Naslovna > Motocikli > Veliki „zec“ je podivljao
FOTO GALERIJA (19)

Kawasaki Z1000 2010

Veliki „zec“ je podivljao

Kada je 2003. godine predstavljena prva generacija Kawasaki Z1000, započela je era povratka mišićavih naked motocikala, koji su sve prihvaćeniji na svjetskom, a posebno na evropskom tržištu. Nova generacija ovog motocikla, do sada poznatog i po nadimku „zečić“, trebala bi da poveća popularnost „golih“ dvotočkaša, jer se uz unikatan dizajn sada može pohvaliti i još oštrijim performansama...

Zadatak prve generacije modela Kawasaki Z1000 u potpunosti je uspio. Evropska klijentela je animirana, u svim prodajnim centrima tražio se primjerak više, a sve to zbog izbalansiranih performansi, upečatljivog dizajna, lakoće vožnje i iznad svega odmjerene cijene. Ipak, veliko američko tržište ostalo je nedodirljivo za ovaj model, te je Kawasaki za ovu godinu odlučio da stvari promijeni iz korijena. Kako je većina klijenata prvu generaciju okarakterisala kao motocikl koji volite ili mrzite, novi model trebao bi ovaj put da zadovolji i najprobirljivije ukuse. Kao i kod prethodnih modela, Kawasaki je i ovaj put igrao na kartu agresivnog dizajna, ali realizovanog tako da ne liči ni na jedan motocikl do sada. Drugačije rečeno, individualnost je bila osnovna osobina prvog modela, koja je sad još više dobila na značaju. Oštre osnovne linije, prednji dio sa gotovo životinjskom formom, uska zadnja sekcija, te ravni upravljač u enduro stilu, izvrsno su ukomponovani sa 17-colnim lakim točkovima, na koje su namontirani sportski pneumatici dimenzija 120/70 na prednjem i 190/50 na zadnjem dijelu. Moćne Tokico kočnice, koje se mogu ojačati opcionim ABS sistemom, sastavljene su od prednjih 300-mm dvostrukih narezanih diskova opremljenih četveroklipnim radijalnim čeljustima, te zadnjeg 250-mm zadnjeg diska, izvrsno se uklapaju u ukupnu mišićavu formu, specifičnu i po posebnim aerodinamičkim dodacima na 41-mm štapovima prednje obrnute viljuške.

 

 

 

 

 

Novi Z1000 dobio je potpuno novi tečnošću hlađeni četverocilindrični motor zapremine 1.043 ccm, koji sada nudi više obrtnog momenta i jači nastup na visokim obrtajima od dosadašnje opcije. Drugačije rečeno, maksimalnih 138 KS sada je ostvareno pri 9.600 o/min, dok je najveći obrtni moment od 110 Nm  već na 7.800 o/min, što će, kako tvrdi Kawasaki, znatno uticati na još mekšu vožnju u urbanim sredinama. Novi agregat poseban je i zbog nekoliko novina, a jedna od njih je i takozvano poravnavanje radilice sa osovinom prenosa, što je rezultovalo manjim oscilirajućim masama, ali i kompaktnijim dimenzijama motora. Da bi u potpunosti iskoristio potencijal ovog motora, Kawasaki je razvio i novi aluminijski okvir sličan onom koji se koristi na modelu ZX-10 R, a sada je 30% čvršći u poređenju sa njegovom prethodnom edicijom. Uz potpuno podesivu 41-mm viljušku, vješanje zadnjeg točka povjereno je monoshock amortizeru, koji je sada postavljen u vodoravni položaj, te je tako udaljeniji od auspuha i visokih temperatura, što mu omogućava da održi visok nivo funkcionisanja u svim situacijama.

 

 

Lista posebnosti nastavlja se zaštitnim znakom ovog modela u obliku upadljivog izduvnog 4-1-2 sistema, čiji su prigušivači oblikovani tako da podsjećaju na one sa prethodnih generacija. Što se tiče performansi one još uvijek nisu u potpunosti poznate. S obzirom na to da je prošli model mogao dostići preko 260 km/h, novi sa još jačim agregatom trebao bi ostvarivati još ubjedljivije performanse. Ipak, Kawasaki nije objavio precizne podatke, upravo zbog toga što je novi model kreiran sa ciljem da vozaču pruži još laganiju vožnju i predvidljivije ponašanje u svim režimima vožnje. Što se tiče cijena, one se u inostranstvu za model opremljen ABS kočionim sistemom kreću od 11.295 eura. Ovo je možda i  najveći nedostatak novog Z1000, posebno ako ovu cijenu uporedimo sa onom po kojoj se prodaje najveći „zečićev“ suparnik – harizmatični Triumph Speed Triple.

Datum objave: 09/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook