Naslovna > Motocikli > U slavu pobjeda
FOTO GALERIJA (10)

Aprilia SMV750 Dorsoduro

U slavu pobjeda

Novi model SMV750 Dorsoduro na najbolji način pokazuje sve ono šta je Aprilia trenutno u stanju da napravi...

Aprilia je prošle godine osvojila mnogo titula – dvije svjetske u klasi 250 GP, dvije u klasi 125 GP, te jedan Supermoto S2 konstruktorski šampionat, što je bilo dovoljno da posljednji EICMA sajam u Milanu i štand ovog proizvođača budu izuzetno posjećeni od strane brojnih fanova. Ipak, razlog više za posjetu bio je i novi model SMV750 Dorsoduro, koji na najbolji način pokazuje sve ono šta je Aprilia trenutno u stanju da napravi, a može napraviti mnogo.
Posljednja kreacija Aprilijinog R&D centra nastala je kombinovanjem dva potpuno različita motocikla - modela Shiver i SXV. Od oba ova dva modela uzeto je samo ono najbolje, a rezultat je najblaže rečeno – izvanredan.

 

 

 

 

 

Za pogon je odabran Shiverov V2 agergat sa uglom između cilindara od 90 stepeni, koji iz zapremine od 750 ccm izvlači više nego dovoljnih 95 KS. Ovaj agregat poseban je po mnogo čemu, a samo neke od specifičnosti su kombinovani pogon razvodnog sistema, modifikovani injektori, te sofisticirani ride-by-wire sistem za optimizovanje mape ubrizgavanja u zavisnosti od ostalih parametara, a s ciljem bržeg i fluidnijeg razvoja snage. Po pitanju okvira upotrebljeno je provjereno rješenje sa modela Shiver, a riječ je o kombinaciji gornjeg cjevaste trellis i donje aluminijumske konstrukcije, što je osim čvrstoće rezultovalo i veoma malom masom. 

 

 

 

Pri projektovanju Dorsodurovog ogibljenja na prednjem dijelu postavljena je 43-mm upside-down viljuška sa hodom od 167 mm, dok je zadnje vješanje povjereno potpuno podesivom monoamortizeru hoda 150 mm. Upravo njegov položaj dao je slobodu Aprilijinim dizajnerima da oblikuju veoma upadljiv izduvni sistem, čiji gasovi ne mogu uticati na efikasnost, što naravno nije slučaj kod nekih ostalih sličnih rješenja. Jedan od atraktivnijih detalja nove Aprilije je i kočioni sistem sastavljen od prednjih narezanih dvostrukih plivajućih diskova promjera 320 mm, dok je na zadnjem točku postavljen 240-mm mono disk.

 

 

 

Iako je većina supermoto motocikala uglavnom spartanski opremljena, od ovakvog načela ne odstupa mnogo ni Dorsoduro. Naime, instrument tabla se sastoji od analognog i digitalnog dijela na kojem se iščitavaju svi važniji parametri motocikla, a uz podešavanje intenziteta osvjetljenja to je jednostavno sve. Sa druge strane ova jednostavnost je prividna, jer visokotehnološka nota kontrolne table zadržava je primanjem svih podataka preko takozvanog CAN sistema. Kada se sve sagleda, Aprilia je još jednom napravila motocikl koji će malobrojnoj konkurenciji zadati mnogo glavobolje, što potvrđuje i cijena od 8.280 eura.

 

Datum objave: 14/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook