volvo top 2
Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > C Klasa > Više nova nego redizajnirana
FOTO GALERIJA (13)

Vozili smo--MERCEDES C-KLASA

Više nova nego redizajnirana

Mercedesova C klasa u 2011. godinu ulazi sa dinamičnijim dizajnom, jačim i štedljivijim motorima, luksuznijim enterijerom i sa čak dvije hiljade novih komponenti, zahvaljujući kojima teško može da stane u istu rečenicu, a kamoli da se poredi sa izvornim modelom iz 2007. godine...

Koliko je C klasa važna za Mercedes najbolji govori podatak da je od 1982. godine do danas prodato više od 8,5 miliona primjeraka Mercedesovih automobila srednje klase, odnosno više od milion u posljednje četiri godine. Mercedes je svoju najmanju limuzinu osvježio sa čak 2.000 sasvim novih komponenti i takvu C klasu naziva redizajniranom, iako bi drugi proizvođači umjesto termina facelift u tom slučaju koristili termin novi model. Prvi dodir sa obnovljenom C klasom imali smo u okviru međunarodne novinarske prezentacije na Kanarskim ostrvima.

 

 

 

 


Redizajnirana C klasa djeluje dinamičnije od prethodnika, a u isto vrijeme odražava notu umjerenosti i ekstravagancije. Najviše promjena napravljeno je na prednjem kraju, koji sada krase kristalno bistra svjetla, skrojena u stilu višestruko skupljeg SL-a. Naime, prednja svjetla su smještena u staklenu površinu, čija je jedna polovina u izuzetno oštrim, a druga u oblijim linijama, te se stiče dojam nekakve „poluagresivnosti“. Pogled na automobil s bočne strane je još zanimljiviji. Potpisnik ovih redova, kao dječak (a ponekad i danas) na spomen riječi automobil (bez ikakvih brandova i modela), u glavi zamisli upravo bočnu siluetu redizajnirane C klase. Krovna linija ni na jednom dijelu ne ide naglo prema dolje ili gore, jednostavno spaja prtljažni prostor s poklopcem motora na način da pazi na prostor unutar kabine. Bez imalo naglosti, a sa mnogo stila izgleda C-klasa. Čak i prostor iznad točkova je jasno naglašen i pomalo robusan, ali ne upada u oči i savršeno se uklapa u cjelokupan nastup ovog modela, koji je bez sumnje i umjeren, ali i agresivan, te raskošan, ali i suzdržan. Na fotografijama je teško primijetiti, ali uživo pogled sa strane na prednja svjetla iza kojih se naziru obrisi maske, C klasi daje dozu klasičnosti, po kojoj su bili prepoznatljivi modeli u sedamdesetim.


 

 


Unutrašnjost nove C klase je u potpunosti redizajnirana i sa sasvim novim elementima, a prvo što smo primijetili su fini, mekani materijali i odlična završna obrada, po kojoj je Mercedes i te kako prepoznatljiv. Na instrument tabli dominira ukras u obliku sjajne lajsne koja se proteže od centralnog dijela grebena do ventilacijskog otvora na suvozačevoj strani, stvarajući osjećaj širine u unutrašnjosti. Sve tipke na centralnom grebenu su uredno raspoređene i ugodne za dodir, a istovremeno ih je lako pronaći čak i u samoj vožnji. Funkcije su jednostavne i do većine se može doći preko rotirajuće tipke kod pretinca između vozačeva i suvozačeva sjedišta. Sjedišta su i više nego udobna, lako prilagodljiva i u potpunosti se može razumjeti činjenica da je u njihov razvoj utrošeno nekoliko miliona eura. Zanimljiv je način na koji se sjedišta prilagođavaju tijelu. Naime u vratima blizu „kvake“ za otvaranje nalazi se mali reljef sjedišta, čijim pomjeranjem prilagođavamo sjedište. Premium karakter unutrašnjosti se ogleda i u trokrakom volanu, koji je poznat iz modela CLS, čije je držanje u ruci ugodno, a njegov hromirani centralni dio unosi sportsku atmosferu u automobil. Volan je i znak različitosti između linija Avantgarde i Elegance, jer se u našem modelu nalazio trokraki, sportski, dok su neke kolege sa linijom Elegance imali četverokraki, novodizajnirani volan.

 

 

 


Prije same testne vožnje domaćini na Tenerifama upoznali su nas sa činjenicom da su novorazvijeni BlueEFFICIENCY motori čak više od 31% štedljiviji od prethodnika, a da pri tome nisu izgubili na performansama. Možda se dio razloga krije u činjenici da su svi modeli C klase opremljeni ECO start/stop funkcijom, koja gasi motor na svakom stajanju, te tako štedi na potrošnji goriva, ali i emisiji CO2. Prvih stotinjak kilometara vozili smo model C 350, koji pokreće V6 motor zapremine 3.5-litara sa 306 KS pri 6.500 o/min. Iako krivudava i na velikom dijelu puta strma cesta nije nas ni u jednom momentu stavila u podređeniji položaj. Mercedes C klase je suvereno vladao cestom i poslušno reagovao na svaku našu komandu. Nešto kasnije smo probali dizelsku verziju C 220 CDI, s razlogom, jer je ta najtraženija na našem tržištu. Četverocilindrični 2.2-litarski motor sa 170 KS se na cesti ponašao kao i najjača verzija C klase, s tim da je potrošnja bila znatno manja i mi smo na kraju vožnje očitali prosjek od 4,9 litara, što je dva litra manje od prosjeka benzinske verzije, koju smo prethodno vozili. Razliku smo tek mogli osjetiti na ravnijim dijelovima puta, kada smo motor zavrtjeli na veći broj obrtaja. U takvim situacijama benzinska verzija je efikasnija, ali i neekonomičnija. U oba slučaja vozili smo sa poboljšanim 7G-Tronic Plus automatskim mjenjačem, čiji je rad u „nesportskom“ načinu vožnje nemoguće primijetiti. Iako smo se trudili u nekoj normalnoj vožnji, bez naglog stiskanja papučice gasa, pokušati osjetiti u kojem trenutku se dešava promjena transmisije, nismo uspjeli.


 

 


Ono što smo zamjerili Mercedesu tokom vožnje je mali razmak između ručice za pokazivače smjera i ručice kojom se kontrolišu sigurnosni sistemi, pa smo na početku vožnje umjesto žmigavca podešavali Distronic Plus ili neki drugi sigurnosni sistem, kojih je prava gomila u C klasi. Neki od njih su samo upozoravajući, a neki sistemi ako su uključeni, reaguju umjesto vas. Adaptive Highbeam Assist, Active Lane Keeping, Active Blind spot asist, Attention asist, Parktronic.... samo su neki od njih. Prilikom uviđanja u sve te mogućnosti na trenutak smo pomislili da smo u Volvu, međutim Mercedesovi pomagači su dosta diskretniji, pa smo brzo zaboravili na švedskog proizvođača. Nova C klasa na naše tržište stiže sredinom aprila, a narudžbe je već moguće izvršiti kod ovlaštenog zastupnika Daimlera za BiH, preduzeća Autoline po cijeni od oko 60.000 KM za model C 220 CDI, što je prihvatljiva svota, ako uzmemo u obzir šta dobijemo za taj novac.

Datum objave: 22/04/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook