Naslovna > Automobili > BMW > X4 > Više luksuza i više sporta
FOTO GALERIJA (20)

BMW X4

Više luksuza i više sporta

Druga generacija X4 modela je dizajnerski modernizovana i luksuznije opremljena u odnosu na prethodnika, od kojeg je istovremeno duža, šira i komfornija. Novi X4 se nudi u jednom elegantnom Xline, te dva sportska M Sport i M Sport X izdanja …

Za samo četiri godine BMW je u Evropi i Americi prodao više od 100.000 jedinica X4. Podsjećamo da se X4 zajedno sa X3, X5 i X6 proizvodi u SAD-u. Do juče aktuelni model predstavljen je 2014. godine, kao kupe verzija druge generacije SUV-a X3 , koji je do tog trenutka bio već tri godine na tržištu. Njegovog nasljednika BMW je predstavio 2017. godine, što je uslovilo da prva generacija X4 bude penzionisana nakon samo četiri godine na tržištu.

 

 

Druga generacija predstavljena je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, kao jedan od najznačajnijih BMW-ovih noviteta za 2018. godinu. Dizajnerski novi X4 u potpunosti poštuje koncept kupe SUV-a, koji je utemeljen još 2007. godine sa X6 modelom. Prednji dio snažno se oslanja na nova vizuelna rješenja, koja su ponuđena sa aktuelnim X3. Među njima se ističu nova Bi-LED glavna sa karakterističnim Full LED dnevnim svjetlima, takozvanim „anđeoskim očima“. Savremena LED tehnologija od sada se nalazi i u svjetlima za maglu, te značajno modifikovanim zadnjim svjetlima sa 3D grafikom. Novi prednji branik je dostupan u tri različite verzije, u kompletu sa maskom hladnjaka, alu naplacima, karoserijskim bojama i još nekim vizuelnim detaljima, koji su vezani za jedan od tri ponuđena paketa opreme: Xline, M Sport i M Sport X. Osim po karoserijskim, ovi paketi su karakteristični i po jedinstvenim detaljima u enterijeru. Kada je riječ o vanjskom izgledu treba dodati da su sada dostupne četiri nove karoserijske boje: Phytonic Blue, Sparkilng Storm, Flamenco Red i Sunstone metalik. U BMW-u ističu da su unaprijedili aerodinamiku karoserije, te da je koeficijent otpora vazduha sa dosadašnjih 0,33 spušten na 0,30 Cx. To je omogućilo nižu potrošnju goriva, bolja ubrzanja i manju buku na visokim brzinama.

 

 

Novi X4 je 76 mm duži i 35 širi u odnosu na prethodnika. Ima i 53 mm duže međuosovinsko rastojanje. Zahvaljujući ovom povećanju najviše su profitirali putnici na zadnjoj klupi, koji su prema BMW-u dobili dodatnih 25 mm prostora za noge. Enterijer je gotovo u potpunosti isti kao kod X3 modela s par sitnih estetskih razlika. BMW već godinama njeguje isti koncept u kabini, koji iz generacije u generaciju samo usavršava i dorađuje. Najveća novost je uvođenje novog serijskog multimedijalnog sistema sa 10,25-inčnim ekranom visoke rezolucije. Tu su i novi digitalni instrumenti, koji se projektuju na 12-inčnom ekranu, a kao opcija se nudi veći kolor Head-up displej sa projekcijom najvažnijih podataka poput navigacije, brzine kretanja, saobraćajnih znakova, aktivacije sigurnosnih sistema,… na vjetrobranskom staklu ispred vozača. Vozač sa točkovima sada „komunicira“ preko novog multifunkcionalnog trokrakog upravljača. BMW u prvi plan među novosti ističe savremeniji sistem prepoznavanja glasovnih komandi, zatim klimatizovana sjedišta, te ugodnije ambijentalno osvjetljenje. U opcionoj opremi se nude i trozonski automatski klima uređaj, te panoramski stakleni krov.

 

 

I dok početni Xline paket nudi nešto elegantnije opremljen enterijer, M Sport i M Sport X stavljaju naglasak na sportske „M“ detalje, te donose drugačiji trokraki upravljač, profilisana sjedišta, nožne komande od nerđajućeg čelika, ukrasne umetke i kožne obloge. Luksuznoj opremi treba pridodati i savremene sisteme asistencije vozaču, koji X4 omogućava da prepozna potencijalno opasne situacije, te izbjegne ili umanji posljedice  frontalnog sudara, odnosno da u gradskim sredinama prepozna neoprezne pješake i automatski ukoči vozilo. X4 ima i sisteme za nadzor i održavanje pravca u saobraćajnoj traci, nadzor mrtvog ugla, automatsko održavanje brzine i razmaka na putevima sa više traka, pomoć pri parkiranju i još niz korisnih savremenih sistema. Druga generacija X4 modela u evropskim salonima će se naći do početka ljeta, po cijeni od 49.700 eura za najpovoljniji xDrive20i model.

 

POGON

Uz novi X4 BMW je ponudio tri benzinske opcije. Prve dvije xDrive20i i xDrive30i za pogon koriste 2,0-litarskog benzinca sa 184 i 252 KS. Najzahtjevnijima se nudi M40i sa 3,0-litarskim turbo šestocilindrašem sa 360 KS. Ljubitelji dizelaša mogu da biraju između četiri opcije: xDrive20d i xDrive25d sa 2.0-litarskim motorom od 190 i 231 KS, te xDrive30d i M40d sa trolitarskim rednim šestocilindrašem od 265 i 326 KS. Svi motori se kombinuju sa osmostepenim automatikom i 4x4 pogonom. Težište je sada niže, dok je masa 50 kilograma manja nego kod prethodnika i raspoređena između osovina u idealnom omjeru od 50:50%. Vrata prtljažnika zapremine 525 litara serijski dolaze sa električnim pokretanjem. Mogućnosti prtljažnika povećava zadnja klupa preklopiva u omjeru 40:20:40.

 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook