Naslovna > Automobili > Nissan > Leaf > Ulaznica za utakmicu budućnosti
FOTO GALERIJA (14)

Test – Nissan Leaf N-Connecta 40 kWh

Ulaznica za utakmicu budućnosti

Sa drugom generacijom Leafa, Nissan je ponudio moderan kompakt, čiji potpuni električni pogon već danas omogućava osjetno jeftiniju vožnju, bez direktne emisije štetnih gasova, koja je omča oko vrata klasičnih automobila pogonjenih motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem...

 

Kada se 2010. godine pojavila prva generacija Nissana Leafa kao 100% električni automobil, bila je to svojevrsna automobilska egzotika. Koliko je Nissan tada bio ispred konkurencije najbolje svjedoči činjenica da je današnji najveći proizvođač električnih automobila američki Tesla Motors 2010. imao tek jedan model, a mnogi ostali nijedan. Većina njih tada još uvijek nije vidjela budućnost u struji, a mnogima se jednostavno nije žurilo. Danas kada se svima žuri Nissan je poprilično opušten, jer je druga generacija Leafa razvijena na osnovu bogatog iskustva iz prakse. A praksa je pokazala da je dizajn prethodnika bio poprilično čudan i pomalo djetinjast, zbog čega su vlasnici Leafa 1 savjetovali da se izgled njegovog nasljednika približi klasičnim kompaktima. Traženo je učinjeno pa Leaf druge generacije danas izgleda kao punopravan kompaktni automobil, koji je svoju električnu prirodu u slučaju testnog modela otkrivao tek setom naljepnica sa simboličnom porukom probajte „Full elektrik“. Posmatrajući Leaf kao cjelinu s vana je vidljiv poprilično dinamičan dizajnerski pristup sa zakošenim, oštrim prednjim LED svjetlima, Nissanovom V maskom hladnjaka sa potpuno zatvorenom crnom plastičnom podlogom i ukrašenom plavim tačkicama. Pogled s boka otkriva poprilično oštar poklopac motora, te crni C krovni stub, koji dodatno ističe neobično stilizovana zadnja LED svjetla, koja su vizuelno spojena crnom maskom na sredini vrata prtljažnika. Slična, ali značajno radikalnija rješenja danas nude i neki drugi japanski proizvođači, koji ipak nisu ni izbliza uspjeli da postignu odgovarajući balans između atraktivnosti i praktičnosti, koji je Nissan postigao sa Leafom. Interesantan dizajn krasi i 17-inčne alu felne sa u našem slučaju Viking zimskim gumama dimenzija 215/50. Leaf 2 je moderan, naočit i vizuelno dopadljiv kompaktni automobil za kojeg će na prvi pogled, bez testnih naljepnica, biti teško zakključiti da je 100% električni automobil.

 

 

 

Mada je sa 4,49 metara dužine za 30 milimetara duži od najdužeg kompakta današnjice, Mazde 3 Leaf tu dimenzijsku raskoš i ne pokazuje u enterijeru. Najviše korisnog prostora upotrijebljeno je za smještaj baterijskog modula koji je integrisan u pod, na potezu od prednjih do zadnjih sjedišta. Zbog ovakvog koncepta vozač sjedi poprilično visoko. Njegovo sjedište ima puno manje manevarskog prostora po visini nego kod klasičnih kompakta, a određeni nivo skučenosti osjeti se i pozadi gdje je zadržan visoki centralni greben, iako se prema grafičkom prikazu konstrukcije automobila ne čini da u njemu ima baterija. U praksi to znači da će četiri osobe naći dovoljno prostora za ugodnu vožnju i na duže rute, ali da neće osjećati isti nivo komoditeta kao u automobilima klasičnog pogonskog koncepta... Kvalitet izrade poprilično je ujednačen, a svi sistemi su veoma funkcionalni i njima se lako upravlja nakon početnog upoznavanja. Poludigitalni instrumenti ne čine se tako modernim kao neka ostala Nissanova rješenja, a malo više savremenosti očekivali smo i od multimedije sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom pomalo staromodne grafike. Multifunkcionalni upravljač poznat nam je iz Qashqaija, dok su komande klimatizacije i džojstik mjenjač originalnog dizajna. Sve pohvale zaslužuju tradicionalno udobna sjedišta u oba reda.

 

 

Za pogon Leafa zadužen je elektromotor sa 150 KS, koji se nalazi na prednoj osovini i koji mu omogućava uzornu dinamiku vožnje. U kombinaciji sa novom 40 kWh baterijom on ima  autonomiju od 285 kilometara, koja u praksi varira zavisno od uslova za vožnju i načina na koji se automobil vozi. Zbog trenutne raspoloživosti svih 320 Nm obrtnog momenta, Leaf je veoma dinamičan automobil sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h od 7,9 sekundi, koje je u rangu kompaktnog sportskog automobila sa 200 KS. Najveća brzina elektronski je limitirana zbog potrošnje struje na 150 km/h, mada smo stekli utisak da bi Leaf s lakoćom dostigao i 200 km/h. Testna verzija sa baterijom od 40 kWh imala je deklarisanu autonomiju od 280 km/h koja se po hladnom vremenu sa upaljenim grijanjem svodi na 200 kilometara gradske vožnje, odnosno između 130 i 140 kilometara otvorenog puta. Za punjenje baterija na javnim punjačima sa maksimumom punjenja od 6,6 kWh potrebno je od šest do sedam časova. Leaf ima i odgovarajući monofazni kućni punjač na kojem se 100% kapaciteta baterije može dostići za 12 do 15 sati. Automobil ima i mogućnost rekuperacije kočione energije pomoću takozvanog e-Pedal sistema, koji nakon svakog podizanja noge sa papučice gasa pristupa automatskom kočenju i punjenju baterija.

 

 

S obzirom na to da je električna mobilnost u našoj zemlji još uvijek u povoju, i automobili poput Nissan Leafa su još uvijek egzotika na našim putevima. Zbog te činjenice ni domaći uvoznik Nissana, kompanija Guma M iz Mostara, nije ponudila još ovoj model u redovnoj prodaji, gdje bi njegova cijena sa svim davanjima trebalo da se kreće oko 70.000 KM. To je suma za koju se može danas kupiti vrhunski opremljen i dinamičan kompakt sportskog predznaka, ali i potpuno opremljen SUV formata Nissana X-Traila. Osim dinamike koja nije primarni, već standardan adut električnih automobila poput Leafa, njima u prilog najviše idu troškovi eksploatacije. Okvirna računica pokazuje da se 100 pređenih kilometara u Leafu naplaćuje od dvije do pet konvertibilnih maraka zavisno od izvora napajanja i brzine trošenja baterija. To je iznos o kojem automobili pogonjeni motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem ne mogu ni da „sanjaju“. Osim toga kod električnih automobila nema malih, a ni velikih servisa. Njihova najveća mana u BiH nije ni autonomija, koja sa Leafovih teoretskih 280 kilometara već sada zadovoljava 99% svakodnevnih potreba prosječnih građana, već isključivo veoma skromna infrastruktura i premali broj brzih punjača, koji bi punjenje baterija doveli u vremenski prihvatljivije okvire.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook