Naslovna > Vijesti > Velike ambicije

Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI

Velike ambicije

Škoda je brand zamišljen tako da daje najviše za uloženi novac, bilo da je riječ o količini prostora, opreme, ili samoj cijeni. Iako je čvrsto povezana sa Folksvagen grupacijom, čiji je dio, Škoda je oduvijek kreirana drugačije u odnosu na svoje "rođake" ...

Model “rapid” je predstavljen prije nešto više od godinu dana i zamišljen je kao ekonomična limuzina, odnosno “nočbek” koji spada u produženi B segment. Ideja je da se ovim automobilom osvoje tržišta zemalja u razvoju čiji kupci cijene nešto veći prostor na zadnjoj klupi, veliki prtljažnik i limuzinski oblik. Konkurencija u ovom segmentu je prilično velika, jer su svi veći proizvođači predstavili svog takmaca. Doduše, većina njih ove modele rezerviše za tržišta u razvoju i čak ih i ne nudi u Zapadnoj Evropi. Međutim, ne i Škoda. Praktični nočbek se sa velikim uspjehom prodaje širom Evrope.

 

Ohrabreni inicijalnom tražnjom, Škoda je odlučila da prikaže karavan verziju “rapida” pod nazivom “spejsbek” koja po konceptu i dizajnu još više odgovara tržištu Zapadne Evrope. Naime, poznato je da je karavanski oblik karoserije izuzetno popularan kod Evropljana. Interesantno je da za razliku od klasičnog “rapida” koji ima “blizanca”, “seat toledo”, novi “spejsbek” ne dijele platfomu u okviru VW grupacije. „Spejsbek“ verzija sa 18 centimetara kraćom karoserijom, ali sa jednakim međuosovinskim rastojanjem kao kod limuzine. Doduše dizajn je takav da “spejsbek” niko ne bi nazvao karavanom, već klasičnim hečbekom.

 


„Škoda rapid“ je, da podsjetimo, napravljena na „A05+“ mehaničkoj platformi Folksvagena, odnosno produženoj platformi „fabije“ i „pola“. Zbog toga je “spejsbek” iste dužine kao prosječni hečbek modeli C segmenta, ali je ipak uži, na nivou automobila B klase. Zbog promjene u dužini, osjetno je smanjena zapremina prtljažnika, sa ogromnih 550 litara na 415 litara, što je još uvijek impozantno i daleko više od klasičnih hečbeka C segmenta. Takođe povećano međuosovinsko rastojanje odrazilo se na ponudu prostora za putnike pozadi.
 

Datum objave: 28/11/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook