Naslovna > Motocikli > Ulaz u svijet dvotočkaša
FOTO GALERIJA (8)

Yamaha YBR 125 2010

Ulaz u svijet dvotočkaša

Kada jedan niskobudžetni motocikl u gotovo neizmijenjenom izgledu na tržištu opstane preko 10 godina, onda se po pravilu uvijek radi o proizvodu koji uživa kultni status. Upravo takva je Yamaha YBR125, mali motocikl koji rado voze i početnici, ali i oni koji su na dva točka prevalili veliki broj kilometara...

Posljednja edicija Yamahe YBR125 za ovogodišnju sezonu dobila je tek nekoliko estetskih i funkcionalnih elemenata, koji će je zadržati u samom vrhu ove klase motocikala. Više nije ni potrebno, jer niko ne nudi dokazani kvalitet, dugovječnost i izrazitu ekonomičnost, po izuzetno povoljnoj cijeni, koja na zapadnom tržištu startuje od 2.350 eura. Za ovu godinu dizajn Yamahe YBR125 tek djelimično je osvježen. Novi model dobio je izmijenjene instrumente, novi izgled izduvnog sistema, ručke za suvozača, te nove bočne štitnike za još bolju protekciju. Iako se „mršav“ izgled neće svima svidjeti, masa motocikla od samo 124 kg u ovom slučaju predstavlja veliki plus, jer osim bolje ekonomičnosti obezbjeđuje lako upravljanje i u najzakrčenijim urbanim sredinama. Ono što se posebno izdvaja je i veliko komforno sjedište, koje obezbjeđuje maksimalnu udobnost i suvozaču.

 

 

Za pogon Yamahine ulazne 125-ice zadužen je provjereni četverotaktni jednocilindraš zapremine 124 ccm, koji pri 7.800 o/min razvija ne baš ubjedljivih 10 KS. Što se tiče samog vazdušno hlađenog agregata, njegov jedan cilindar napaja se pomoću direktnog ubrizgavanja, dok se snaga prenosi putem pestostepenog mjenjača. I pored nevelikih 10 KS, snage će biti dovoljno za svakodnevnu vožnju, ali pod uslovom da niste sportski nastrojeni vozač.

 

Sa druge strane Yamaha YBR125 i nije namijenjena sportskim vozačima, već osobama koje ne preferiraju skutere, a žele da se što jeftinije i udobnije prevezu od tačke A do tačke B. Kako navodi Yamaha, mali YBR125 svakih 100 kilometara zadovoljiće se sa samo tri litre bezolovnog goriva, što je i više nego dobar rezultat. U skladu s tim razvijene su kočnice i ogibljenje, koji su veoma jednostavni ali i dovoljni. Na prednjem dijelu upotrijebljena je klasična teleskopska viljuška sa hodom od 120 mm, dok je za vješanje zadnjeg dijela iskorišćena oscilirajuća poluga hoda 105 mm. Kočnice se sastoje od jednog prednjeg diska promjera 240 mm, dok je zadnji točak opremljen klasičnim 130-mm dobošom. I pored svoje jednostavnosti, Yamaha YBR125 ne treba da brine za svoju budućnost, jer uvijek će biti onih koji žele pravi motocikl, a za njega ne mogu da izdvoje malo bogatstvo.

Datum objave: 31/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook