Naslovna > Teme > Ukinuta carina na evropska vozila
FOTO GALERIJA (8)

Novi carinski propisi

Ukinuta carina na evropska vozila

Od 1. januara 2009. godine ukinuta je carina na uvoz novih vozila iz Evropske unije, dok je carinska stopa na uvoz polovnjaka smanjena sa 13,5 na 12 odsto. Novi automobili pojeftinili i do četiri hiljade KM

Od 1. januara 2009. potpuno je ukinuta carina na uvoz novih automobila, koji u svom "rodnom listu" kao zemlju rođenja imaju navedenu Evropsku uniju, odnosno ime neke od njenih članica. Krenimo redom od 1.7.2008. godine i potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine sa Evropskom unijom, kada je prepolovljena carina na uvoz novih automobila sa dotadašnjih 15% carine i 1% carinske evidencije na 7,5% carine i 1% evidencije. Iako je većina kupaca očekivala da će prodavci već tada smanjiti cijene novih automobila, uzimajući u obzir carinske olakšice, to se nije desilo. Većina dobro prodavanih modela zadržala je dotadašnje cijene, a neznatno su pojeftinili tek slabije plasirani i manje aktuelni modeli. Realna pojeftinjenja, koja su pratila manju carinsku stopu u početku su bila prije izuzetak nego pravilo.

 

 

 

 

Gledano iz ugla matematike ili narodski rečeno proste "računice", u praksi bi realno pojeftinjenje trebalo značiti sljedeće. Polovinom prošle godine najeftiniji petovratni model Opel Astre sa 1.4-litarskim agregatom od 90 KS do registracije je koštao 28.923 KM. Smanjivanjem carine za 7,5% ovaj automobil prema prodavcu je bio jeftiniji 2.313 KM, pa bi realno gledajući za isti taj iznos mogao biti jeftiniji i prema kupcu. Od prvog januara 2009. njegova cijena prema prodavcu u odnosu na onu u junu 2008. godine na osnovu ukidanja carine od 15% manja je za 4.627 KM. Ista računica koja važi za ovaj primjer može se primijeniti i u slučaju svakog drugog novog automobila proizvedenog u Evropskoj uniji...


UVOZ POLOVNJAKA
Bez carine tek za pet godina
Druga strana priče oko ukidanja carine na proizvode iz zemalja Evropske unije u vezi je sa uvozom polovnih automobila, o kojem je u bh. javnosti bilo najviše nedoumica. Podsjećamo da je od 1. septembra 2000. godine na snazi Odluka o ograničenju uvoza putničkih automobila i teretnih vozila, kojom je uvoz polovnjaka ograničen godinama starosti. Naime tada je određeno da je strosna granica za uvoz polovnog putničkog automobila sedam godina, a teretnih vozila i autobusa deset. Ovim ograničenjem nisu obuhvaćena motorna vozila muzejske vrijednosti, odnosno vozila starija od 30 godina takozvani oldtajmeri i vatrogasna vozila, za čiji uvoz je neophodno dobiti saglasnost Ministarstva unutrašnjih poslova. Novim carinskim odredbama koje se primjenjuju od 1. jula. 2008. godine dadžbine pri uvozu polovnjaka smanjene su za 10% sa 15% carine i 1% carinske evidencije na 13,5 % carine i 1% evidencije. Od 1. januara tekuće godine carina na polovnjake smanjena je na 12%, a u narednih pet godina postepeno će se smanjivati do potpunog ukidanja. Prema riječima portparola Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratka Kovačevića, ova institucija do sada nije dobila nijedno zvanično obavještenje o eventualnom ukidanju ograničenja na uvoz polovnjaka iz Evropske unije, te su priče o slobodnom uvozu polovnjaka iz zemalja Evropske unije samo špekulacije.

 

 

Veliki "popusti" zabilježeni su tek pred kraj prošle godine, tačnije u 12 mjesecu, kada se za malo para moglo kupiti puno auta. Ponudu mjeseca imao je kod nas tradicionalno najpopularniji Volkswagen, koji je "odlazeći" Golf pete generacije sa 1.9 TDI agregatom i bogatom serijskom opremom kupcima ponudio po cijeni od 33.999 KM. Nekoliko mjeseci ranije ovaj model koštao je oko 36 hiljada KM. Nijemcima za petama bili su i ostali proizvođači poput Forda i Peugeota, koji su imali pregršt atraktivnih ponuda "sedmice", "mjeseca"... u kojima su kupcima nuđeni novi automobili po cijenama sa nultom stopom carine. Ipak, veliki broj potencijalnih kupaca investiranje u novi automobil odlučio je ostaviti za Novu godinu i rekli bismo tako napravio pun pogodak. Tradicionalno slabi zimski mjeseci kada prodaja automobila naprosto zamire, ove godine dodatno su dobili na težini "zahvaljujući" svjetskoj ekonomskoj krizi, koja je mnoge kupce ponukala da puno pažljivije troše svoju ušteđevinu. Ozbiljan pad prodaje s jedne strane i ukidanje carine sa druge strane natjerali su mnoge prodavce da se odreknu ekstraprofita, koji bi im u nekim drugim okolnostima mogoo donijeti nedosljedno usklađivanje cijena sa carinskim olakšicama.

 

ŠTA JE EURO 3 NORMA?
EURO 3 je norma kojom je Evropska unija propisala maksimalno dozvoljenu količinu štetnih materija u izduvnim gasovima motora. Ona je stupila na snagu 2001. godine, a treba reći da je uz par izuzetaka (skuplji modeli Mercedesa, BMW-a, Lexusa...) ispunjava veliki broj motora polovnjaka, koji su proizvedeni od 2000. godine naovamo.

 

 

U prvim danima 2009. većina prodavaca izašla je sa novim cjenovnicima, koji su donijeli i do nekoliko hiljada maraka manje cijene u odnosu na prošlogodišnje. Primjera radi Ford je petovratni Focus sa 1.4-litarskim agregatom od 85 KS i opremom Trend prije Nove godine nudio po cijeni od 29.800 KM, a poslije prvog januara po čak 4.800 KM manjem iznosu od 25.000 KM. Pojeftinili su i automobili iz premium segmenta. Mercedes je već polovinom godine uskladio svoje cijene sa smanjenom carinom, a dodatne korekcije napravljene su i na početku 2009. Primjera radi najpopularniji Mercedesov model srednje klase C 200 CDI do 31. decembra koštao je 60.015 KM, a samo dan poslije njegova cijena umanjena je za 1.920 KM, na 58.095 KM. Slično su postupili i drugi prodavci evropskih automobila, a iznose popusta moguće je izračunati jednostavnim upoređivanjem starih i novih cjenovnika. Pojeftinjenja su svakako lijepa vijest za sve kupce, koji 2009. godinu odluče iskorititi za kupovinu novog četvorotočkaša. Ušteda koju im je donijelo ukidanje carine može se potrošiti na dodatnu opremu ili za kupovinu automobila sa jačim motorom. Iako svjetsko tržište potresa velika ekonomska kriza, u 2009. godinu krećemo sa više optimizma i nade da će naši putevi ugostiti puno više novih automobila nego što je to bio slučaj prošlih godina.

Datum objave: 09/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook