Naslovna > Automobili > McLaren > MP4-12C > Unikat od rođenja
FOTO GALERIJA (12)

Snovi – McLaren MP4-12C

Unikat od rođenja

Nasljednik najbržeg automobila na svijetu McLarena F1 nije ni najljepši, a ni najbrži superautomobil današnjice, ali je već sada limitirani unikat, za koji treba izdvojiti 1,5 miliona KM...

Formula 1 je oduvijek bila ogledalo vrhunskih dostignuća u autoindustriji, ponos fabričkih proizvođača i izazov malih manufaktura, koje su željele otkriti tajne brze i sigurne vožnje...
Novi McLaren MP4-12C je proizvod čuvene britanske McLaren Automotive manufakture, koja ima bogato F1 iskustvo u razvoju tehnologija „visokih brzina“. Nasljednik McLarena F1, supersportskog automobila, koji je ne tako davno važio za najbrži (390 km/h bez blokade), ali i najpoželjniji superautomobil na svijetu, sakriven je iza poprilično komplikovanog, ali simboličnog imena... Dizajnerska sličnost sa prethodnikom je očigledna, što i nije čudno, jer bolju reklamu od te novi MP4-12C nije mogao dobiti. Mada je mnogima takav pristup previše klasičan, u McLarenu u prvi plan ističu njegovu bezvremensku dimenziju. S druge strane izgled je prilagođen savremenim standardima i zahtjevima jedinstvene koncepcije automobila, koji je razvijen na „Monocell“ šasiji od karbonskih vlakana.

 

 

 

 

Osim po skupocjenom materijalu, šasija je specifična po tome što je izrađena u jednom komadu, što joj omogućava nevjerovatnu čvrstoću, ali i jedinstven kokpit. Mada na prvi pogled djeluje jednostavno, ovakva koncepcija zahtijevala je velika ulaganja u razvoj, koji je trajao punih pet godina. Zahvaljujući upotrebi lakih materijala aluminijuma i karbonskih vlakana, masa vozila svedena je na svega 1.300 kg.

 

 

 

 

Za pogon MP4-12C je upotrijebljen centralno smješteni 3.8-litarski bi-turbo V8 agregat, koji je u potpunosti razvijen pod okriljem McLarena. Uz pomoć dvije turbine pri 8.500 o/min ispucava maksimalnih 600 KS, uz koje nudi i 600 Nm obrtnog momenta. Više od maksimalne snage i obrtnog momenta pažnju privlači podatak da je čak 80 momenta dostupno već pri 2.000 obrtaja u minuti. Za prenos snage na podlogu upotrijebljen je sedmostepeni automatski SSG (Seamless Shift Gearbox) mjenjač sa dva kvačila (F1 je imao šestostepeni manuelni). Sve to omogućava ubojite performanse - ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo tri sekunde i brzinski špic od 325 km/h... Tijesnu vezu sa Formulom 1 MP4-12C otkriva i koncepcijom elektronskog vješanja, koja omogućava vozaču da tokom vožnje na različite načine prilagođava automobil svom stilu vožnje.

 

 

 

 

Osim naprednog vješanja tu su i mnogi sistemi, koji su već odavno standardni u serijskim automobilima poput ESP, ASC, EBD, ali i oni koji su jedinstveni poput brake-steer, koji hirurškom preciznošću raspodjeljuje kočionu silu i pogonski potencijali tokom agresivne vožnje po krivinama. Mada maksimalnom brzinom nije prestigao prethodnika, i mada nije ponudio revolucionaran dizajn, McLaren MP4-12C se po mnogo čemu svrstava u grupu jedinstvenih supersportskih automobila, o čijem posjedovanju sanjaju vozači širom svijeta. Za razliku od mnogih nemogućih snova, njihov je ostvariv, pod uslovom da imaju 1,5 miliona konvertibilnih maraka, koliko košta ovaj automobil, koji u prodaju kreće tek 2011. godine, u limitiranoj seriji od hiljadu primjeraka.

Datum objave: 01/12/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook