Novi Land Rover nastavlja da prati trend dizajna koji je kompanija promovisala na modelu Evoque, a koji se nastavio na familiji novog Range Rovera. Sa 4.590 mm novi Land Rover duži je od prethodnika za 9 cm, od čega je 8 cm upotrijebljno za povećanje međuosovinskog rastojanja koje sada iznosi 2.741 mm. Drugi red sjedišta viši je u odnosu na poziciju sjedenja vozača i suvozača za 5 cm i ima radijus pomjeranja naprijed-nazad do 16 cm. Ovo je značajno i zbog činjenice da Discovery Sport nudi opciju sa 5+2 sjedišta, po čemu se izdvaja od sličnih modela iz premijum segmenta.
Ipak, Discovery Sport u najvećoj meri predstavlja racionalniju interpretaciju koncepta Discovery Vision, što je uočljivo na silueti vozila, ali naročito na prednjem dijelu - maski hladnjaka i farovima. Vozaču su dostupni brojni elektronski sistemi asitencije, poput sistema za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara, sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova.
Discovery Sport postavljen je na modifikovanu platformu modela Evoque, dok je konstrukcija vozila izrađena od kombinacije čelika visoke i ultra visoke čvrstoće, i aluminijuma. Iako je riječ o luksuznom SUV vozilu, nisu zapostavljene ni terenske karakteristike. Odstojanje od zemlje iznosi 212 mm, maksimalni napadni ugao je 25 stepeni naprijed i 31 stepen pozadi, a vozilo može da savlada teren koji ima nagib do 45 stepeni. Kada početkom 2015. stigne u prodajne salone, Land Rover Discovery Sport biće na raspolaganju sa jednim benzinskim i dva dizel motora.