Naslovna > Automobili > Peugeot > 308 > Udobni slalomaš
FOTO GALERIJA (23)

Test - Peugeot 308 1.6 Hdi Active

Udobni slalomaš

Sa redizajnom je 308-ica izgubila pokoju crtu agresivnosti, ali i zadržala uzoran komfor, upravljivost i ekonomičnost, koja do posebnog izražaja dolazi u kombinaciji sa štedljivim 1.6-litarskim agregatom...

Peugeot je u svojoj gami oduvijek njegovao kompaktne automobile koji su redom ostvarivali i više nego zapažene uspjehe na tržištu. Među njima je i svakako model 308, kompakt koji se od konkurencije razlikovao po upečatljivom dizajnu, te funkcionalnim rješenjima rezervisanim uglavom za jednoprostorna vozila. Da bi održao korak sa sve brojnijom konkurencijom, te 308-u dizajnerski uskladio sa najnovijom modelima iz palete, Peugeot je odlučio da joj redizajnom udahne novu mladost. Koliko je ovaj potez uspio. provjerili smo testiranjem 1.6-litarske turbodizelske 1.6 Hdi verzije sa 92 KS, koja je u našu redakciju stigla u takozvanom Active izdanju.

 

Najznačajnije promjene koje nova 308-ica donosi sa sobom najevidentnije su na prednjem dijelu, koji je dobio diskretniji, ali i dalje naglašen odbojnik, tačnije usisnik vazduha, a tu su i trendovska svjetlosna tijela u LED tehnologiji, zbog kojih ovaj francuski kompakt sada djeluje znatno modernije. Kako su glavna svjetla klasične konstrukcije, LED tijela će tek dobiti na značaju u nekom od bogatijih paketa opreme, koji sadržavaju ksenonska svjetla, ali i ovako stvoren je prilično drugačiji ili bolje rečeno bolji optički nastup. Profil otkriva svu posebnost ovog modela, što najviše treba da zahvali ogromnom atermičkom vjetrobranu postavljenim pod veoma kosim uglom. U našem slučaju bokove su uljepšali u Active paketu opreme standardni 16-inčni Santiaguito Evo aluminijumski naplaci, koji 4.276 mm dugačkom „francuzu“ obezbjeđuju i dodatnu notu luksuza. Na zadnjoj sekciji nije bilo značajnijih dizajnerskih rezova, tako da na njoj i dalje dominiraju velika prepoznatljiva svjetla, kao i niklovane ukrasne letvice, pozicionirane na petim vratima i braniku. Redizajnirani Peugeot 308 nije pretrpio blago zatezanje bora samo radi upečatljivijeg optičkog nastupa, modifikacije su rezultovale i boljom aerodinamikom, jer koeficijent otpora vazduha sada iznosi 0,28, što je jedno od najboljih ostvarenja u klasi.

 

 

Zahvaljujući izdašnim eksterijernim dimenzijama, Peugeot 308 je bio i ostao jedan od najkomfornijih automobila u klasi. Iako se u enterijeru ne može pohvaliti promjenama koje su zahvatile karoseriju, odlična zvučna izolacija, te još bolja aerodinamika uticale su na to da je vožnja u ovom modelu, bez obzira na brzinu ili vrstu podloge, uvijek veoma tiha. Dovoljno kvalitetni materijali, elegantan dizajn instrument table sa sportskim primjesama, te tradicionalno udobna sjedišta samo su neke od pozitivnosti restilizovanog Peugeotovog kompakta. Zahvaljujući drugom po redu Active paketu opreme, vozač i putnici na raspolaganju imaju apsolutno sve što im je potrebno, pa čak i više od toga. Osim putnog kompjutera, fabričkog audio-sistema sa Bluetooth opcijom i komandama iza trokrakog kožom opšivenog upravljača, potpune elektrifikacije stakala i retrovizora, tu su i automatska dvozonska klimatizacija, centralna brava sa daljinskom komandom, kao i prednji i bočni vazdušni jastuci.

Natprosječan komfor nastavlja se i na zadnjoj parcijalno preklopivoj klupi, na kojoj se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe. Čak i tada 308-ica je u stanju ponuditi 348 litara prtljažnog prostora, koji se po potrebi može povećati na krajnjih 1.200 litara. Kada sve sumiramo, jasno je da je Peugeot 308-icom nastojao da kreira automobil koji će biti po ukusu šireg kruga vozača, pa čak i onih koji zbog natprosječne visine ne mogu da odaberu bilo koje vozilo. Drugačije rečeno, dvometraši sa Peugeotom 308 jednostavno nemaju problema.

 

MOTOR Pod prednjim poklopcem nije bilo velikih iznenađenja, jer tu se nalazio sada dobro poznati 1.6-litarski Hdi turbodizelaš sa klasičnom dvoventilskom tehnologijom, koji pomoću turbo punjača sa hladnjakom vazduha pri 4.000 o/min razvija 92 KS. Najveći obrtni moment od 230 Nm raspoloživ je od 1.750 o/min, što je zahvaljujući petostepenom ručnom mjenjaču sa nešto dužim prenosnim odnosima, sasvim dovoljno za ugodnu i tečnu vožnju bez česte potrebe za promjenom brzina. Ono što posebno treba pohvaliti je uglađenost, jer bez obzira na režim obrtaja Peugeotov četvorocilindraš nikada se ne oglašava pregrubo, što često nije slučaj sa sličnim vozilima konkurencije.

 

 


U trećem dijelu testa provjerili smo dinamičke karakteristike Peugeota 308 1.6 HDI Active, kompakta koji je prije svega namijenjen obaranju rekorda po pitanju ekonomičnosti. Iako 92 KS i 230 Nm obrtnog momenta u kombinaciji sa masom vozila od 1,3 tone i ne djeluju previše uzbudljivo, na putu je slika prilično drugačija. Svakako, ovako pogonjen 308 nikako nije trkač, ali će u većini situacija ponuditi ubjedljive karakteristike. Osim dovoljno srčanog agregata, najviše pažnje zaslužuje ogibljenje sastavljeno od prednje McPherson i zadnje torzione osovine, podešeno tako da osim izražene sposobnosti upijanja neravnina obezbijedi i dovoljno dinamičkog potencijala. Tek na samom limitu u bržim krivinama 308-ica će na otpuštanje papučice gasa pokazati tendenciju podupravljanja, koje se sa druge strane veoma jednostavno neutrališe. Šta više, ovakav način vožnje može biti i veoma zanimljiv, upravo zbog toga što Peugeotov kompakt nikada ne reaguje naglo ili bez upozorenja.

 

Mjerenje performansi uglavnom se poklapalo sa fabričkim podacima, tačnije uspjeli smo postići maksimalnu brzinu od 180 km/h, dok smo do 100 km/h stizali za 12,6 sekundi. Osmijeh na lice donijela nam je prosječna potrošnja od samo 5,7 litara eurodizela, a sa pažljivijom nogom na gasu moguće je postići i ispod pet litara. Sve u svemu, odličan rezultat, što važi i za emisiju izduvnih gasova od samo 110 grama po kilometru, koja, nažalost, u našoj zemlji za sada nema nikakvu težinu. Zaokruženu cjelinu našeg testnog primjerka činile su i disk kočnice pojačane ABS, EBD i EBA sistemima, koje nisu pokazivale znakove slabljenja ni nakon nekoliko brzih krugova na našoj testnoj stazi. Zaustavni put sa 100 km/h iznosio je 39,2 metra, što je dobar rezultat u prosjeku klase.
Sa bogatom Active opremom, dovoljno snažnim, uglađenim i prije svega štedljivim dizelskim agregatom, te šarmom specifičnim za gotovo sva Peugeot vozila, 308-ica kotira kao jedan od najpoželjnijih automobila u svojoj klasi. Dodamo li svemu i odmjerenu cijenu od 30.940 KM, jasno je da će Peugeotov kompakt ako ne poboljšati, onda barem zadržati dosadašnje uspješne tržišne pozicije.

Datum objave: 09/04/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook