Naslovna > Automobili > Kia > Picanto > Veliki automobil u malom pakovanju
FOTO GALERIJA (8)

Kia Picanto

Veliki automobil u malom pakovanju

Kia je svoj najmanji model temeljno obnovila i dizajnerski podmladila u nastojanju da privuče puno veću pažnju evropskih kupaca...

Nakon dva crteža sa kojima je najavila finalni izgled novog Picanta, Kia je u prvim danima 2017. godine objavila i sedam zvaničnih fotografija sa kojima je značajno razotkrila svoj prvi ovogodišnji novitet. Podsjećamo da je zvanična premijera novog Picanta zakazana za sajam automobila u Ženevi, kada će biti objavljeni precizni tehnički detalji, te potvrđena pogonska gama. Za 11 godina, od 2004. do 2015. godine (statistika za 2016. nije konačna) Picanto je na evropskom tržištu našao put do 687.882 kupca. Od 2004. do 2011. je prodato 422.788 jedinica modela prve generacije, dok je druga, za četiri statistički obrađene godine našla put do 265.094 kupca. Za jedanaest mjeseci 2016. godine u Evropi je prodato 51.573 Picanta, uz blagi pad tržišnog učešća u odnosu na 2015. Najbolja prodajna godina za Picanto na evropskom tlu je bila 2005. kada je isporučeno više od 85.000 jedinica, dok se prosječna prodaja kreće oko 50 hiljada vozila godišnje. Kia sa novim modelom želi povećati tržišni udio u klasi malih gradskih automobila. Prostora za to ima posebno ako se zna da lider klase Fiat 500 godišnje nađe put do čak 180.000 kupaca (2015), odnosno da se Picanto ne nalazi u grupi od deset najbolje prodavanih modela. Jedan od najjačih aduta u privlačenju većeg broja kupaca kod novog modela bi trebalo da bude smjelili dizajn. Njemu treba pridodati i značajno kvalitetniji enterijer. Mada se na prvi pogled čini da se između aktuelne i nove generacije Picanta nisu desile velike promjene, stvarnost je potpuno drugačija. Novi model je oblikovan zajedničkim snagama.

 

 

 

Kijinih dizajnerskih centara iz Frankfurta i južnokorejskog Namjanga. Korejci su objavili da novi model ima 15 mm duže međuosovinsko rastojanje, ali da je zadržao istu dužinu kao još uvijek aktuelni prethodnik od 3,595 mm. To znači da su u odnosu na prethodnika smanjeni prevjesi, odnosno da su točkovi maksimalno razmaknuti. Prednji dio vozila oblikovan je po novim dizajnerskim standardima koji su promovisani tokom 2016. godine sa novom generacijom Ria. To podrazumijeva da je Picanto dobio značajno veću masku hladnjaka, te agresivnija, savremenija glavna svjetla, koja do posebnog izražaja dolaze u specijalnom sportskom GT Line paketu, sa kojim je „ukrašen“ promotivni model. Potpuno novi dizajn je dobio i prednji branik, u koji su, u GT Line paketu integrisana veća svjetla za maglu utisnuta u hromirana kućišta. Prednji branik je dobio veće bočne „imitacije“ usisnika vazduha, čiji oblik je naglašen stilizovanim crvenim lajsnama. Ukrasnu crvenu liniju nalazimo i na pragovima, odnosno na donjem dijelu zadnjeg branika, koji je kod GT Line modela ukrašen sa imitacijom difuzora vazduha i dvostrukom izduvnom cijevi. Dizajnerska modernizacija je zahvatila i zadnji dio vozila, kojeg sada krase veća svjetla, ali i manje staklo na petim vratima. S bokova se ističu stilski zaobljena kućišta blatobrana, novi retrovizori i vrata. Kod GT Line modela u prvom planu su osmokraki aluminijumski naplaci. U Kiji ističu da će novi Picanto imati i do sada najširu paletu razigranih i živopisnih boja. Veliki napredak je napravljen i u kabini, koja u GT Line paketu nudi bogatu opremu. Jedan od najupečatljivijih detalja je novi multimedijalni sistem sa na dodir osjetljivim ekranom na vrhu centralne konzole. Tu su i automatski klima uređaj, multifunkcionalni upravljač, te sportski profilisana sjedišta, sa dvobojnim kožnim presvlakama i grijačima. Mada je većina detalja koji se mogu vidjeti na prvoj fotografiji enterijera dostupna isključivo u najbogatijim paketima opreme, u Kiji ističu da su i osnovni modeli u stanju ponuditi uzoran, odnosno osjetno bolji komfor nego što je to do sada bio slučaj. Kia za sada nije objavila nijedan podatak o motorima koji će pogoniti novi Picanto. Pretpostavlja se da će okosnicu ponude činiti novi 1.0-litarski T-GDI turbobenzinac.

 


ISTORIJAT MODELA
Prva generacija malog gradskog korejskog automobila predstavljena je 2004. godine. Dugačka je 3,53 metra i ima osovinski razmak od 2,37 m. Masa automobila varira od 836 do 945 kg, koliko je težak najopremljeniji model u gami. Proizvodila se isključivo u Kijinoj korejskoj fabrici u gradu Seosanu. Bila je dostupna u petovratnoj karoseriji, a platformu je podijelila sa Hyundai Atosom i Getzom. Pogonska gama ovog modela je bazirana na tri benzinska motora, zapremine: 1.0, 1.1 i 1.2 litra. Prvi Picanto se mogao dobiti i s 1.1-litarskim CRDi dizelašem. Motori su kombinovani sa petostepenim ručnim mjenjačem ili četverostepenim automatikom. Druga generacija je predstavljena 2011. godine, a za njen dizajn je odgovoran trojac koji su činili: Peter Schreyer, Park Kee-hong i Cho Kwae-jae. Ovaj model osim petovratne ima i trovratnu karoserijsku verziju. Platformu je podijelio sa Hyundaijem i10 i Kia Ray modelom. I Picanto II se kao prethodnik proizvodio u Koreji. Njegovu pogonsku gamu čine dva benzinca zapremine 1.0 i 1,25, koji su kombinovani sa petostepenim ručnim mjenjačem i četverostepenim automatikom. Picanto II je dugačak 3,59 metara i ima osovinski razmak od 2,38 metara, a njegova masa se kreće u rasponu od 840 do 900 kg.

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook