karakter ovog modela.

 

 

U pogledu dimenzija, Fabija Monte Carlo identična je ostalim standardnim varijantama iz game, tačnije u dužinu mjeri okruglo četiri metra, u širinu 1.642 i u visinu 1.498 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 2.460 mm. Prije nego li vam otkrijemo kako se mali 1.2-litraš ponaša u kombinaciji sa 1.116 kilograma teškim vozilom, zavirili smo i u njegov modifikovani enterijer. Odmah po otvaranju vrata sačekala nas je dobrodošlica u obliku ukrasne letvice na pragu sa logotipom Monte Carlo, a zatim i sportski skrojena anatomska sjedišta presvučena atraktivnom kombinacijom crnog i crvenog platna.

 

Zahvaljujući po visini podesivom vozačevom sjedištu, veoma je jednostavno naći optimalnu poziciju za trokrakim sportskim upravljačem obloženim kožom i prošivenim crvenim koncem. Iste obloge nalazimo i na ručici petostepene ručne transmisije, te parkirne kočnice, a ukupni pozitivni utisak dodatno popravljaju pregledni analogno-digitalni instrumenti, osvjetljeni jarko bijelim koloritom. S druge strane aranžman komandi klimatizacionog uređaja i Blues audio sistema dizajnerski pomalo kaska za ostatkom enterijera, ali to više spada u sferu ukusa, a o njemu ne vrijedi raspravljati.

 

Dobru ponudu prostora na prednjim sjedištima prati i dovoljan komfor na parcijalno djeljivoj zadnjoj klupi, sposobnoj da primi tri odrasle osobe. Iza njihovih leđa Fabija nudi za ovu klasu sasvim dovoljnih 300 litara prtljažnog prostora, koji se u slučaju putovanja u dvoje može povećati na maksimalne 1.163 litre. Što se tiče ostatka opreme, između ostalog izdvojićemo putni kompjuter, tempomat, elektrifikovana prednja stakla i retrovizore, potpun set vazdušnih jastuka, te aluminijumske papučice, koje su nezaobilazan detalj većine automobila sa sportskim karakterom.


Da je proteklom periodu Volkswagenov 1.2-litarski turbobenzinski agregat od 86 KS jedno od najprijatnijih iznenađenja na automobilskom tržištu, uvjerili smo se i u trećem dijelu testa, gdje su posebno d izražaja njegove vučne osobine. Skladno ukomponovan sa petostepenim ručnim mjenjačem, u svakom trenutku je spremno odgovarao na većinu naših želja, što je spremno pratilo i kruće podešeno ogibljenje. Dovoljno direktno upravljanje sa električnom podrškom i malo naginjanje karoserije, pozivali su nas da svakim pređenim kilometrom na našoj testnoj stazi još jače pritisnemo papučicu gasa, tako da su konačni rezultati bili i više nego iznenađujući. Limit ovako konfigurisane Fabije na ljestvici se nalazi veoma visoko. Neugodnosti gotovo da i nema, osim tipičnog prednjepogonaškog proširenja putanje u brzim krivinama, što se sa druge strane veoma lako koriguje. Svakako, ovakvim dinamičkim osobinama pozitivni pečat su podarile i veoma učinkovite kočnice sastavljene od prednjih samoventilirajućih i zadnjih punih diskova, koje su osnažene ABS sistemom, Fabiju sa 100 km/h zaustavljale za 39,5 metara.

 

 

MOTOR:Prijatno iznenađenje U Fabiju Monte Carlo ugrađen je 1.2-litarski turbobenzinski TSI četvorocilindraš, koji pri niskih 4.800 o/min ostvaruje 86 KS. Najveći obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je već od 1.500 o/min, što je u kombinaciji sa veoma preciznim petostepenim mjenjačem rezultovalo ugodno tečnim, a po potrebi i neobično eksplozivnim vučnim osobinama. Ovaj agregat VW-ove downsizeing generacije, prilično je i štedljiv, tako da predstavlja odličnu alternativu na našem tržištu veoma omiljenim dizelašima, koji u pravilu i znatno više koštaju.

 

Pri mjerenju performansi u prvi plan je ponovo izbio sjani 1.2-litarski turbobenzinac. Naime, ubrzanje do 100 km/h naša Fabija Monte Carlo savladavala je za 11,5 sekundi, dok je maksimalna brzina po brzinomjeru iznosila okruglo 185 km/h, što odgovara stvarnom fabričkom podatku od 177 km/h. Kako šlag na tortu uvijek dolazi na kraju, u ovom slučaju to je prosječna potrošnja. Iako naš testni primjerak nismo nimalo štedili, prosjek našeg sedmodnevnog testa iznosio je i više nego prihvatljivih 6,6 litara bezolovnog goriva, što je odličan rezultat uzmemo li u obzir da se ovaj agregat ponaša bolje i od većine atmosferaca zapremine preko 1.6 litara.

Svakako, na kraju se nameće logično pitanje koje glasi – a koliko to sve košta? Škoda je kao i obično i ovaj put bila široke ruke, ponudivši zaista drugačiju Fabiju po prihvatljivoj cijeni koja u ovom slučaju iznosi 26.960 KM. Mi jedino što možemo konstatovati je da se za ovu prihvatljivu svoju novca dobija puno zabavnog i posebnog automobila sa kojim ćete uvijek biti drugačiji od ostalih.

Datum objave: 29/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook