porsche
Naslovna > Automobili > Seat > Leon > Veteran sa dva karaktera
FOTO GALERIJA (15)

Test - Seat Leon 1.4 TSI Style

Veteran sa dva karaktera

Kupovinom Seat Leona sa malim, ali potentnim turbobenzincem dobija se automobil koji istovremeno može da ispunjava zadatke komfornog porodičnog vozila i sportskog kompakta sposobnog da pruži puno zabave i vrhunskog užitka u vožnji...

Poslije polovičnog uspjeha prve generacije modela Leon, Seat je u maju 2005. godine najblaže rečeno iznenadio automobilsku javnost. Druga generacija dizajnerski gotovo ništa nije dijelila sa prethodnikom, a novi dizajnerski jezik započet sa Alteom sada je zabljesnuo u svom punom sjaju. Nakon nepune četiri godine produkcije, 2009. svjetlo dana ugledao je blago redizajnirani model, koji se zahvaljujući susretljivosti kompanije ASA PSS, ekskluzivnog zastupnika Seat vozila za BiH, našao i na našem testu u sve traženijoj benzinskoj 1.4 TSI opciji.

 

 

 

 

 

Kada je 2004. godine lansiran MPV Altea, mnogi su taj porodično orijentisani model proglasili za prekretnicu u Seatovom ne samo poslovanju, već i pozicioniranju u majčinskoj VAG grupaciji. Uspješna kombinacija tipičnih MPV linija i naglašeno sportskih obilježja pretvorila je Alteu u jedno od najatraktivnijih vozila u svojoj klasi. Isti recept primijenjen je i kod novog Leona, kompakta namijenjenog osobama kojima je kultni VW Golf preobičan, a Audi A3 preskup, a po svaku cijenu žele da imaju vozilo sa provjerenom VW tehnologijom. Upravo je novi Leon u sebi sazdao sve najbolje osobine od svoje zvučnije braće, pogotovo u našem redizajniranom izdanju. Walter da Silva, dizajner odgovoran za oblik Leona, ovaj put je pokazao sav svoj raskošni talenat.

 

 

Kombinacija blagih, povijenih linija, skladne proporcije, prepoznatljivost, naglašeno sportski oblik, samo su neki od epiteta po kojima je 4.315 mm dugački Seat Leon specifično vozilo. Osim naglašeno agresivnog prednjeg dijela, na bokovima najveću pažnju izaziva istaknuta linija, koja se u blagom luku sa prednjeg spušta do obruba zadnjeg blatobrana, kao i skrivena ručka zadnjih bočnih vrata. Upravo ovaj detalj Leona na prvi pogled pretvara u coupe vozilo, što će se posebno svidjeti mlađoj populaciji vozača kojima je i namijenjen. Zadnja sekcija možda je i najdominantniji dio novog Leona, iz prostog razloga što na najbolji način reflektuje njegovu sportsku narav i i više nego zanosne obline.

 

 

U drugom dijelu testa novog Seata Leon 1.4 TSI Style upoznali smo se sa njegovim podmlađenim enterijerom. Za ukupnu atraktivnost, kao i poseban ugođaj ovaj model prije svega može da zahvali i dovoljno bogatom Style paketu opreme, koji je i najpoželjnija opcija u kombinaciji sa početnim 1.4-litarskim turbo benzincem. Ono što svakako prvo upada u oči je dizajn instrument table, koji će prije svega zadovoljiti apetite sportski nastrojene klijentele. Na ovaj način je postignut potpuni sklad sa dinamičnim eksterijerom, jer osjećaj da sjedite u sportskom automobilu najviše pružaju okrugli analogni instrumenti razdvojeni posebnim kućištima, informacioni displeji na instrument tabli, te centralni greben ukrašen metaliziranom aplikacijom.

 

     MOTOR               AH, TA TURBINA...         
Uz sportski izgled stigao je i mali, ali srčani 1.4-litarski TSI benzinac, koji zahvaljujući direktnom ubrizgavanju goriva, 16-ventilskoj tehnologiji, te turbo punjaču na izduvne gasove sa intercoolerom, pri 5000 o/min isporučuje 125 KS, dok je najveći obrtni moment od 200 Nm konstantno raspoloživ u režimu između 1500 i 4000 o/min. Ovaj pravi tehnički biser spada u posljednju generaciju takozvane downsizeing serije motora VAG grupacije, te se tako pored Seatovih, ugrađuje i u modele VW-a, Audija i Škode.

 

 

Osim udobnih sjedišta koja pružaju dovoljno bočne potpore, visoku ocjenu dobija i ergonomija, jer ručica preciznog šestostepenog mjenjača odlično leži u rukama, upravo kao i kožom presvučeni trokraki obruč multifunkcionalnog upravljača. Lista standardne Style opreme je i više nego dugačka, a između ostalog izdvajaju se potpuna elektrifikacija stakala i retrovizori, kvalitetni audio-sistem sa osam zvučnika, putni kompjuter, te tempomat i automatski Climatronic klimatizacioni uređaj. Što se tiče zadnjeg dijela u njemu će se udobno smjestiti dvije, a po potrebi i tri odrasle osobe. U slučaju da vam se ukaže potreba za prevozom dužih predmeta, zadnja klupa nudi mogućnost parcijalnog preklapanja naslona, što funkcionalnost ovog vozila podiže za stepenicu više, jer se na taj način prtljažnik osnovne zapremine od 341 može povećati sve do krajnjih 1.166 litara.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbo benzin
1.390 ccm
92 kW 125 KS pri 5.000 o/min
200 nm od 1.500 do 4.000 o/min
0-100 km/h 9,8 sek
Max  197 km/h
p. pot  6,2 litre bezolovni

 

 

U dijelu testa dinamičkih osobina Seata Leon 1.4 TSI Style pozabavili smo se njegovim voznim karakteristikama, koje su zahvaljujući potentnom 1.4-litarskom turbo benzincu od 125 KS, te sposobnom podvozju, bile na očekivano visokom nivou. Osim male slabosti agregata pri niskim obrtajima, testirani Leon u potpunosti je opravdao sportski karakter, koji važi za gotovo sve Seate. Pri konstantnoj izmjeni pravca gotovo je u potpunosti imun na bilo kakve rizične situacije, što naravno treba zahvaliti dokazanoj PQ35 platformi i kontroli trakcije, koja se pritiskom na prekidač može deaktivirati. Tokom brže vožnje u krivinama, malo naginjanje karoserije, te čvrstoća podvozja u kombinaciji prednji McPherson i zadnja deformabilna osovina, otkrivaju da novi Leon posjeduje mnogo rezervi u nogama, koje će adekvatno biti iskorištene tek ugradnjom još kapacitetnijih pogonskih agregata. Tokom mjerenja performansi naš 1.4-litarski turbo model do 100 km/h je stizao za okruglo 10 sekundi, nakon čega bi, uz nešto zaleta, ostvario i maksimalnu brzinu od 195 km/h. Prosječna potrošnja od 7,9 litara bezolovnog benzina predstavlja pozitivno ostvarenje, upravo kao i kočioni put sa 100 km/h od 40,4 metra, postignut diskovima na svim točkovima, potpomognutim ABS sistemom sa elektronskom raspodjelom sile kočenja.

 

Datum objave: 23/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook