Naslovna > Automobili > Seat > Ibiza > Više ljepote, manje sporta!
FOTO GALERIJA (15)

Test – Seat Ibiza 1.4 16V Sport

Više ljepote, manje sporta!

Seat Ibiza Sport sa 1.4-litarskim benzincem od 85 KS do registracije košta 28.900 KM. Za ovaj novac dobija se savremeno dizajniran i potpuno opremljen automobil, kome za opravdavanje sportskog epiteta nedostaje jači motor...

Ibiza!? Rajski otok čije obale zapljuskuju tople vode Sredozemnog mora, a plaže opsjedaju bjelosvjetski turisti... u svjetu automobilizma ima potpuno drugačije značenje!? „Špansku zavodnicu” kako su novu Seat Ibizu krstili mnogi evropski novinari, na prvom testu dočekali smo sa velikom znatiželjom, podgrijanom mnogobrojnim pozitivnim komentarima naših zapadnih kolega, koje su već imali priliku da je testiraju. Izgled Ibize nije na nivou konceptne Bocanegre, koja je agresivnom vanjštinom zapalila automobilsku javnost na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi, ali je veoma inovativan i dinamičan. Luc Donckerwolke, dizajner sa belgijskim pasošem, koji od 2005. godine kroji odjela svim novim Seatima na početku projekta nove Ibize, inspiraciju je potražio u svom najboljem radu, supersportskom Laborghiniju Gallardo.

 

 

 

 

 

Kontroverzni „stealth” dizajn, koji je na automobile prenesen sa „nevidljivog” američkog bombardera B2, na Gallardu je zablistao punim sjajem... Iako, ima detalja poput „izlomljenog lima” na bokovima, koji podsjećaju na najmanji Lambo, Ibiza je u velikoserijskom izdanju mnogo smirenija i komercijalno prihvatljivija. U kombinaciji sa atraktivnom Citrus zelenom bojom i 16-inčnim alu naplatcima, te gumama dimenzija 205/45 ne djeluje toliko sportski koliko to asocira istoimeni paket opreme. Ipak, ljubitelji adrenalinskih Seata, nemaju razloga za brigu jer tek treba da dođu FR i Cupra modeli sa puno više sportskog duha. Za sada Sport oprema znači tek bogatije opremljen model, ugodnog izgleda, koji ispod lima donosi sportsko podvozje i 1.4 litarski benzinac sa 85 KS.

 

 


Prednji kraj nove Ibize krase agresivna svjetla, orlovskog pogleda te nova, razvučena trapezoidna maska sa velikim logotipom Seata. Iako, se ne možemo oteti utisku koji je na nas u Ženevi ostavio Bocanegrin ljutiti pogled (diodna svjetla), Ibiza je i dalje jedan od izgledom agresivnijih automobila. Posebno lijepa je bočna linija sa dva, kao mačem napravljena pregiba, koja polaze od krajeva svjetala i gube se oko središnjeg stuba. Na prednjim vratima su i novi trendovski retrovizori. Zadnji kraj sa malim trapezoidnim svjetlima skladan je završetak veoma uspjelog dizajnerskog rada. Unutrašnost Sport modela donosi dvobojnu crno bijelu kombinaciju na dodir ugodne gumirane plastike, kakvu je do sada Volkswagen ugrađivao samo u svoje modele. Prvi utisak o njenom kvalitetu je odličan, ali je ponuda prostora u najdužem automobilu u klasi ostala na nivou prosjeka. Ovakav rezultat, koju znači solidno prostora za noge naprijed i tek dovoljno nazad, cijena je koju mora platiti svaki dizajnerski slobodniji automobil. „Krivca” treba tražiti u niskoj bočnoj silueti i prednjim nosačima krova spuštenim pod oštrim uglom, koji kradu prostor u unutrašnjosti, ponajviše u dijelu ispred upravljača...

 

 

 

 

Ipak, vozačka pozicija je dobro pogođena, sportski profilisana sjedišta sa jakim bočnim osloncima nisu najudobnija, ali odlično drže kod dinamične vožnje, dok mesnati trokraki upravljač već na prvi dodir otkriva svoj visoki kvalitet. Instrument tabla bijelo crvenog osvjetljenja, pažnju privlači i svjetlim plastičnim kućištima pokazivača brzine i broja obrtaja. Ako bi tražili riječ, koja na najbolji način opisuje raspored komandi u unutrašnjosti nove Ibize onda bi to svakako bila riječ jednostavno. Jedan pogled na njih i sve vam je jasno. Počasno mjesto na centralnom grebenu pripada stilizovanom MP3 CD Playeru, sa komplikovanim načinom podešavanja radio stanica, nedostatkom koji neutrališu daljinske komande na upravljaču. Lakirani prekidači raspoređeni u poluluku, optimalne su veličine, a njihova skliska površina ugodna je pod prstima.

 

 

 

Ispod Radia, na drugom nivou centralnog grebena je automatski klima uređaj, sa minimalnim brojem komandi. Nisko ispred ručice mjenjača je grupa važnijih prekidača među kojima se nalazi onaj za isključivanje opcionog ESP-a, te prekidač sva četiri pokazivača žmigavca. Vođeni ranijim iskustvima sa Seatima nismo se iznenadili prosječnom preglednošću, koju pruža nova Ibiza, a koju bar kada je riječ o parkiranju uspješno neutrališu parking senzori. Ipak, iznenadio nas je odsjaj aluminijumskih ukrasa ventilacije u bočnim retrovizorima. U pojedinim trenutcima ovaj efekat bio je tako prisutan da se nismo mogli fokusirati na odraz automobila u retrovizoru. Za razliku od vanjštine i potpuno opremljene unutrašnosti oprema Sport kod Ibize svoje uporište nema pod prednjim poklopcem, jer je 1.4-litarski šesnaestventilski benzinac sa 85 KS nedovoljan za apetite sportski nastrojenih vozača, ali i za odlično podešeno vješanje koje bi se sa drugom kombinacijom guma bez problema moglo nositi sa mnogo jačim motorima.

 

 

 

Ako zanemarimo stroge zahtjeve adrenalinskih ovisnika, onda ovako motorizovana Ibiza nudi sasvim zadovoljavjuću dinamiku vožnje, koja u praksi znači ubrzanje od 0 do 100 km/h od 12,2 sekundi te maksimalnu brzinu od 175 KS. Obrtni moment od 132 Nm koji se ostvaruje pri relativno niskih 3800 o/min zahtjeva dosta akcije sa preciznim petostepenim mjenjačem, te obavezno biranje stepena niže kod preticanja ili uzbrdice. Kvaliteti motora su njegova uglađenost, veoma miran rad, ali i prosječna potrošnja od 6,6 litara na stotinu kilometara koliko smo ostvarili tokom naše hiljadu kilometara duge testne rute. Najsvjetlja tačka Sport paketa u vozačkom smislu je odlično podešeno vješanje, koje nudi kompromis između dobrog ležanja na cesti i udobnog neutralisanja svih anomalija koji poput sjenke prate gotovo sve bh. puteve. U takvom odnosu snaga serijski ABS, te opcioni ESP rijetko kada imaju potrebu za intervencijom. Pohvale zaslužuje i veoma direktan servo upravljač, koji vozaču pruža dovoljno povratnih informacija sa puta, podižući ugođaj vožnje i nudeći neophodnu sigurnost u svakom trenutku.
 

Datum objave: 30/12/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook