Naslovna > Automobili > Kia > Rio > U Sarajevu predstavljen Rio

KIA

U Sarajevu predstavljen Rio

KIA je na prezentaciji upriličenoj u prodajnom salonu u Sarajevu predstavila nove modele, tačnije tri izvedbe novog Ria te luksuznu limuzinu Optima

U prethodnim godinama KIA nije na prostoru Bosne i Hercegovine prodavala model Rio, no u svakom slučaju zaboravite na njega, jer nova generacija sa starom dijeli samo ime, dok je sve ostalo novo i na zavidnom nivou. Kia je kreirala automobil koji odgovara zahtjevima potrošača koji žele bolju kvalitetu, više opcija, atraktivnost i uzbudljiv dizajn.

 

Odvažan i specifičan izgled novog Ria predstavlja potpuni odmak od prijašnje generacije i savršeno se uklapa u osvježenu liniju Kijinih proizvoda s potpisom čuvenog Petera Shreyera. Novi model će po prvi put biti dostupan u 3-vratnoj i 5-vratnoj izvedbi za evropsko tržište, a dizajniran je kako bi postao jedan od najkonkurentnijih vozila u B-segmentu. Novi Rio ima jedinstveno prilagođenu karakterističnu Kijinu prednju masku s lijepo integriranim svjetlima. Kijin logo se kod ovog modela nalazi iznad prednje maske. Ispod maske nalaze se prednji branik i spojler koji također vizualno odražavaju Kijinu dizajnersku filozofiju. Promatrajući vozilo s bočne strane, kombinacija stakla i oblik klina pridaju dinamičnom sportskom izgledu. Rio sada ima kompletno nov izgled i osobnost čime odlično pristaje uz nove modele Picanto i Vengu. Također, Rio pokazuje sličnosti sa Sportageom kroz snažan i stabilan zadnji dio, dinamičan C stub, dominantna visoka ramena i ugao zakrivljenosti zadnjeg dijela.

 

Ovaj snažan i istovremeno elegantan izgled naglašen je karakterističnom linijom koja automobilu daje određenu napetost i dinamičnost. Međuosovinski razmak i ukupne dimenzije čine Rio elegantnim premium izborom koji je inače rijedak u B-segmentu. Rio će se moći odabrati u jednoj od 10 novih boja. Kijini dizajneri razvili su novu paletu boja i opcija uređenja unutrašnjosti – bijela, crna, tamno siva, crvena, srebrna, Fresh  bež, Electric plava, tamno plava, Wendy smeđa i karamela žuta. Putnička kabina novog Ria naočigled je prostranija od kabine prethodnog modela. Prednje staklo pomaknuto je naprijed za 156 mm i prema gore za 18 mm, međuosovinski razmak produžen za 70 mm, a 25 mm šira karoserija donosi višeputničkog i prtljažnog prostora. Naprijed je prostor za noge povećan za 45 mm i visina krova za 8 mm.U svim nedavno predstavljenim Kijinim modelima unutrašnjost karakteriziraju tri cilindra na instrumentalnoj ploči, precizna grafika instrumenata te jednostavna funkcionalnost. Unovom Riu u centralnoj jedinici za grijanje uredno su integrirani prekidači za sekundarne funkcije. Za novi model ponuđena su tri raznolika koncepta opcija unutrašnjeg uređenja vozila što donosi osjećaj premium odabira – smeđa, crna i pustinjsko siva.

 

Prtljažni prostor je 100 mm širi i sada ima kapacitet od 288 litara što je povećanje od 6,6% u odnosu na prethodnika. Zadnja klupa djeljiva je u omjeru 60/40 za maksimalnu iskoristivost i kad je spuštena kapacitet se povećava na više od 900 litara. Korisnici mogu preklopiti zadnje naslone čime dobivaju gotovo ravnu površinu za prijenos stvari. U putničkoj kabini nalaze se pretinac ispred suvozača obujma 15 litara, veća armaturna ploča s 3 litra zapremnine i držači pića od 1,5 litara u prednjim vratima i držači od 0,5 litara u zadnjim vratima. Bogati izbor opreme dostupna u novom Riu za evropsko tržište uključuje LED dnevna svjetla, senzore za kišu i automatsko grijanje stakala, Key & Button Start (sistem paljenja vozila bez ključa), radio, CD, MP3 audio sistem, iPod, USB + AUX priključak za audio sistem, Bluetooth priključak, navigacijski sistem, tempomat, grijana prednja sjedišta i grijani obruč upravljača,...

 


Novi Rio ponuđen je s četiri varijante visokoefikasnih motora s tri ili četiri cilindra. Njihova snaga dostiže od 75 do 109 KS uz rekordno nisku emisiju CO2 od samo 85 g/km i potrošnju od 3.2 litre/100 km kod EcoDynamics izvedbe 1,1 CRDi motora. Potrošači koji se odluče na benzinsku izvedbu moći će birati između 1.4-litrenog Gamma motora ili 1.25-litrenog Kappa motora. Poboljšani 1.4 litreni Gamma motor ima smanjeno trenje i dual CVVT kako bi postigao dobar odaziv i skromnu potrošnju goriva. Maksimalna snaga motora od 109 KS omogućava najbržem modelu Ria ubrzanje do 100 km/h za 11,5 sekundi te dostizanje maksimalne brzine od 183 km/h. Korejski Kappa motori imaju mnogo karakteristika kao što su dual CVVT, aluminijski blok, koljenasto vratilo sa središnjim položajem koji smanjuje vodoravne sile koje djeluju na glavu klipa i utječu na gubitak snage, razvodni lanac s nižim troškovima održavanja i  ventile s niskim trenjem. Ove tehnologije značajno su unaprijedile efikasnost i omogućile smanjenje ispusta emisija CO2. Benzinski 1.2-litreni Kappa motor tako postiže snagu od 85 KS, najveću brzinu od 172 km/h uz umjerenu prosječnu kombiniranu potrošnju od 5 l/100 km. U mnogim euvropskim zemljama potrošači preferiraju dizelske motore pa će i Rio biti dostupan u dvije varijante Kijinih ‘U2’ motora. 1.4-litarska izvedba s wastegate turbopunjačem postiže 90 KS, dok trocilindrična 1.1-litarska izvedba s turbopunjačem s promjenjivom geometrijom proizvodi 75 KS. 1.4-litarska izvedba razvija 90 KS pri 4.000 okr./min uz 220 Nm okretnog momenta te se nameće kao vrlo ekonomičan izbor uz kombiniranu potrošnju od samo 4,1 litra na 100 kilometara. Novi Rio ima emisije CO2 u rasponu od 109 do 124 g/km.

 

Ovi brojevi mogu se još smanjiti ugrađivanjem ISG tehnologije (automatski stop-start sistem, inteligentni alternator, nadograđeni startni motor i gume s niskim trenjem) što je dostupno na svim modelima. Kada je opremljen ISG-om Rio ima emisije CO2 u rasponu od 94 do 119 g/km što umanjuje porezna davanja i smanjuje troškove održavanja vozila ukoliko je tako zakonski regulirano.Novi Rio EcoDynamics model s 1.1-litarskim dizelskim motorom i ISG-om opremljen je brojnim dodacima za smanjenje emisija CO2, kao što su aerodinamična prednja maska i stražnji spojler i gume niskog otpora. Zbog toga su emisije CO2 smanjene na rekordnih 85 g/km, a potrošnja goriva iznosi rekordnih 3,2 l/100 km. Standardna 6-stepena transmisija nalazit će se u oba dizelska motora i u većem benzinskom, dok će u 1.2-litarskom biti 5-stepeni mjenjač. 4-stepeni automatski mjenjač bit će opcija na 1.4-litarskom benzinskom motoru.

 

 

Za novi Rio karoserija je kreirana od čelika veće čvrstoće u odnosu na prethodni model. Posebna pažnja posvećena je ojačanjima uzdužnih nosača motora, podnice i bočnih površina te donjih poprečnih nosača između B-stuba i nosača konzole. Standardna sigurnosna oprema uključuje šest sigurnosnih zračnih jastuka (prednji, bočni i bočne zračne zavjese), ESC (sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila), VSM (sistem za upravljanje stabilnosti vozila), HAC (sistem za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici) i sigurnosne pojaseve s limitatorom zatezne sile podesiv u tri tačke za pet putnika. Sigurnost pješaka važan je faktor za ukupnu sigurnost na cesti stoga Kijin novi model ima fleksibilan poklopac motora i zglobove za smanjenje sile udarca. Uklonjene su strukture prednjih svjetala kako bi se omogućila lakša deformacija sprijeda i uz 70 mm dodatnog prostora iza prednjeg branika, smanjena je mogućnost jače ozljede nogu pješaka u slučaju udara. Za dodatnu sigurnost u standardnoj opremi je i Emergency Stop Signal (ESS) sistem. Pri naglom kočenju uključuju se zadnja stop svjetla i tri puta zasvijetle kako bi ostale vozače u prometu upozorila na naglo zaustavljanje. Noćna vožnja ugodnija je u novom Riu pomoću projekcijskih svjetala, novih svjetala za maglu, LED dnevnih svjetala i LED zadnjih svjetala. Novi Rio je kao i ostali Kijini modeli (cee’d, Venga, Soul, Sportage i Sorento) dobio 5 zvjezdica na EuroNCAP testiranjima što dovoljno govori o Kijinoj odlučnosti ponuditi maksimalnu sigurnost u svim svojim vozilima.
 

Datum objave: 29/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook