Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Uvjerljiviji od prethodnika Fluencea
FOTO GALERIJA (55)

Vozili smo – Renault Megane Grand Coupe

Uvjerljiviji od prethodnika Fluencea

U okolici Varšave imali smo priliku napraviti prve kilometre sa najnovijim Renaultovim modelom – Megane Grand Coupe. Na itinereru dugom 400 km limuzina nastala na platformi standardnog Meganea pokazala se kao vrlo udobna, pogotovo u kombinaciji sa najboljim paketom opreme. Kraljevski komfor na zadnjim sjedištima, ogroman prtljažnik i štedljivi motori čine ga idealnim za duga putovanja...

Porodica Megane postala je bogatija za još jednog člana označenoga kao Grand Coupe. Limuzine sa nekim dizanjerskim detaljima karakterističnim sa kupe vozila sa dvoja vrata u posljednje su vrijeme jako popularne. Zbog toga se nismo pretjerano iznenadili kada se francuski proizvođač automobila odlučio baš na takav korak. Bočna silueta zaista podsjeća na veliki kupe s tim da umjesto jednog ima dva para vrata. Tome najviše doprinose linija krova iza ''B'' nosača i masivni zadnji blatobrani. Površina limenih površina prevladava nas staklenim što daje osjećaj čvrstoće, odnosno sigurnosti. U odnosu na Fluence niži je za 4 cm pa je kupe forma više istaknuta.

 


Prednji je dio izveden u skladu sa aktuelnom generacijom Meganea dok zadnji snažno ''vuče'' na poslovnu limuzinu Talisman. Karakter Grand Coupea je baš takav, mješavima hatchbacka i poslovne limuzina, pa se dizajn može ocijeniti najvišim ocjenama. Svjetlosni potpis isti je kao na pomenutim modelima što je i očekivano. LED svjetla sa 3D efektom te Full LED farovi u skupljim paketima opreme djeluju efektno bez obzira da li je dan ili noć. Megane je donio novost u vidu zadnjih LED svjetala koja stalno svijetle. Do sada je bio običaj da su dnevna svjetla aktivna samo na prednjem dijelu vozila. U ponudi je 9 boja karoserije – 8 metalik i jedna obična (glečer bijela). Još ako su točkovi oni od 18 inča doživljaj je potpun.

 


Već se na osnovu prvih reakcija kupaca slobodno može reći da je Grand Coupe među najljepšim, ako ne najljepši, automobil u klasi.
Budući da je prilikom transformisanja hatchbacka u limuzinu sve ispred ''B'' nosača krova isto, kako s vana tako i iznutra, fokusiriali smo se na zadnja sjedišta i prtljažnik čija je zapremina od 550 litara (20 litara više u odnosu na Fluence i otvara se mahanjem noge ispod odbojnika) sasvim dovoljna za prtljag svih 5 odraslih putnika pa i više.  Pogled s boka otkriva da se radi o automobilu sa velikim međuosovinskim razmakom, u našem slučaju iznosi 2.711 mm što je 4 cm više u odnosu na Megane bez oznake Grad Coupe. Otvaranjem zadnjih vrata odmah se opaža veliki prostor za koljena, laktove i glave. Baš je na tom polju nova Renaultova limuzina ''C'' segmenta napravila veliki pomak u odnosu na Fluence koji se sam po sebi nameće kao nekakav reper za poređenje. Posebna se pažnja posvetila padajućoj liniji krova pa ni nešto viši putnici neće imati poteškoća prilikom ulaska – izlaska iako bi se ''na prvu'' moglo pomisliti suprotno.
Vozač i suvozač nalaze se u istom okruženju kako vlada u standardnom Meganeu. Dizajn kokpita,  ugrađeni materijali i stepen finalne obrade na upadno su višem nivou nego što je kod Fulencea.  Ljubiteljima multimedije najviše pažnje odvlači R-LINK2 koji se može dobiti sa TFT ekranom dijagonale 7 ili 8,7 inča. U principu rukovanje je isto kao na bilo kojem tabletu što u znatnoj mjeri olakšava korištenje. Velika se pažnja posvetila paketima opreme. Onaj ko ne žali dublje zavući ruku u džep može dobiti sve što je do skora bila rezervisano za skupe poslovne limuzine, pa čak i ''head-up'' displej. Spisak najboljeg paketa opreme zaista je impozantan. Opšte dobrom osjećaju u vožnji doprinose sjedišta sa funkcijom masaže i vrlo kvalitetna akustična izolacija. Sve pomalo miriše na premium proizvod...

 


Od široke palete motora i mjenjača mi smo na raspolaganju imali 1,5 i 1,6 dCi upareni sa manuelnim mjenjačima sa 6 stepni prenosa. Prvi na prednji par točkova šalje 110 dok je veći, logično, snažniji za 20 KS. Itinerer je podrazumijevao vožnju po kvalitetnim autoputevima (ograničenje 140 km/h), regionalnim cestama i, naravno, gradskim gužvama. Odmah recimo da se veliki međuosovinski razmak itekako osjeća – vožnja je na nivou znatno skupljih poslovnih limuzina. Ono što posebno hvalimo jeste velika okretnost tokom vožnje po cesti punoj krivina raznih profila. Da bi sve bilo u skladu s modernim vremenima Megane Grand Coupe se može naručiti sa ADAS tehnologijom. Ona sadrži: adaptivni tempomat, aktivno kočenje, upozorenje prilikom nenamjernoga mijenjanja vozne trake, upozorenje na malu distancu u odnosu na vozilo ispred, čitanje saobraćajnih znakova, detektiranje umora vozača, kontrola vozila u mrtvom uglu, samostalno prebacivanje dugog – kratkog svjetla, pomoć pri kretanju uzbrdo, poluatomatsko parkiranje (vozač samo komanduje gasom i kočnicom dok se volan zakreće sam)...

 


Megane Grand Coupe testiran je u otežanim EDAU uslovima. Vožnja od 276.000 km u takvim uslovima odgovara vožnji od 830.000 km u stvarnom životu. Test podrazumijeva i upotrebu robota koji ''bezbroj'' puta otvaraju - zatvaraju vrata i prozore, namještaju vozačevo sjedište u svim smjerovima, aktiviraju sve prekidače...
Poslije test vožnje zaključili smo da je Megane Grand Coupe prijatno iznenađenje ...

 

 

 

 

 

Ponuda motora i mjenjača
Dovoljno za sve ukuse
Prvi u ponudi benzinskih motora je dobro poznati 1.6 atmosferac sa 115 KS. Tokom godina dokazao se kao jako pouzdan i ne pretjerano štedljiv. Kupac ga može naručiti sa manuelnim mjenjačem sa 5 stepeni prenosa ili CVT-om nove generacije. Iznad se nalazi moderni 1,2 TCe snažan 130 KS. Barem za sada se može nabaviti isključivo u paru sa EDC mjenjačem sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa. Što se dizalaša tiče ponuda počinje sa 1,5 dCi i 90 KS. U sredini ponude nalazi se agregat iste zapremine izlazne snage 110 KS. Ovaj se motor može naručiti u paru sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa ili EDC mjenjačem sa istim brojem ''brzina''. Top dizel ponuda dolazi u vidu 1,6 dCi sa 130 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Na osnovu navedenog sigurni smo da iz salona niko neće otići nezadovoljan...

 

 

Datum objave: 23/10/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook