Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Uzorno ekonomična i na redovnom servisu

Škoda Octavia 1.4 TSI LPG

Uzorno ekonomična i na redovnom servisu

Za 1.4 TSI motor važe Škodini standardni servisni intervali, koji predviđaju da je na svakih 15.000 pređenih kilometara potrebno zamijeniti motorno ulje, te pripadajuće filtere kako na benzinskoj, tako i na plinskoj instalaciji...

Nakon što smo u prošlom broju sumirali rezultate polugodišnje vožnje naše maratonke Škode Octavije Combi 1.4 TSI, u ovom ćemo se osvrnuti na troškove njenog redovnog servisiranja. Podsjećamo vas da smo za pola godine sa testnim automobilom prevalili 48.675 km i da nam se trošak vožnje na 100 kilometara sveo na 8,12 KM. Od 3.115 litara goriva koje smo „spalili“ u motoru Octavije 18% je bio benzin, a 82% plin. Zbog nešto veće potrošnje tokom početnih hladnijih dana zimski prosjek se kretao na nivou od 9,10 KM da bi dolaskom toplijeg vremana pao na 7,23 KM. Naš početni zadatak prema kojem je trebalo stokilometarski prosjek da svedemo na nivo od oko šest litara u startu je otežan povećanjem cijena goriva usljed uvođenja novih akciza i nameta. Zbog osjetnog povećanja cijena plina i benzina podigli smo limit na nivo od devet konvertibilnih maraka. Kada je riječ o faktoru ekonomičnosti kod automobila pogonjenih na kombinaciju plina i benzina ne treba zaboraviti ni troškove redovnog servisiranja, koji su po pravilu niži u poređenju sa modelima koje pogone snagom konkurentni dizel motori.

Jedan od tri redovna servisa, koja smo do sada obavili, a koje je Škoda za 1.4 TSI motor sa 150 KS propisala obaveznim na svakih 15.000 pređenih kilometara, obavljen je u radionici ovlaštenog Škodinog partnera u BiH, preduzeća Una Auto iz Bihaća. Servisni savjetnik Nedžad Husetić do detalja nam je objasnio koji se to sve dijelovi mijenjaju tokom redovnog servisa i zašto je njihova redovna zamjena bitna za dugovječnost automobila.Generalno, za sva Škoda vozila se podrazumijeva da je servisni interval obavezan na svakih 15.000 pređenih kilometara ili na 12 mjeseci. Redovni servisi se obično obavljaju za sat i po vremena i u okviru njih se mijenjaju: filter ulja, čep kartera, motorno ulje i filter polena. Kada je riječ o 1.4 TSI motoru u prvi plan bih istakao činjenicu da na njemu nema takozvanog „velikog servisa“ jer motor za pogon pokretnih komponenti koristi lanac. Njegova zamjena preporučuje se po potrebi. To znači da on teoretski može da traje koliko i sam automobil – zaključio je Husetić i dodao da je to velika prednost za vlasnika, jer veliki servis predstavlja jednu od najskupljih stavki u okviru redovnog održavanja novih automobila. 

Kvalitet više kada je riječ o testnom modelu, a kada pričamo o troškovima održavanja, jeste činjenica da je njegov motor kombinovan sa sedmostepenim DSG automatikom sa dva kvačila koji je takozvane suhe koncepcije, odnosno ne koristi nikakvo ulje za podmazivanje. Da ne bi došlo do zabune treba napomenuti da Škoda ima i DSG mjenjača koji koriste ulje za podmazivanje i kod kojih se ono zajedno sa filterom najčešće mijenja u intervalu od oko 60.000 km – objasnio nam je Nedžad Husetić i dodao da je za redovan servis na 1.4 TSI motoru potrebno izdvojiti ukupno 137,60 KM. Podsjećamo da i fabrička plinska instalacija također zahtijeva redovno servisiranje, a ono se ogleda u pregledu plinske instalacije te zamjeni filtera gasne faze. Po preporuci proizvođača i ovaj zahvat se obavlja na svakih  15.000 pređenih kilometara i košta 45 KM. Nakon obavljenog servisa kod ovlaštenog Škoda bh. partnera preduzeća Una Auto iz Bihaća krenuli smo u nove avanture sa našim maratoncem, sa kojim ćemo se družiti još pet mjeseci.

Tehničke karakteristike
Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0–100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg

DSG AUTOMTIKA
Za prenos 150 KS koje proizvodi 1.4 TSI motor na podlogu, preko prednje osovine zadužen je tehnološki visokorazvijeni DSG mjenjač. Skraćenica DSG znači „Direct Shift Gearbox“, što u prevodu znači mjenjač sa direktnom promjenom stepeni prenosa. Zahvaljujući dvostrukom kvačilu omogućene su brze i precizne promjene stepena prenosa uz povećanu ekonomičnost bez štete na račun performansi, jer za vrijeme promjene brzina nema praznog rada. Octavijin mjenjač raspolaže sa sedam stepeni prenosa i osim standardnog automatskog načina rada nudi i mogućnost ručnog biranja brzina pomjeranjem poluge mjenjača ili pomoći „plus i minus“ pedala na kolu upravljača.

Datum objave: 20/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook