Naslovna > Automobili > Peugeot > 5008 > Veliko iznenađenje
FOTO GALERIJA (15)

Predstavljamo - Peugeot 5008

Veliko iznenađenje

Nedugo nakon što je 3008 stigao na tržište, Peugeot je bez ikakve najave predstavio 5008, novi kompaktni MPV model sa sedam sjedišta. Sa ovim modelom Peugeot želi da se suprotstavi tek predstavljenom Renaultu Scenic i Citroenu C4 Picasso...


Prašina oko crossover modela 3008 još se nije ni slegla, a Peugeot je već predstavio novi model sa dvije nule u nazivu. I to sasvim nenajavljeno, što baš i nije svojstveno francuskom proizvođaču, koji svoje modele voli pompezno najavljivati. Vjerovatno su u Peugeotu odlučili promijeniti taktiku i iznenaditi konkurenciju, koja nije malobrojna. Novi 5008 prije svega se hvata u koštac sa svojim sunarodnjacima, Citroenom C4 Picasso i Renaultom Scenicom i to u njihovim Grand verzijama. Nakon 308 karavana i tek predstavljenog 3008, novi je 5008 logičan nastavak Peugeotove ponude u popularnom M1 segmentu. Još jedno logičko rješenje je i ime automobila sa dvostrukom nulom, koja u slučaju Peugeota obilježava modele sa višom arhitekturom karoserije i povišenim položajem sjedenja.

 

 

 

 

 

Krajnje jednostavnim i pažljivo izbalansiranim dizajnom 5008 snažno podsjeća na manji 3008, od kojeg je preuzeo i brojna tehnička rješenja poput šasije i vješanja. Iako se to na prvi pogled ne bi reklo, 5008 je i aerodinamički pogodan sa koeficijentom otpora zraka od 0,29. Ono što „upada u oči” kod ovog automobila jesu raskošne dimenzije; dužina od 4,53 metra, širina od 1,83 metra i visina od 1,64 metra, koje uz međuosovinski razmak od 2,73 metra, garantuju mnogo komfornog putničkog prostora. Kod ovakve vrste vozila prtljažni je prostor najvažnija stavka, a novi 5008 na ovom polju prosto briljira. U osnovnoj postavci sa pet sjedišta 5008 nudi od 758 do 823 litre prtljažnog prostora (u ovisnosti od položaja klizne klupe), dok maksimalna zapremina iznosi dostavnih 2.506 litara. U pravom MPV maniru, tu je i 60 litara prostora dostupno kroz brojne pretince, a naročito oduševljava pretinac u centralnoj konzoli ukupne zapremine 10,5 litara. Osim toga, preklapanjem suvozačevog sjedišta moguće je prevesti predmete dužine do 2,76 metara.


SIGURNOST
Čvrst kao stijena
Kada je u pitanju sigurnost, Peugeot ništa ne prepušta slučaju, Pored brojnih inovativnih sistema koji se doplaćuju, novi 5008 oduševljava količinom serijske sigurnosne opreme. Tako se serijski nudi ESP kontrola stabilnosti, šest zračnih jastuka, električna parking kočnica, pomoć pri kretanju uzbrdo, senzori nevezanosti pojasa na svim sjedištima, upozorenje na nedovoljan pritisak u gumama i još mnogo toga. Maksimalan broj bodova na EuroNCAP testiranjima postavljen je kao imperativ.

 

Novi 5008 će u segment kojem pripada donijeti bezbroj tehnoloških noviteta, kao što je napredni multimedijalni sistem, head-up displej, kontrola razmaka između vozila, bočna zračna zavjesa koja se prostire cijelom dužinom kabine, te napredna Snow Motion kontrola trakcije. Sa novim 5008, Peugeot je ponudio svoju viziju kompaktnog porodičnog monovolumena, automobila koji kombinuje sve ključne vrijednosti Peugeota i zahtjeve kupaca u ovom segmentu, a bez negativnog uticaja na udobnost i vozne karakteristike. Na taj način, novi 5008 nesumnjivo podiže ljestvicu u svojoj klasi. Zvanična prezentacija novog Peugeota 5008, najavljena je za jesenji sajam automobila u Frankfurtu, kada će biti poznate i preliminarne cijene.

 

MOTORI
Šest slatkih muka
Ispod prednjeg poklopca novog francuskog MPV-a u prvo će se vrijeme naći šest poznatih motora posljednje generacije, kod kojih je poseban naglasak stavljen na smanjenje potrošnje i emisije ugljen-dioksida. Ponuda benzinaca uključuje 1.6-litarski VTi turbo benzinac u verziji sa 120 i 156 KS. Slabiji se može pohvaliti prosječno potrošnjom od 7,3 litre te emisijom ugljen-dioksida od 169 g/km, dok je snažniji još štedljiviji sa potrošnjom od 7,1 litru i 167 g/km emisije ugljen-dioksida. Ponuda dizelaša uključuje 1.6-litarski HDi sa 110 KS u verziji sa standardnim i elektrificiranim manuelnim mjenjačem, te 2.0-litarski Hdi dizelaš u izvedbi sa 150 i 163 KS. Sve dizelaše krasi prosječna potrošnja goriva u rasponu od 5,2 do 6,8 litara, te emisija ugljen-dioksida u rasponu od 135 do 178 g/km. FAP filter čestica dio je serijske opreme.

 

Arhitektura unutrašnjosti se uveliko oslanja na rješenja primijenjena na modelima 308 i 3008, od kojih se razlikuje tek masivnom centralnom konzolom i visoko postavljenom ručicom mjenjača, rješenjima koja su se do sada pokazala kao dobitna kombinacija na polju ergonomije i komfora. Raskošna prostranost je bila jedna od misli vodilja pri dizajniranju unutrašnjosti, o čemu svjedoče raskošna širina kabine, tri odvojena sjedišta u drugom redu i dva „punopravna” sjedišta u prtljažniku, na koje se mogu smjestiti i odrasli, a ne samo djeca. Tri sjedišta u drugom redu mogu se uzdužno pomjerati 130 mm, čime se oslobađa dodatni prostor za koljena putnika u trećem redu ili povećava zapremina prtljažnika. Osjećaju prostranosti doprinose i velike staklene površine, prije svega vjetrobran ukupne površine 1,70 m², te panoramski stakleni krov površine 1,69 kvadratnih metara. Staklene površine ovog automobila sveukupno zauzimaju čak 5,77 m². Zbog velikih staklenih površina, posebna je pažnja posvećena klimatizaciji, zbog koje su napravljeni i dodatni otvori u B nosačima, kako bi putnici u drugom i trećem redu uvijek imali adekvatnu klimatizaciju.

Datum objave: 21/08/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook