Nova B-Klasa se jasno izdvaja iz mase. Jedinstvene sportske proporcije, svestran enterijer, moderne tehnologije pogonskih agregata i najnovija generacija MBUX-a čine novi Mercedes-Benz Sports Tourer spremnim za sve male, kao i velike avanture svakodnevnog života. Na prvi pogled, osvježeni prednji dio vozila upada u oko. Novoprojektovana, opciono dostupna LED svjetla, sportski branik i rešetka hladnjaka daju novoj B-Klasi dinamičanizgled. Sportski tourer demonstrira svoj sportski stav između ostalog, jedinstveno uklopljenim točkovima sa četiri dodatna dizajna naplataka u dimenzijama do 19 inča, uključujući opcione točkove od lake legure obojene u crnu boju visokog sjaja za AMG liniju paoka. Zadnji dio vozila takođe reflektuje dinamiku i snagu: nova, dvodjelna zadnja svjetla sada sadrže LED tehnologiju kao standard i služe da pojačaju utisak širine. Podržavaju ih aero spojleri prikačeni na bočnu stranu zadnjeg prozora, koji poboljšavaju aerodinamiku. Nova B-Klasa je dostupna u deset različitih običnih/metalik boja.
Enterijer nove B-Klase je izuzetno praktičan i prostran. Kokpit prostorom ispred vozača dominira ekran sa dva displeja (7-inčna instrumenat tabla i 10,25-inčni infotainment sistem), koji je uključen kao standard. U opcionalnoj varijanti sa dva 10,25-inčna ekrana kreira se izgled širokog ekrana čini da element vizelno pluta. Tri okrugla otvora za ventilaciju u obliku turbina, tipična za Mercedes-Benz vozila, omaž su svijetu avijacije. Redizajnirana centralna konzola prenosi visokotehnološke aspiracije nove B-Klase kroz svoj Black Panel izgled, dok novi volan iz najnovije generacije volana dolazi kao standard u nappa koži. Nova dodatna oprema je volan sa opcijom gijanja, koji je dostupan u varijanti AMG opreme.
Atraktivan asortiman boja enterijera i materijala omogućava visok stepen prilagođavanja. U osnovnoj varijanti, sjedišta su još više unaprijeđena sa svojom trodimenzionalno reljefnom ARTICO navlakom i najboljom ergonomskom udobnošću. "Progresivni" paket opreme nudi ekskluzivnost karakterističnu za Mercedes u bojama crne, crne/makijato i novu crno/ljubičasto sivu. Sjedišta u ovom slučaju se takođe mogu nadograditi na kožna sjedišta u crnoj ili bahia braon boji.
U programu Ambicija 2039, Mercedes-Benz je sebi postavio cilj lansiranja CO2-neutralne flote novih putničkih automobila i kombi vozila od 2039. godine preko celog proizvodnog lanca i životnog ciklusa. Cilj je da se najmanje prepolovi emisija CO2 poputničkom automobilu u voznom parku novih vozila tokom celog životnog ciklusa u odnosu na 2020. godinu do kraja ove decenije. Jedna od mera je upotreba recikliranih materijala. Iz tog razloga, sastav svih materijala koji će se koristiti takođe je preispitan u dizajnu nove B-Klase i ispitane su mogućnosti za održivije alternative. Udobna sjedišta sadrže tkanine u centralnom dijelu koje su napravljene od 100 procentno recikliranog materijala. U slučaju ARTICO/MICROCUT sjedišta, ova proporcija je 65 procenata na površini sjedišta i 85 procenata u materijalu ispod.
Ponuda benzinskih motora nove B-Klase je takođe ažurirana i dosljedno elektrifikovana. Uz dodatno 48-voltno napajanje i povećanje snage od 10 kW, posebno su podržane funkcije pokretanja vozila. Za kupce nove B-Klase, starter-generator pogonjen kaišem (RSG) takođe primjetno poboljšava udobnost: smanjuje zvukove i vibracije tokom početnih procedura u poređenju sa konvencionalnim starterima i omogućava „jedrenje“ sa isključenim motorom tokom stalnog krstarenja. Pored toga, RSG se obnavlja tokom procesa kočenja i na taj način hrani 12-voltnu mrežu, kao i bateriju od 48 volti. Energija koja se tako generiše može se koristiti tokom procesa ubrzanja za podršku motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Na primjer, plug in hibridi kao što je Mercedes-Benz B 250 e ostvaruje potrošnju goriva kombinovano 1,2-0,9 l/100 km, potrošnju električne energije kombinovano 17,4-15,4 kWh/100km, emisija CO2 kombinovano 27-20g/km. Proces punjenja je takođe optimizovan: pored standarda od 3,7 kW, unaprijeđena baterija sada može da se puni i naizmjeničnom strujom i do 11 kW, umjesto samo 7,4 kW kao ranije. Pored toga, kupci i dalje imaju mogućnost punjenja baterije sa direktnom strujom i do 22 kW. DC punjenje od 10 do 80% traje oko 25 minuta - jednostavno iskustvo punjenja, naročito u dnevnom životu. Elektromotor u novoj B-Klasi je takođe revidiran i postiže 80 kW snage nakon ažuriranja - što je povećanje od 5 kW.