Naslovna > Automobili > Volvo > XC60 > Urbaniji skandinavski stil

Volvo XC60 - modelska 2014. godina

Urbaniji skandinavski stil

Kupac Volva XC60, može naručiti i nova sportska sjedišta, koja zadržavaju tradicionalnu udobnost, te imaju naglašenu bočnu potporu cijelom dužinom, tako da čuvaju vozača čvrsto na mjestu...

Izvana je najprodavaniji Volvo model XC60 dobio još urbaniji stil. Redizajnirani prednji dio sa novim poklopcem motora daje samouvjeren nastup. Sportski osjećaj podržavaju i nova, udobna sportska sjedišta. Novi XC60 će u početku biti dostupan sa tri motora potpuno nove Drive-E porodice - 306 KS jakim T6 turbobenzincem, 245 KS jakim T5 turbobenzincem, te D4 dizelašem sa 181 KS. Novi 8-stepeni automatski mjenjač doprinosi uglađenoj vožnji i vrhunskoj efikasnosti.

 

DIZAJN

Naglašen cestovni nastup

Dizajnerski tim je unaprijedio cestovni nastup Volva XC60, naglašavanjem njegovih horizontalnih linija. Uklonjeni su svi crni elementi, tako da je automobil sada praktično jednobojan. Nova svjetla izgledaju samouvjereno, dok nove linije maske hladnjaka naglašavaju širinu automobila. Novi XC60 je dostupan sa atraktivnim 20-inčnim točkovima koji zadržavaju istu visinu profila, kao i 19-inčni, dakle bez kompromisa po pitanju udobnosti.

 

Redizajnirani enterijer

Novi XC60 je unaprijeđen i u enterijeru. Tu su novi drveni umeci, nova krovna podstava, tekstilom presvučeni B nosači krova, te metalni okviri otvora ventilacije i kontrola. Kupac Volva XC60, može naručiti i nova sportska sjedišta, koja zadržavaju tradicionalnu udobnost, te imaju naglašenu bočnu potporu cijelom dužinom, tako da čuvaju vozača čvrsto na mjestu.

 

Stražnja klupa preklopiva u tri segmenta

Segmentno (40/20/40) preklapanje stražnjih sjedišta omogućava opciju dva odvojena sjedišta sa naslonom za ruke u sredini ili tri punopravna sjedišta. Opcionalni, električno pokretan poklopac prtljažnika, može se otvoriti na tri načina - daljinskim putem, dugmetom u enterijeru ili klasično putem ručke.

 

Naglašena pažnja prema detaljima

Postoji nekoliko primjera posebne pažnje posvećene razvoju modela XC60. Nekad vidljive prskalice za brisače su sa poklopca motora premještene ispod poklopca motora. Pokrivač radara je obojen u sjajnu crnu boju, što ga čini gotovo neprimjetnim u masci hladnjaka. Uklonjen je hromirani okvir oko maske hladnjaka, dok novi veći tvornički logo doprinosi stamenitom nastupu automobila.

 

Novi integrisani završetci izduvnog sistema su fizička i vizuelna poveznica sa tehnički naprednim motorima. Ali nije sve u lijepom izgledu. Dizajneri su se morali pozabaviti činjenicom da pri operativnoj temperaturi izduvne cijevi moraju ostati na mjestu, iako se čitav izduvni sistem produžava za 25 mm. To je još jedan sjajan primjer skandinavske preciznosti.

 

R-DESIGN

Unikatan prednji kraj

XC60 R-Design model ima unikatno izražajan i dinamičan prednji dio. Mat crnom maskom hladnjaka bez okvira, dominiraju visokosjajne lajsne, metalizirani logo, te elegantni R-Design amblem, dok DRL svjetla u vanjskim uglovima pojačavaju dinamičnu impresiju. Na stražnjem dijelu, unikatni difuzor sa aerodinamički optimiziranim perajama obuhvata završetke izduvnog sistema. XC60 je dostupan sa atraktivnim Ixion II felgama, sada dostupnim u 20-inčnoj verziji.

 

Nova generacija R-Design enterijera

Sportska su sjedišta standard u XC60 R-Design modelu. Karakteriše ih kombinacija crnog nubuck tekstila i perforirane kože, dok utkani R-Design logo sa plavim slovom R potvrđuje sportsku auru. Kombinacijom perforiranih umetaka, crne kože i kontrastnog prošiva, dizajnerski tim je kreirao enterijer, kod kojeg su svi detalji u savršenoj harmoniji.

 

ŠASIJA I MOTORI

Kontrola u rukama vozača

Obnovljeni XC60 krasi povišena pozicija sjedenja, te raskošan razmak od tla i sposobna šasija, no i dalje se vozi kao standardni automobil. Sistem kontrole trakcije u krivinama dio je standardne opreme. Ovaj inteligentni sistem pomaže vozaču u izbjegavanju podupravljanja primjenom tačne količine kočlione sile na unutrašnjim točkovima uz dodavanje pogonske snage na vanjske točkove prilikom ubrzavanja u krivini.

 

Sa provjerenim All Wheel Drive sistemom pogona na sve točkove, XC60 postaje izuzetno sposobno vozilo na bilo kojoj vrsti ceste i u svakoj vremenskoj prilici. Opcionalni Hill Descent Control automatski kontroliše brzinu vozila prilikom vožnje niz oštre padine.

 

Čvršća R-Design šasija

XC60 R-Design šasija je čvršća od standardne i nudi dinamičnija vozna svojstva, ali bez narušavanja udobnosti. Amortizeri i stabilizatori su podešeni da budu čvršći i bolje izbalansirani, a rezultat je poboljšana kontrola i sportski inspirisana vožnja.

 

Snažni T6

Novi T6 ima izlaznu snagu od 306 KS i 400 Nm. Opremljen je vrhunskom kombinacijom kompresora i turbopunjača, koji zajedno omogućavaju ravnomjerno razvijanje snage cijelim rasponom obrtaja. Mehanički spojen kompresor počinje funkcionisati od najnižih obrtaja, dok se na višim aktivira turbopunjač. Prosječna potrošnja ovog moćnog motora u kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem iznosi 7.3 l/100 km (169 g/km) u modelu XC60.

 

Potpuno novi T5 sa 245 KS

Turbopunjeni T5 četverocilindarski benzinac razvija 245 KS i 350 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem prosječno troši 6.7 l/100 km (157 g/km).

 

D5 sa 215 KS

Petocilindarski D5 turbodizelaš razvija 215 KS i 420 Nm i u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem prosječno troši 5,3 l/100 km i emitira 139 g/km ugljen dioksida, dok sa automatskim mjenjačem troši 6.4 l/100 km (169 g/km).

 

Potpuno novi D4 sa emisijom od 99 g/km

Novi D4 turbodizelaš razvija 181 KS i 400 Nm. Motor donosi inovativnu i-ART tehnologiju ubrizgavanja. Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.

 

Potrošnja goriva je na ovaj način dovedena na minimalan nivo. Tako ovaj motor u modelu XC60 na svakih 100 km troši tek 4,5 l/100 km, što odgovara emisiji ugljen dioksida od 117 g/km. U kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem potrošnja iznosi 4.7 l/100 km (124 g/km).

 

Automatizirana D3 (136 KS) verzija prosječno troši 6,0 l/100 km (159 g/km), dok verzija sa manuelnim mjenjačem u prosjeku traži 5,3 l/100 km (139 g/km).

  

SENSUS

Potpuno novi infotainment sistem - Sensus Connect

Potpuno novi infotainment sistem, predstavljen u drugoj polovini 2013. godine, donosi osvježenu HMI funkcionalnost, sa brojnim inovativnim funkcijama, kao što je:

- unaprijeđeno osvježavanje sadržaja

- unaprijeđena navigacija sa 3D mapama

- nova 3G telematika (Volvo On Call) koja nudi WiFi hotspot i Internet konekciju

- TuneIn Internet radio (sa 80.000 kanala)

- Glasovno upravljanje većinom infotainment i navigacijskih funkcija

 

Adaptivni digitalni displej

Adaptivni digitalni displej, koji je debitovao na novom Volvu V40, interakciji između vozača i vozila daje novu dimenziju, prikazujući u svakom trenutku sve relevantne informacije. Vozač može birati između tri grafičke teme: Elegance tema je bazni mod sa tradicionalnom mirnom atmosferom, Eco tema donosi zeleno osvjetljenje, u cilju stvaranja ekološki nastrojene atmosfere, dok Performance tema svojim crvenim osvjetljenjem stvara sportsku atmosferu.

 

Grijano kolo upravljača i klackalice za izmjenu stepeni prenosa

Kako bi se vozačima omogućila ugodna vožnja i tokom hladnih zimskih dana, elegantno trokrako kolo upravljača može se opremiti grijačem. Automobili opremljeni automatskim mjenjačem nude mogućnost doplate klackalica za izmjenu stepeni prenosa. Automobili opremljeni senzorom kiše, mogu biti opremljeni i sistemom grijanja, koje posebno dolazi do izražaja prilikom hladnih zimskih dana.

 

SIGURNOST I PODRŠKA

IntelliSafe je naziv koji Volvo koristi za sve svoje aktivne sigurnosne sisteme.

 

Inteligentna glavna svjetla

Novi Active High Beam Control čini vožnju po mraku sigurnijom i udobnijom, jer ukida potrebu prebacivanja sa dugog na kratka svjetla. Sistem omogućava konstantno korištenje dugih svjetala, a u slučaju nailaska vozila sa druge strane, zahvaljujući genijalnom mehanizmu projektora, zasjeni se samo onoliko svjetla koliko je potrebno.

 

Novi sistem detekcije pješaka i biciklista

Novi, napredniji softver, koji podrazumijeva brže procesuiranje vizuelnih podataka, omogućio je da postojeći sistem detekcije pješaka i automatskog kočenja bude osposobljen i za detekciju biciklista. Napredni senzor skenira prostor ispred vozila. Ukoliko biciklista naglo skrene ispred vozila, automatski se pojavljuje upozorenje i automobil samostalno koči. Tehnologija može detektovati i pješaka koji stupa na cestu ispred vozila, a ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme, automobil prvo upozorava vozača, a zatim i samostalno koči.

 

City Safety - sada aktivan do brzine od 50 km/h

Novi XC60 posjeduje i nadograđeni City Safety sistem. Novost je mogućnost funkcionisanja pri brzini do 50 km/h. Podsjetimo, u pitanju je sistem koji automatski koči vozilo, ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme u slučaju naglog kočenja ili zaustavljanja vozila ispred.

 

Cornering Light za bolju vidljivost

Još jedna inovativna opcija za vožnju po mraku jeste Cornering funkcija, odnosno zakretna funkcija glavnih svjetala, koja omogućava dodatnu osvjetljenost područja u smjeru u kojem vozilo skreće.

 

Unaprijeđeno upozorenje na mrtvi ugao

Novi XC60 nudi unaprijeđeni sistem prevencije fenomena zvanog mrtvi ugao, koji zahvaljujući radaru sada upozorava na nadolazeća vozila u mrtvom uglu koja su čak 70 metara iza vozila.

 

Upozorenje na unakrsni saobraćaj

U pitanju je sistem koji koristi radare na stražnjem dijelu vozila, kako bi vozača upozorio na nadolazeća vozila sa lijeve i desne strane, prilikom vožnje unazad, što je posebno pogodno prilikom izlaska sa uskog i nepreglednog parking mjesta.

 

Prepoznavanje saobraćajnih znakova

Ovaj sistem pomaže vozaču, prikazivanjem saobraćajnih znakova u instrument tabli. Može se kombinovati sa funkcijom upozorenja na preveliku brzinu kretanja.

 

Volvo On Call u kombinaciji sa Bluetooth tehnologijom

Kultni Volvo On Call sistem sada se može kombinovati sa Bluetooth konekcijom. Istovremeno mobilna aplikacija, omogućava kontakt sa automobilom putem iPhone ili Android pametnih telefona.

Datum objave: 15/11/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook