Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Udobna limuzina, sjajan dizelaš i brutalna zvijer...
FOTO GALERIJA (23)

Vozili smo - Opel Astra Sedan i OPC

Udobna limuzina, sjajan dizelaš i brutalna zvijer...

U okviru Opelove međunarodne prezentacije upoznali smo se sa novom Astrom u limuzinskom izdanju, sa snažnim biturbo dizelašem i sjajnim OPC modelom, od čijih performansi zastaje dah...

Prezentacije modela koji čine okosnicu prodaje neke automobilske marke posebne su poslastice. Obično se na takvim eventima posebna pažnja posveti svakom detalju, pa je nama ostavljeno da uživamo u onom sta se nudi. Tako je bilo i ovog puta, kad smo bili na prezentaciji obnovljene game Opel Astre.

 

I ne samo obnovljene nego i potpuno novog člana porodice nove Astre Sedan. Prezentacija je upriličena u blizini Frankfurta u poznatoj Rajnskoj oblasti, nadaleko čuvenoj po dobrim vinima te gostoljubivim i radnim domaćinima. Probne vožnje odvijale su se po najlepšim putevima u ovoj oblasti, tako da smo uz ugodnu vožnju u novoj Astri usput uživali u predivnim brežuljcima i obalama Rajne. Na raspolaganju su nam bili svi modeli nove Astre, ali je najveće interesovanje svakako izazvala nova Astra limuzina, kojim je kompletna gama zaokružena.Interesantno je da je prodaja modela kompaktne klase u limuzinskoj verziji u porastu i da u Rusiji čini preko 60 posto prodaje svih vozila iz klase.

 

Ova činjenica pogotovo dolazi do izražaja kad se uzme u obzir da je sama ideja limuzinskih verzija kompaktnih modela prvobitno bila namijenjena tržištima zemalja u razvoju, a da je trenutno interesovanje za njih u razvijenim zemljama veće nego za obične kompakte. Stoga nije ni čudna činjenica da za dva dana, koliko smo bili na prezentaciji, nismo uspjeli doći do "sedanke" i provozati je, ali smo ipak uspjeli da je pogledamo izbliza, te bar vizuelno procijenimo benefite ovakve izvedbe. Ova mala Insignija, kako smo je nazivali na prezentaciji, odiše atraktivnošću te agilnošću spolja, ali i iznutra. Opelov dizajnerski tim podario je novoj limuzini izuzetno primamljivu siluetu. Skladno uklopljen prtljažnik na poznate dizajnerske trendove u Opelu rezultovao je modelom dopadljivim na prvi pogled, koji će sigurno imati izuzetnu prođu i na našem tržištu. Inače kompletna gama je redizajnirana i krase je modernizacija spoljašnosti, kao ljepše maske hladnjaka, svjetla sa unaprijeđenom tehnologijom (pogotovo adaptivna ksenonska), čistije linije poklopca motora, ali i prtljažnika, te atraktivniji i moderniji prednji i zadnji odbojnici.

 

 

Međutim, najveće promjene kriju se ispod lima, te nose razne tehnološke inovacije, od unaprijeđenog ovjesa preko novih i efikasnijih sigurnosnih sistema do potpuno novog 2.0 biturbo dizela u ponudi Astre. Inače ovaj motor poznat nam je već iz Insignije, ali se ovdje (što je i logično) razmeće snagom, te izgleda puno uvjerljivije. Sa 195 konjskih snaga, te 400 Nm u ovoj karoserijskoj izvedbi zaista nudi puno zabave. Ubrzanja su, iako strelovita, tečna i kultivisana. To, naravno, ulijeva dozu sigurnosti i povjerenja između vozača i automobila, te vožnju čini opuštenom i ugodnom. Tako ćete primjera radi vrlo brzo stići do 200 km/h (u Njemačkoj dozvoljena brzina ) ukoliko imate “tešku nogu”, ali će pri tome auto bez problema da sluša svaki vaš pokret i želju. Probali smo ga u verziji Astra GTC, kojoj svakako po karakteru najviše i odgovara. Reakcije su momentalne, bez odgađanja. Nijednog momenta se ne osjeti “turbo rupa”, što je i najveći benefit ovakve konstrukcije. Ponašanje u krivinama uzorno je zahvaljujući unapređenjima na šasiji, koja sada sprečavaju nepotrebna i pretjerana naginjanja karoserije, te u svakom momentu imate osjećaj da se nalazite na ”šinama”. Inače ovaj motor dostupan je još i u karavanskoj te verziji sa ptoro vrata, gdje se vizuelno izdvaja od ostalih modela po sportskijim prednjim i zadnjim branicima, te svakako ljepšim i atraktivnijim felgama.

 


OPC model

 


Drugi dan na raspolaganju smo imali, ni manje ni više, nego predvodnicu ergele Astru OPC sa 2.0-litarskim turbo benzincem i 280 KS. Ovo je najjača Astra ikad! O vizuelnoj atraktivnosti ovog modela ne treba trošiti riječi. “Oklopljen” spojlerima te 20-inčnim felgama zaista predstavlja impozantnu pojavu. Na već spomenutim njemačkim autoputevima vrlo brzo dostići ćete limitiranih 250 km/h sa osjećajem da automobil vapi za puno više (što znači eto posla sa privatne tunere). Opet, ovaj automobil bez problema vozi ćete i kroz gradske gužve, te se probijati vijugavim putevima, jer je šasija tako pogođena da u svakom momentu pruža maksimum udobnosti. U OPC modu (koji se uključuje manuelno na dugme) automobil postaje još veća zvjerka, te bez kompromisa stavlja sve adute pred vas. Volan postaje precizniji, odziv motora još brži, a ležanje na putu tvrđe i cvršće. I sve to zahvaljujući sistemima poput "Flexridea" te "Hiperstrutsa", koje ovom modelu daruju vrhunski doživljaj vožnje te savršenu upravljivost. Dodatno mehanički Multiplate diferencijal onemogućuje da se točkovi vrte u prazno, te u svakom momentu vodi računa da snaga koju proizvodi turbo ergela zaista završi pod točkovima.

 

Rezultat su strahovita ubrzanja (od 0 do 100 za 6 sekundi) i osmijeh na licu vozača. Svu tu predstavu pratiće iznutra zvuk šištanja turbo punjača, a izvana reski zvuk motora iz auspuha, zbog kojeg ćete poželjeti da goriva nikad ne nestane. Na kraju da se vratimo na najveću zvijezdu prezentacije, a to je nova limuzina Astra. Sigurno je da će pojava ovog modela uveliko doprinijeti nastavku uspješne prodaje Astre te da su potencijali uveliko veći, imajući u vidu široku paletu tipova i modela koji će biti na raspolaganju. Svakako to će biti slučaj i sa mnogobrojnom opcionom opremom, koja će svakom kupcu pomoći da nađe ono sto želi. Ovim modelom Opel zatvara kompletnu ponudu u kompaktnoj klasi te s pravom očekuje da limuzina postane predvodnik u klasi.

 

Datum objave: 09/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook