Naslovna > Automobili > Opel > Mokka > Ugodno druženje na Jahorini
FOTO GALERIJA (56)

Opel Mokka i Zafira

Ugodno druženje na Jahorini

Druženje na olimpijskoj Jahorini sa ljubaznim predstavnicima njemačkog automobilskog giganta Opela već je postalo tradicionalno. Ovaj put dobili smo priliku za vožnju novih modela Mokka X i Zafira. Na itinereru sa mješovitom podlogom uvjerili smo se u sve kvalitete navedenih modela koji su dostupni na našem tržištu.

Na detaljno pripremljenoj  press konferenciji veliki broj predstavnika medija upoznat je sa svim novitetima koje donose nove generacije Opel Mokke X i Zafire. Odmah poslije pressice novinarima su dodijeljeni ključevi raspoloživih automobila kako bi se sami, po samostalno odabranom itinereru, mogli uvjeriti u sve ono što su malo prije toga mogli čuti.
Obzirom da je centralna zvijezda bila Opel Mokka X prvo smo se s njom otisnuli na vožnju. Ljubitelji Opela primijetiti će oznaku ''X'' koju će u buduće nositi svi SUV modeli bez obzira na klasu gdje pripadaju. Mokka je dobila čast da bude prva...

 


Prije otkrivanja naših utisaka moramo naglasiti da je od početka prodaje, prije tri godine, do danas Mokka našla put do 600.000 kupaca. Neumoljiva statistika ''kaže'' da Opelov simpatični SUV spada među 3 najprodavanija u klasi gdje zaista vlada jaka konkurencija.
Po nekakvom nepisanom receptu poslije 3-4 godine egzistiranja na tržištu red dolazi na fecelift koji uz nekoliko, manje-više upadnih, stilskih promjena donosi niz tehnoloških novosti. Pod tim mislimo na unaprijeđenu mehaniku, elektroniku i pakete opreme.
Budući da spadamo u grupu novinara koje prvenstveno interesuje vožnja u početku smo se skoncentrisali na raspoložive motore i pogon  a potom je došao red na zabavnu elektroniku koje ne nedostaje...
Iako su neki proizvođači automobila zaključili da relativno mali SUV-ovi realno ne trebaju 4x4 pogon Opel je ostao dosljedan tradiciji te i dalje nudi sofisticirani pogon na sva 4 točka.

 

 

Elektronika zadužena za distribuciju snage između prednje i zadnje osovine u svakom trenutku, pomoću velikog broja senzora, ''zna'' šta se dešava ispod sva 4 točka. Na osnovu analiziranja dobivenih podataka određuje se koliko će koja osovina dobiti snage. Vožnja po asfaltnoj i kasnije makadamskoj podlozi uvjerila nas je da su sve mehaničke i električne komponente ovjesa usklađene na temeljima bogatog iskustva. Ako su uslovi tokom vožnje standardni većina obrtnog momenta ići će na prednju osovinu dok će do 50% snage otići na zadnji par točkova, ako se gume nalaze na klizavoj podlozi.
U ponudi benzinskih motora nalazi se novi 1.4 litreni turbo benzinac izlazne snage od 152 KS. Motor je upotpunosti napravljen od aluminija te je znatno lakši od već poznatog 1.4 turbo benzinca snažnog 140 KS koji se i dalje nalazi u ponudi. Novi turbo benzinac može se naručiti u paru sa 4x4 pogonom i automatskim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. Tu je i 1.6 benzinac sa 115 KS namijenjen baznom modelu.

 


Ljubitelji dizel motora na raspolaganju imaju 1.6 CDTI u verzijama od 110 i 136 KS. Na raznim testiranjima potrošnje u realnim uslovima saobraćaja ovaj motor dionicu od 100 km može savladati sa 3,6 litara. Fantastično!
Promjene na dizajnu izvedene su u, manje-više, u očekivanom pravcu. Najviše pažnje privlači nova maska motora sa lajsnom koja kreće od Opelove munje te se nastavlja na svjetlosne grupe. Sve skupa izgleda elegantno. Na press konferenciji smo čuli da će ova dizajnerska ideja biti novi zaštitni znak svih budućih Opelovih modela. Skuplji paketi opreme mogu se naručiti sa Full Led svjetlima pa je u tom slučaju vizuelni efekat još i bolji. Sitnim ali bitnim dizajnerskim promjenama udahnuta je nova svježina koja će sasvim sigurno biti atraktivna do pojave nasljednika.
Otvaranjem vrata odmah se može uočiti sličnost sa novom Astrom. Naravno, u centru pažnje je novi infotainment sistem bez kojeg se više ne može zamisliti ni jedan moderan automobil. Šta više, potencijalni kupci baš se najviše raspituju baš za taj dio opreme. Na velikom ekranu osjetljivom na dodir mogu se pisati sms poruke, naravno ako automobil u tom trenutku stoji. Navigacija se nudi sa 2D i 3D prikazom. Ali, povezivanje sa pametnim telefonima na kojima je instaliran bilo koji sistem navigacije može uštedjeti dosta novaca jer se doplata za fabričku navigaciju čini bespotrebnim izdatkom.

 


Kao kruna svega dolazi solidna ponuda prostora i odlično oblikovana sjedišta. Mi smo se tokom neprimjereno brze vožnje po makadamu uvjerili da čak i tada drže tijelo u idealnom položaju. Na taj se način najbolje izbjegava umor...
Očekivano, sigurnosni paket je potpun. Istaknimo da se u slučaju zakašnjele reakcije kod kočenja na vjetrobransko staklo projecira znak upozerenja (LED tehnologija). Tu je i sistem za prepoznavanje i memorisanje saobraćajnih znakova, upozorenje prilikom nenemjernog napuštanja vozne trake... U principu ništa nije izostavljeno...   
Nova Mokka X Selection sa 1.6 litrenim benzincem snažnim 115 KS do registracije košta 35.900 KM dok se za onu opremljenu paketom opreme Enjoy Plus i 1.6 CDTI 110 KS može dobiti u zamjenu za 40.000 KM...
Nova Zafira osvježena je po isto receptu kao Mokka. Opelom monovolumen koji može prevesti do 7 putnika također je bio uvjerljiv tokom vožnji po Jahorini. Izenadili smo se udobnošću van asfalta a za svaku pohvalu je i odlična preglednost na sve strane.
Cijena Zafire dobro je postavljena pa se za nešto više od 38.000 KM može nabaviti solidno opremljen automobil sa 1.4 litarskim benzinskim mtorom. Slična oprema u kombinaciji sa dizelašem do registracije košta 44.000 KM...

Datum objave: 29/10/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook