Naslovna > Automobili > Hyundai > Sonata > Više prostora, opreme i dinamike

Novitet – Hyundai Sonata 2015

Više prostora, opreme i dinamike

Mjesec dana prije svjetske premijere na Sajmu automobila u New Yorku, Hyundai je predstavio sedmu generacija Sonate na domaćem korejskom tržištu...

S novim dizajnom, vješanjem i mnoštvom savremenih tehnoloških dodataka, Hyundai je u Koreji predstavio sedmu generaciju Sonate, koja se na evropskom tržištu od 2009. godine prodaje pod oznakom i40. Popularna korejska limuzina srednje klase prema Hyundaijevim navodima je 4 cm duža i 3 šira od prethodnika. Sa 4 cm dužim osovinskim razmakom, koji sada mjeri 2,81 metara, nameće se kao jedan od najraskošnijih predstavnika u klasi (VW Passat ima osovinski razmak od 2,71 m). Nova Sonata je poboljšana u svim segmentima, te prilagođena zahtjevima specifičnih tržišta, prije svih američkog, gdje uživa uzornu popularnost i bilježi konstantan rast prodaje od 2008. godine.

 

NAJOČIGLEDNIJI NAPREDAK je napravljen u pogledu dizajna. U riznicu zaborava otpremljene su valovite linije karoserije, a sam automobil je dobio puno ozbiljniju formu, koja bi se trebala dopasti širem krugu kupaca. Podsjećamo da je nakon novog Genesisa, Sonata drugi automobil korejskog proizvođača oblikovan u skladu sa Hyundaijevim dizajnerskim jezikom, koji je promoviše “fluidnu skulpturalnost”. Rezultat je veoma skladan automobil, jednostavnog oblika sa novom maskom hladnjaka, koja bi u budućnosti trebala postati zaštitni znak svih velikoserijskih Hyundaija. U potpuno novom funkcionalističkom duhu skrojen je i enterijer.

 

 

 

 

 

 

 

Za razliku od dizajnerski razigranog prethodnika sa mnoštvom svijetlih i naoko jeftinih plastičnih detalja, u kabini sedme generacija Sonate našlo se mjesta samo za najkvalitetniju gumiranu plastiku i ukrase u dezenima različitih metala, ali i drveta. Pedantnom organizacijom instrument table i središnjeg grebena, nova Sonata umogome podsjeća na njemačku konkurenciju, a prije svega na Volkswagen Passat. U Hyundaiju tvrde da je ergonomija vozačkog okruženja unaprijeđena, odnosno da su princip i način upravljanja svim bitnim komandama maksimalno pojednostavljeni. Instrument tabla je izvedena u koncepciji sa analognim pokazivačima brzine i broja obrtaja motora, te sa centralnim info displejom putem kojeg se vozaču predočavaju sve najbitnije informacije o stanju vozila i uslovima za vožnju. Novi dizajn i konstrukciju su dobila sjedišta, sa naglaskom na udobnost. Poboljšana je i zvučna izolacija kabine, a na visokom nivou je i aerodinamika automobila.

 

U IZRADI KAROSERIJE nove Sonate upotrebljeno je 30 odsto više čelika visoke čvrstoće, koji je omogućio osjetan napredak na polju sigurnosti, ali i smanjenja vibracija. U okviru internih testiranja, koja je u svojim korejskim centrima sproveo Hyundai, Sonata je pokazala visok nivo pasivne bezbjednosti, pa Korejci očekuju najviše ocjene na evropskom EuroNcap testu. I na planu aktivne bezbjednosti je ostvaren veliki napredak, koji je omogućila sinergija najsavremenijih elektronskih sistema i potpuno novog vješanja. Prednji dio vozila se oslanja na McPherson “noge”, dok je nazad ugrađena nova verzija multilinka.

 

 

 

 

 

 

 

 

U Hyundaiju tvrde da je vješanje podešeno da pruža najbolji mogući kompromis između udobnosti i dinamike vožnje. U finom podešavanju njegovih mogućnosti korištena su iskustva stečena tokom višednevnih testiranja na njemačkoj stazi  Nürburgring, gdje su Hyundaijevi inženjeri ispitivali krajnje dinamičke domete njihove nove limuzine, ali i fino podešavali sisteme elektronske podrške i elektronski kontrolisanog upravljača sa tri različita režima rada: Normal, Comfort i Sport.

 

ZA POGON nove Sonate, koja je za sada predstavljena samo na domaćem korejskom tržištu, namijenjena su tri benzinska agregata - 2.0-litarski CVVL sa 166 KS, zatim 2.4 GDI sa 190 KS i 2.0–litarski LPI sa 149 “konja”. Za prenos snage su u sva tri slučaja zaduženi šestostepeni ručni i istostepeni automatski mjenjači. Evropskim kupcima Sonata bi u vidu i40 modela trebala biti ponuđena sa dosadašnjim 1.7 CRDi dizel agregatom, a možda i sa jačim 2.0 i 2.2 CRDi jedinicama, koje su nam poznate iz aktuelnih ix35 i Santa Fe modela. Podsjećamo da je veliki broj evropskih obožavalaca prve generacije Hyundaija i40 korejskom proizvođaču najviše zamjerio nedostatak jačeg, odnosno većeg dizel agregata. Svjetska premijera sedme generacije Sonate zakazana je za Sajam automobila u New Yorku, koji se održava polovinom aprila, kada će se znati više detalja o njegovim cijenama na evropskom tržištu. 

Datum objave: 28/05/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook