Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Veliki mali Yaris IV
FOTO GALERIJA (25)

Toyota Yaris

Veliki mali Yaris IV

Još od 1999. godine kada se pojavio na automobilskoj sceni, Yaris predstavlja jedno od najlogičnijih rješenja za urbani stil života. Na tako dobrim temeljima njegova četvrta generacija premijerno je predstavljena u Amsterdamu, a naša redakcija dobila je ekskluzivno pravo da bude jedina novinarska ekipa iz BiH na premijeri...

 

Priča zvana Toyota Yaris počela je prije dvadeset godina. Bio je to prvi Toyotin model dizajniran u Evropi, proizvođen u Evropi i prodavan u Evropi. Već od nastanka nametnuo se kao lider u mnogobrojnim rješenjima u klasi. Na primjer, prvi je mali automobil koji je do 2006. godine dobio 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju, a deset godina kasnije prvi je mali gradski automobil koji je bio elektrifikovan. Gledajući na činjenice može se reći da je s pravom ponio titulu jednog od najatraktivnijih i najomiljenijih kompaktnih automobila u Evropi, čemu svjedoči činejnica da je od nastanka do danas proizvedeno i prodato preko 4 miliona primjeraka. Nova, četvrta generacija Toyotinog subkompakta opet nosi unikatne karakteristike. Dok se ostali proizvođači automobila diče raskošnim dimenzijama novonastalih modela, iz Toyote poručuju kako su ponosni na činjenicu da je novi Yaris jedini automobil u svojoj klasi kraći od četiri metra. Obrnuto proporcionalan je podatak o međuosovinskom rastojanju, koji je povećan za 50 milimetara, i upravo ova kombinacija obećava veliku prostranost uz odličnu okretnost u gradskim sredinama. Zapravo, novi Yaris je i dizajniran tako da odgovora na sve veće izazove svakodnevnog urbanog života. Posađen je na novu Toyota New Global Architecture (TNGA) Compact GA-B platformu koja je za njega namjenski razvijena. Njome je omogućena realizacija naprednih aktivnih i pasivnih sistema sigurnosti, ali i novorazvijenog hibridnog pogona četvrte generacije. Tako će, prema obećanjima novi Yaris biti u stanju u gradskim uslovima vožnje voziti čak 80% vremena isključivo na električni pogon, uz 0% emisije štetnih gasova.

 

 

Što se tiče dizajna filozofija Toyote je da se svaka nova generacija značajno razlikuje i bude prepoznatljiva. Tako je i sa novim Yarisom. U centru pažnje, bar iz vana, je velika prednje postavljna maska hladnjaka uz centralno postavljen Toyotin logotip. Povlačenjem „C“ stuba unazad ostavilo se mnogo prostora da se manipuliše dužinom poklopca motora pa vozilo izgleda dinamično i atletski. Uglasti oblici svjetala zamijenjeni su nešto oblijim formama, a kao sredstvo isticanja upotrebljena je LED tehnologija. Zadnji dio donosi ravnije površine sa velikim staklom na vratima prtljažnika i svjetlosnim sklopovima, koji pomalo podsjećaju na ona sa C-HR-a. Unutrašnjost prati vanjsku filozofiju „manje je više“, pa je armaturna ploča pojednostavljena i u skladu sa savremenim postulatima digitalizovana, bar kod premijerno predstavljenog modela. Prostor u unutrašnjosti je otvoren, pozicija sjedenja je revidirana, a vozačevo mjesto postavljeno je tačno tako da vozač ima potpunu preglednost okruženja u stilu „ruke na upravljaču, oči na putu“. Informacije o automobilu prikazivaće se na tri ekrana: centralno postavljenom ekranu multimedije osjetljivom na dodir i dva informativna ekrana na mjestu instrumenata i to manjem TFT i većem 10-inčnom kolorizovanom. U ostvarivanju cilja najsigurnijeg malog automobila veliku ulogu će igrati sigurnosni sistemi. Novi Yaris bi standardno trebao biti opremljen Toyota Safety sistemom, ali i dodatnim sigurnosnim elementima poput centralnog vazdušnog jastuka koji štiti kod bočnih udara, čime postaje prvi automobil u segmentu sa takvom opremom. Među asistentima vozaču svoje mjesto su našli i inteligentni tempomat, te sistem praćenja saobraćajnih traka. Novi Yaris, budući da je u potpunosti evropska priča od početka, proizvodiće se u Evropi, u Francuskoj, a fabrika iz koje će izlaziti bogatija je za novu tehnologiju proizvodnje vozila na GA-B platformi, koja je koštala više od 300 miliona eura. Prvi primjerci sa novih proizvodnih traka očekuju se na jesen 2020. godine kada će biti formirane finalne cijene.

 

Pogon: Hybrid četvrte generacije:

Četvrta generacija Toyotine hibridne tehnologije predstavlja osnovni pogon za novi Yaris. Hybrid Dynamic Force sistem uparen sa 1,5-litarskom benzinskom agregatskom jedinicom radi po istom principu kao sa većim benzincima, koji su predstavljeni u posljednjim generacijama RAV4, Corolle i Camryja. Yarisov benzinac u hibridnom pogonu ima tri cilindra i radi na principu Atkinsonovog ciklusa sa promjenjivim otvorom ventila. Rezultat inženjerskih poduhvata je 15% više snage u odnosu na prethodnu generaciju malog hibrida, 20% veća efikasnost i manja potrošnja, te 40% termalne efikasnosti motora. Kod novog Yarisa neće biti uskraćeni ni ljubitelji klasičnog pogona. U ponudi su 1.0 i 1,5-litarski trocilindarski benzinski motori visokog stepena efikasnosti.

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook