Naslovna > Automobili > Seat > Ibiza > Vatrena Špankinja sa turbo srcem
FOTO GALERIJA (42)

Test – Seat Ibiza 1.0 TSI Excellence

Vatrena Špankinja sa turbo srcem

Peta generacija Ibize je donijela moderan i prepoznatljiv kućni dizajn u stilu većeg Leona. Kabina je postala komfornija, multimedija savremenija, a dodatna oprema raznovrsnija. Snažan adut joj je i novi ekonomični trocilindarski turbo benzinac...

Na novoj Ibizi sve je novo osim imena, a ono je ljubiteljima Seata od 1984. godine do danas priraslo srcu. Podsjećamo, Ibiza je bila prvi Seatov model nastao u saradnji sa Volkswagenom, nakon raskida dugogodišnjeg braka sa Fiatom. Za njega se veže mnoštvo interesantnih anegdota, ali jedna je izvan konkurencije. Naime, italijanski dizajnerski mag Giorgetto Giugiaro, koji je svojevremeno skrojio bezvremenskog Golfa „keca” početkom osamdesetih godina prošlog vijeka je dobio zadatak da ponudi Volkswagenu prijedlog dizajna za Golf II. Giugario je naoštrio pero, nacrtao i modelirao par prijedloga i predao ih Volkswagenu. Nijedan nije prihvaćen, a „najbolji” je prepušten Seatu i postao Ibiza I. Po tom šablonu Seat je godinama bio automobilski brend, koji je prodavao Volkswagenovu tehnologiju iz „druge ruke”. Nužno to nije bilo loše, jer su kupci dobijali provjerenu „robu” ali suštinski tu nije bilo emocija i uzbuđenja, koje mogu da ponude samo originalni proizvodi. Danas su stvari potpuno drugačije. Seatov savremeni preporod je počeo 2011. godine sa limuzinskim Toledom, a nastavio se godinu kasnije predstavljanjem treće generacije Leona, te prošlogodišnjim prvim SUV modelom Atecom. Ovih dana mu se pridružio i broj manji crossover Arona, a početkom godine je kao veliko osvježenje stigla i glavna junakinja ove priče, nova Ibiza. 

 

 

Mada je dizajnerski riječ o potpuno drugačijem automobilu od prethodnog, on nam se na prvi pogled ipak čini prepoznatljivim, seatovskim. Svaka sličnost sa broj većim Leonom je namjerna i rekli bi dobrodošla, jer Ibiza sada izgleda atraktivnije i ozbiljnije. Kupcima je ponuđeno da biraju između četiri paketa opreme: Reference, Style, Xcellence i sportskog FR, koji svaki na svoj način određuju izgled i karakter automobila. Testni je kombinovan sa Xcellence opremom i dopunjen sa četiri opciona dodatka. Vizuelni izgled je nadograđen sa atraktivnim 16-inčnim alu naplacima „Design Machined” koji su uz doplatu od 690 KM zamijenili standardne 15-inčne (Enoj) točkove. Lijepo izgledaju i odlično pristaju uz novu Mystic magenta nijansu, no kradu i koji postotak od udobnosti, posebno na grbavim bh. putevima i na makadamu kada Ibiza postaje osjetno nervoznija. Na dobrom asfaltu veći točkovi donose dodatnu stabilnost, što se posebno osjeti u krivinama. Drugi detalj sa spiska opcija zbog kojeg je testni automobil bio atraktivniji jesu Full LED svjetla, koja uključuju prednja, zadnja i dnevna LED svjetla. Doplata od 990 KM nam se čini i te kako opravdanom, jer danju automobil izgleda uočljivije, a što ne reći i naočitije. Noćna vožnja sa Full LED svjetlima je nešto što se treba doživjeti, a kvalitet osvjetljenja puta je zaista vrhunski. Za vanjski izgled treba dodati da je proporcionalniji od dosadašnjeg, sa puno kraćim karoserijskim prevjesima, što je rezultat primjene nove MQB A0 platforme, koju u nešto drugačijoj varijaciji koriste Seat Leon, VW Golf, Audi A3 i mnogi ostali modeli iz Volkswagen Grupe. Za Xcellence opremu treba dodati da je karakteristična po hromiranim detaljima, na maski hladnjaka i prozorskim okvirima, sa kojima je naglašena karoserijska elegancija. Tu je aluminijumska obloga na unutrašnjem dijelu prednjih pragova. Mali, ali oku ugodan estetski detalj, su i retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca u LED tehnologiji, čija kućišta su kao i obloge ručki na vratima u boji karoserije.

 

U unutrašnjosti  je napravljen osjetan napredak, a na prvi kontak kabina se čini prostranijom i komfornijom. Analogni instrumenti sa crveno-bijelim pozadinskim osvjetljenjem su nas podsjetili na neka Audijeva rješenja. Danju su pregledni, noću ugodni za oči, a zahvaljujući digitalnom info displeju su i potpuno informativni. Četverokraki upravljač sa kožnom oblogom i ukrasnim umetkom, na koji je utisnuta "X" oznaka za paket opreme, lijepog je oblika, mada bi sam obruč mogao biti koji milimetar širi. Xcellence sportska sjedišta su u odnosu na prošli model četiri centimetra šira, sa naglašenijim bočnim osloncima. Udobna su i pružaju dobar oslonac za leđa, pa nismo bili neprijatno ukočeni ni nakon dužih putovanja. Zahvaljujući po visini i dubini podesivom upravljaču idealan položaj za upravljačem se lako pronalazi bez obzira na građu vozača. Zadnja klupa sa 50 cm dugačkom sjedalnom površinom i sedam centimetara više prostora nego kod prethodnika, je osjetno komfornija, ali od nje ne treba očekivati čuda iako je Ibiza sa 406 cm jedan od najdužih predstavnika u klasi. Sa deklarisanih 355 litara osnovne zapremine prtljažnik je samo 25 litara manji nego kod broj osjetno gabaritnijeg Leona. Pozitivna činjenica je i da se obaranjem naslona zadnje klupe dobijaju ravna površina i zapremina od 1.165 litara. Xcellence paket kabinu obogaćuje sa setom dekorativnih, lakiranih umetaka u boji karoserije. Tu su i hromirani ukrasi na ventilacionim otvorima, ručici mjenjača i njegovom kućištu. Serijski Media System Color sa 5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom uz doplatu od 690 KM u testnom modelu je zamijenjen sa najsavremenijom Media System Plus multimedijom sa 8-inčnim ekranom visoke rezolucije, šest zvučnika, dvije USB i jednom Aux utičnicom, Bluetoothom i glasovnim upravljanjem. Isti uređaj je dostupan u paketu sa navigacijom (doplata 1.355 KM). Grafička podloga ovog sistema je besprijekorna, a ekranski prikaz pregledan i veoma moderan. Kada u automobilu imate jedan ovako savremen sistem, onda vam se serijski Climatic ručni klima uređaj ispod njega čini pomalo spartanskim. Mada zadovoljavajuće odrađuje svoj posao, na okruglom potenciometru za podešavanje temperature nema ni skale sa brojevima pa se intezitet duvanja toplog ili hladnog vazduha određuje po osjećaju. Za automatski Climatronic uređaj neophodno je doplatiti 483 KM. Sa spiska opcija, koje do sada nisu bile dostupne u Ibizi, treba spomenuti i bežični punjač sa pojačivačem signala za koji treba izdvojiti 333 KM. Tu je i stakleni panoramski krov, koji se u svim paketima opreme doplaćuje 1.366 KM, dok je alcantara na sjedištima u dva najbogatija nivoa opreme dostupa za 749 KM. 

 

Za Ibizu sa 1.0 TSI motorom od 95 KS, ručnim mjenjačem, start/stop sistemom i  Xcellence paketom opreme, Seat na bh. tržištu traži 27.512 KM. Sa četiri doplate koje zahvaljujući dvadesetak različitih podsistema na viši nivo podižu ukupan utisak o testnom automobilu, cijena je porasla 31.195 KM. To je iznos za koji ljubitelji Seata već mogu da razmišljaju o broj većem Leonu sa 1.2 TSI (86 KS) ili 1.0 TSI (115 KS) motorima i opremom koja je sadržajno na nivou Ibizinog Xcellence paketa. Za kraj treba podsjetiti da je 1.0 TSI motor sa 95 KS dostupan i u početnom paketu opreme Reference, koji između ostalog donosi klima uređaj i Radio Media Touch sistem, za 23.503 KM. Seat je novu Ibizu podigao stepenicu iznad dosadašnje, a sa četiri vizuelno i sadržajno drugačija paketa opreme, te zanimljivim opcijama, obratio se mnogo širem krugu kupaca na kojima je da odaberu svoju idealnu kombinaciju.  

 

POGON
Ljubiteljima benzinaca Seat novu Ibizu nudi sa tri 1,0-litarska trocilindarska motora. Ulazni ima 75 KS i atmosferske je koncepcije. Iznad njega je testni 1.0 TSI koji zahvaljujući turbo koncepciji razvija 95 KS, odnosno 115 KS koliko ima u jačoj verziji. Ona se osim sa šestostepenim ručnim, može kombinovati i sa sedmostepenim DSG automatikom sa dva kvačila. Testni motor je dostupan isključivo sa petostepenim ručnim mjenjačem izuzetno dugih hodova. O kakvoj kombinaciji je riječ najbolje svjedoči podatak da smo na testnoj stazi u trećem stepenu brzine sa 30 km/h ubrzali do 150 km/h, kada kazaljka obrtomjera dolazi nadomak crvenog područja koje počinje na 6.000 obrtaja. Mali turbo benzinac je jedan od najuravnoteženijih trocilindraša u klasi, te kao takav može da stane rame uz rame sa Fordovim, višestruko nagrađivanim 1.0 Ecoboost agregatom. Za trocilindraše uobičajene vibracije su odlično prigušene, a i kada smo ih osjetili, imali smo osjećaj da su više proizvod labavo pričvršćenog zadnjeg lanca, a manje samog motora. Na papiru obećanih 95 KS u vožnji se osjeti. Nema tu istinske turbo žestine, ali se brzina povećava kontinuirano uz karakteristično trocilindarsko „frktanje” koje se čuje kad god snažno pritisnete pedalu gasa. Najveći kvalitet ovog pogona je uzorna ekonomičnost. S laganom nogom na gasu na otvorenoj cesti je moguće ostvariti prosjek niži od pet litara, a uz ekstremnu pažnju i litru manje. U gradu potrošnja varira između sedam i osam litara, zavisno od ritma saobraćaja. Testni prosjek od 6,5 litara je realnost. Malen i lagan turbo motor odlično pristaje uz Ibizin sportski karakter, poprilično direktno upravljanje i visok stepen neutralnosti, kada je riječ o vožnji po krivinama. Ispod papuče gasa ima dovoljno snage za praćenje gradskog i magistralnog ritma saobraćaja, a i na auto-putu nema izražene inferiornosti do zakonski dozvoljenih 130 km/h. Za nešto više Ibiza poput testne nije ni namijenjna niti se to od nje očekuje.

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook