Naslovna > Automobili > Nissan > Micra > Velike promjene za mali automobil
FOTO GALERIJA (49)

Test – Nissan Micra 0.9 IG-T Acenta

Velike promjene za mali automobil

Peta generacija Micre dizajnerski se preporodila i predstavila u potpuno novom mladalačkom svjetlu. Osim što je privlačnija, dobila je funkcionalniji i ljepši enterijer, te najsavremeniju sigurnosnu opremu na kojoj bi joj mogli pozavidjeti mnogo, mnogo skuplji modeli...

Nissan je s Microm dugo vremena igrao na kartu racionalnosti. Od prve generacije iz 1992. godine pa sve do četvrte iz 2010. godine ciljana publika ovog automobila su bili uglavnom sredovječni ljudi, penzioneri i pripadnice ljepšeg pola. Bio je to praktičan, zaobljen automobil, sa prostranom kabinom i velikim staklenim površinama, koje su garantovale da ćete dobro vidjeti, ali i biti viđeni u svakom gradu. Dinamika je kod ovih modela nekako bila u drugom planu, a isto to bi se moglo reći i za mlađe kupce, kojima je Micra do sada bila jednostavno previše „čudna“, a vjerovatno i nedovoljno vizuelno atraktivna.

 


Kako je od 2003. godine kada je u Evropi prodao rekordnih 171.453 jedinica do 2016. godine kada je isporučio samo 60.000 izgubio značajan broj kupaca Nissan se odlučio na radikalnu promjenu taktike. Kao glavni krivac pored sve brojnije konkurencije za Micrino posrtanje je pomalo iznenađujuće označen njen stariji brat, mali gradski monovolumen Note koji joj je godišnje „krao“ od 40 do 70.000 kupaca, koliko je uspio privući u najboljim prodajnim godinama. U Micrinu korist Note je ugašen i nakon dvije generacije, 2016. godine poslat na istorijsko parkiralište. Šteta, jer je to bio jedan od najpraktičnijih malih gradskih modela. No u Nissanu tvrde da nema razloga za tugu, jer je nova peta generacija Micre napravljena po drugačijem, praktičnom konceptu za razliku od svih njenih prethodnica.

 

 

Da je zaista drugačija jasno je već na prvi pogled. Koncept Sway koji je predstavljen 2015. godine na Sajmu automobila u Ženevi udario je moderne dizajnerske temelje, na kojima je izgrađen novi model Micre. Nježne i oble linije zamijenjene su izlomljenim sportskim, oštrim i pomalo futurističkim obrisima, koji su dosadašnju karoserijsku „ženskastost“ u potpunosti izbrisale. Rezultat je jedan od najhrabrije dizajniranih automobila u klasi, koji bi trebalo da se dopadne širokom krugu kupaca, a prije svih mlađim ljudima u kojima Nissan ujedno i vidi najveći potencijal za Micrinu budućnost. Njima za ljubav pripremljen je i širok izbor vizuelnih dodataka sa kojima se automobil s vana sada može učiniti vizuelno atraktivnijim i privlačnijim. Primjera radi, u ukrasnim kontrastnim bojama sada je moguće dobiti kućišta retrovizora, zaštitne letvice na vratima, krakove alu točkova, te elemente u prednjem i zadnjem braniku. Tu je i deset atraktivnih karoserijskih boja, koje Micri svaka na svoj način daju novi karakter. Ko želi još više vizuelne jedinstvenosti mogao bi je pronaći i u ukrasnoj naljepnici za poklopac motora i krov.

 

 

Testni model sa drugim Acenta paketom opreme (Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna)  i metalik „Power“ plavom bojom (doplata 1.100 KM) vizuelno je poprilično „smiren“, te vješto prikriva svu raskoš novog Micrinog odijela. U tome mu pomažu i jednostavni 16-inčni čelični točkovi, te prednji branik bez svjetala za maglu. Podsjećamo da su ova dva detalja drugačija u serijskoj opremi od sljedećeg N-Connecta paketa, odnosno da ih je moguće nadograditi pojedinačno za 600 KM koliko koštaju alu točkovi, te 400 KM koliko Japanci traže za „maglenke“ i zatamnjena zadnja stakla. Za vizuelni paket sa poklopcima retrovizora, bočnim i letvicama na branicima u bojama: Blue, Orange, Black i Chrome, kupci trebaju izdvojiti još 1.000 KM. Jedinstven nakit nikad nije bio jeftin, a s druge strane ne voli ga baš svako ni nositi. I bez ovog paketa Micra poput testne uz eventualni dodatak alu točkova (dostupni su od 16 i 17-inča) mogla bi biti pun pogodak.

 

 

Puno sadržajnijim nego što se to s vana na prvi pogled može zaključiti Acenta paket je u kabini. Sa četiri metra dužine peta generacija Micre je punih 17 cm duža od četvrte. Mada ni prethodni model nije bio skučen naprijed, u novom se odmah osjeti veća komocija. Osim toga, čitavo vozačko okruženje je značajno drugačije, a upotrebljeni materijali vizuelno ljepši i prijatniji na dodir. Nakon neuspjelog eksperimentisanja sa prethodnom generacijom i kružnim grupisanjem prekidača na centralnom grebenu, koje je bilo više nepraktično nego lijepo, u Nissanu su se odlučili zaigrati na sigurnu kartu. Kao uzor su uzeli kabinu svog najuspješnijeg SUV modela Qashqaija, koja je u potpunosti skrojena po ukusu Evropljana. Sa njim je podijeljen i novi multifunkcionalni trokraki upravljač, koji nam se ni pored 17 daljinskih komandi nije učinio komplikovanim. Osim toga, zadovoljavajuće je precizan i ugodan na dodir, bez obzira što u testnom paketu dolazi bez kožne obloge.

 

 

Od Qashqaija su preuzeti i pregledni analogni instrumenti sa pet inčnim TFT putnim računarom. Nisu pretrpani, a grafika im je moderna i pregledna. Na centralnom dijelu vizuelno istaknutim svijetlim umetkom izdvojen je 7-inčni na dodir osjetljivi kolor ekran audio sistema. I on je ogledalo jednostavnosti i funkcionalnosti upravljanja. Ispod su klasične komande klima uređaja, dizajnirane sa puno stila. Lijepi detalji su i hromirane ručice na vratima, te sive dekoracije na upravljaču, oko ručice mjenjača i ventilacijskih otvora. Svoj doprinos daju i hromirani ukrasi koji uokviruju ekran, ručicu mjenjača i potenciometre klime. Lijepo je vidjeti i dvobojna sjedišta sa 3D uzorkom po sredini, a ugodno je u njima i sjediti. Nissan zaista zna da napravi udobna sjedišta i to treba pohvaliti. Pohvalu zaslužuju i brojni pretinci i odlagališta za sitnice, kojih u gradskom automobilu nikada nije previše. Završna obrada je uvjerljiva, puno bolja nego kod prethodnog modela, ali ne treba tražiti njemačku čvrstinu u baš svakom detalju. Ručica parking kočnice pomjera se lijevo-desno i djeluje labavo. Isti osjećaj se stiče kad pritisnete odmorišta za noge vozača i suvozača na centralnom grebenu. Presvučena su vizuelno lijepom eko kožom, ali nedovoljno čvrsto pričvršćena. Labav je i svijetli ukrasni umetak na sredini instrument panela. Sa par šarafa ili dodatnih kontakata sve ovo se može jednostavno riješiti. Ništa od navedenog ne utiče na funkcionalnost, ali sa samo još malo pažnje pri izradi bi se moglo učiniti puno boljim i uvjerljivijim.

 

 

Veliki napredak koji je Micra napravila između četvrte i pete generacije nije se drastično odrazio na njenu cijenu, no ona se domaćim kupcima bez detaljnijeg uvida u bogate pakete opreme oduvijek činila previsokom. Za testni model koji predstavlja sredinu ponude Nissan traži 25.000 KM. Ovaj iznos se uvećava za 1.100 KM doplatom za metalik boju. Zahvaljujući aktuelnom popustu od 1.000 KM, metalik boja kupca će koštati samo 100 KM, a čitav automobil 25.100 KM. Japanci za kvalitet daju tri godine garancije ili 100.000 km, s tim da se može doplatiti i produžena petogodišnja garancija (160.000) koja iznosi 2,5% od cijene vozila sa PDV-om. S obzirom na viđeno jasno je da Micra ne želi više igrati ulogu autsajdera, ona sada želi, a čini se i može da napravi puno bolji prodajni rezultat od dosadašnjeg. Da li će u tome uspjeti znaju samo kupci, a oni su na bh. tržištu barem do sada bili poprilično tradicionalni.

 

SIGURNOST
Kada je riječ o sigurnosti treba istaći da Micra osim standardnih ABS i ESP sistema serijski dolazi sa šest vazdušnih jastuka, da ima FEB sistem inteligentnog kočenja u slučaju neposredne opasnosti, NBAS pojačivač i EBD raspodjelnik kočione sile, te sistem asistencije pri kretanju na uzbrdici. Ovakav sigurnosni paket nemaju od starta ni mnogi za klasu, odnosno dvije veći automobili od Micre. Navedeno je bilo dovoljno da Micra poput testne na Euro Ncap sigurnosnom testu dobije četiri zvjezdice za sigurnost, odnosno maksimalnih pet kada je opremljena sa opcionim Safety paketom, koji između ostalog donosi inteligentno kočenje u slučaju neposredne opasnosti sa mogućnošću prepoznavanja pješaka i inteligentni sistem upozorenja i prevencije na izlazak iz saobraćajne trake. Ova dva sistema sa još nekoliko praktičnih dodataka uz testni model je moguće doplatiti u paketu za 600 KM.


POGON
Savremeni trocilindraš u kombinaciji sa turbinom nije lišen vibracija i frktavog zvuka, no veoma je ugodan za vožnju na najčešće korištenim srednjim obrtajim. Mali trocilindrični turbobenzinac na tržištu je od 2012. godine. Renault-Nissan grupacija ga je primarno razvila za svoje gradske modele poput Twinga, Clia, Sandera, Micre, ali ga nalazimo i u broj većim crossoverima kao što je Renault Captur. Iz zapremine od 900 ccm uz pomoć turbine i direktnog ubrizgavanja goriva izvučeno je respektabilnih 90 KS, zahvaljujući kojima smo sa testnom Microm od 0 do 100 km/h stizali za 12,1 sekundu. Maksimum je na 175 km/h. U normalnim uslovima eksploatacije, koji podrazumijevaju kombinovanu vožnju sa jednim do četiri putnika, ovaj motor će bez problema pokretati 1.076 kg težak automobil. S porastom opterećenja automatski slabe i performanse. Neparna, trocilindarska koncepcija je najizraženija pri hladnom startu i prilikom stajanja u mjestu. Tada su promjene u načinu rada očiglednije, a sporadično ih prate i izraženije vibracije. Zahvaljujući petostepenom ručnom mjenjaču nešto dužih hodova start nije tako energičan kao kod konkurentskih turbo trocilindraša, ali je zato kultura rada motora na srednjim obrtajima za svaku pohvalu. S obzirom na to da se gradska vožnja najčešće odvija u takvim uslovima Micra poput testne brzo prirasta srcu. Raduje činjenica i da se mali benzinac rado vrti, te da na otvorenoj cesti i autoputu u okvirima zakonskih ograničenja bez problema drži ritam saobraćaja. Očekivati nešto više od toga spada u pretjerivanje. Podsjećamo da osim njega Nissan uz Micru na bh. tržištu nudi i 1.0-litarski trocilindarski atmosferac sa 71 KS, koji je u testnoj kombinaciji povoljniji za 800 KM. Dizelski 1.5 dCi sa 90 KS još nije ponuđen domaćim kupcima.

Cijena: 26.100 KM
Testni model: 25.100 KM
 

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook