Naslovna > Automobili > Jeep > Compass > Više tehnologije i povezanosti sa Jeep Compass „made in Europe“

Jeep Compass

Više tehnologije i povezanosti sa Jeep Compass „made in Europe“

Proizveden u Italiji za evropsko tržište, novi Jeep Compass nudi više tehnoloških mogućnosti, povezanosti i efikasnosti.

Sloboda je uvijek bila i ostala osnovna vrijednost brenda Jeep®, koja je posebno cijenjena u vrijeme kada su okolnosti natjerale sve u izolaciju, zarad opšte dobrobiti. Zahvaljujući povezanosti koju nude nove tehnologije, autentično Jeep iskustvo moguće je čak i prije nego što sjednete u auto. Ovo je jedan od mnogih doprinosa brenda opštem oporavku, i manifestuje se pojavom novog modela Jeep Compass na tržištu, koji se proizvodi u FCA fabrici u Melfiju u južnoj Italiji za italijanske i evropske kupce. Kao savršen izražaj duha Jeep brenda koji glasi „Idi bilo gdje, uradi bilo šta“ orig. “Go Anywhere, Do Anything”, novi Compass sada sadrži nove tehnologije za informacije i zabavu kao i pogon, kako bi obezbjedio i unaprijedio slobodu vozača i putnika.

 

 

 

Sa početkom proizvodnje u Italiji, brend Jeep će omogućiti kraće vrijeme isporuke iz fabrike – oko tri nedelje – i pritom ponuditi model koji je fino usaglašen s očekivanjima evropskih kupaca i prilagođen evropskim putevima, i koji je opremljen naprednim tehnologijama koje su lake za upotrebu i omogućavaju efikasnije, komfornije i povezanije svakodnevno iskustvo vožnje.

 

 

Rastući uspjeh modela, koji je prvobitno pravljen za Evropu u fabrici kompanije FCA u Toluki u Meksiku, omogućio je dovođenje proizvodnje, uključujući i novu 4xe verziju koja sadrži plug-in hibridnu električnu tehnologiju, direktno u Italiju. Ovo označava dalji korak u implementaciji investicionog plana kompanije FCA od 5 milijardi evra za Italiju i kontinuiranog razvoja brenda, istovremeno naglašavajući i tehnološku inovaciju i izvrsnost italijanske fabrike, jedne od najinovativnijih u svijetu.

 

 

Jeep Compass proizveden u postrojenju kompanije FCA u Melfiju napajaće novi 1,3-litarski benzinski motor koji isporučuje 130 ili 150 KS, osiguravajući kupcima nesmetano i ugodno iskustvo vožnje, ili alternativno, ažurirana verzija 1,6-litarskog dizel MultiJet II motora sa 120 KS sa sistemom SCR (selective catalyst reduction). Nove karakteristike uključuju nove Uconnect usluge za poboljšano povezivanje unutar kabine vozila i van nje, nove stilske elemente kao što je šest različitih dizajna točkova (po jedan specifičan za svaki paket opreme i ekskluzivni 19-inčni sjajne crne feluge u paketu Night Eagle) i novu paletu boja sa pet novih boja eksterijera: Ivory Tri-Coat, Colorado Red, Blue Italia, Blue Shade i Techno Green Metallic - koje su u ponudi u kombinaciji sa crnim krovom. Nova zaštitna navlaka je takođe dostupna uz sve verzije.

 

 

S obzirom na kontinuirano poboljšavanje linije brenda Jeep, dinamičke karakteristike modela Compass su dodatno usavršene, što je još više u skladu sa očekivanjima evropskih kupaca. Upravljanje modelom Compass proizvedenog u Melfiju poboljšano je zahvaljujući novom podešavanju upravljačkog sistema, koji za cilj ima poboljšanje njegove lakoće i progresivnosti, i ciljanim intervencijama na sistemu vješanja. Oni uključuju dodavanje amortizera sa ventilima za FSD (frequency selective dumping), kako bi se ograničilo pomjeranje u karoseriji vozila, bez uticaja na udobnost tokom vožnje na grubom terenu. Novi Compass nudi veću preciznost prilikom skretanja pri velikim brzinama, sa manje zanošenja, i više stabilnosti prilikom kočenja. Prije svega, vozač može da osjeti fleksibilnost i preciznost u ponašanju vozila na putu, što je posebno uočljivo na krivudavim putevima.

 

 

Jeep Compass proizveden u Melfjiu biće dostupan sa četiri nivoa opreme – Sport, Longitude, Night Eagle, Limited i S (u zavisnosti od tržišta) - svi sa efikasnim turbo benzinskim i dizel motorima uparenim sa pogonom na prednjim točkovima (verzije sa pogonom na sva četiri točka biće dostupne u drugoj polovini ove godine u kombinaciji sa 4xe tehnologijom). Novi Compass stiže u dilerstva Jeep-a širom Evrope početkom ovog mjeseca.

 

 

Proizveden u Meksiku, Brazilu, Kini, Indiji i sada takođe u Italiji, Jeep Compass – sa 4xe elektrifikovanom verzijom koja će uskoro biti predstavljena - zaista je globalni model. Ima vrlo posebnu povezanost sa regionom EMEA i pre svega sa Evropom. Kada je predstavljen 2017. godine, to je bio prvi model Brenda Jeep dizajniran posebno za evropske puteve. Time su postavljeni čvrsti temelji za uspjeh modela Jeep Compass: najprodavanijeg modela brenda Jeep u svijetu u 2019. godini i, zajedno sa modelom Renegade, pokretača komercijalnih rezultata brenda u Evropi, gde je činio 40% godišnjeg obima prodaje.

 

 

 

Novi 1,3-litarski turbo benzinac

 

 

Novi četvorocilindrični 1,3-litarski turbo benzinac koji pokreće Jeep Compass proizveden u FCA fabrici u Melfiju, u italijanskoj regiji Bazilikati, dio je nove porodice FCA Global Small Engine, pokrenute sredinom 2018. godine sa modelom Jeep Renegade. Ovaj motor zasnovan je na modularnoj strukturi i biće dostupan u modelu Jeep Compass u četvorocilindričnoj konfiguraciji sa dva nivoa snage: 130 KS kada je uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem i 150 KS kada je povezan sa šestostepenim sistemom prenosa sa dvostrukim kvačilom (DDCT) - oba sa pogonom na prednje točkove. Ovo je prva primjena automatskog mjenjača u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove u modelu Compass, a učiniće ga dostupnijim novim kupcima u C-SUV segmentu (prodaja 4x2 automatika trenutno čini 28% tržišta u Evropi) . Novi 1,3-litarski benzinski motor u skladu je sa Euro 6D standardima i ima GPF filter (filter čestica čađi kod benzinskih motora).

 

 

Novi 1,3-litarski turbo-benzinski motor dizajniran je tako da nudi izvanredne performanse i na putu i ​​van puta, istovremeno pružajući odličan komfor tokom vožnje. Za model Compass, 1,3-litarski benzinski motor je unaprijeđen posebnim sistemom usklađivanja, turbo-matching, koji najbolje poboljšava reakciju motora pri malim brzinama i smanjuje emisiju CO2 do 27%. Novi motor takođe optimizuje potrošnju goriva do 30% (WLTP ciklus) u poređenju s prethodnim benzinskim 4x4 verzijama sa automatskim mjenjačem.

 

 

Jeep Compass, u kombinaciji sa novim 1,3-litarskim Turbo benzinskim motorom i DDCT automatskim mjenjačem po prvi put ima sportski režim vožnje „Sport“ koji se aktivira pritiskom dugmeta na centralnoj konzoli. Ovaj dinamični režim vožnje čini svakodnevnu gradsku vožnju još više zabavnom pomoću boljeg upravljanja volanom, oštrijom reakcijom papučice za gas i podešavanjem rada mjenjača putem snažnijih prenosa radi punog rada motora i obrtnog momenta. Isto tako, tokom režima rada „Sport“ blokira se „sailing“ funkcija i aktivira se „fast-off“ režim za brzo pokretanje. Kada se ubrzanje vozila smanji, sprječava se prelazak na veći stepen prenosa kako bi se dobio maksimalni učinak kočenja motora i optimizovao odziv kod sljedećeg ubrzanja.

 

 

FCA Grupa je osmislila porodicu Global Small Engine kako bi pružila novu ponudu motora na benzinski pogon koji se odlikuju ekonomičnom potrošnjom goriva i performansama u širokom rasponu primjena. Osnovna struktura garantuje efikasnost, modularnost i značajan stepen standardizacije kada su u pitanju dijelovi i proces proizvodnje, fleksibilnost i potencijal za budući razvoj. Ovi motori u potpunosti su izrađeni od aluminijuma zbog lakoće (težina počinje od 110 kg za 4-cilindrični Turbo motor). Kućište radilice, osmišljeno u saradnji sa kompanijom Teksid, izrađeno je od aliminijumske legure proizvedene pod visokim pritiskom. Nakon proučavanja različitih dizajna kućišta radilice, odabrana je arhitektura sa temeljnom pločom, jer nudi najbolji balans težine, konstrukcijskih performansi, buke i vibracija. Sve turbo verzije u GSE porodici karakteriše posjedovanje ekskluzivne MultiAir tehnologije treće generacije, koja poboljšava efikasnost sagorjevanja podešavanjem podizanja ventila i njihove sinhronizacije, i dodatno optimizuje nezavisno otvaranje i zatvaranje ventila.  

 

 

Novi 1,3-litarski benzinski motor od 130 KS sa ručnim mjenjačem biće dostupan u Longitude, Night Eagle i Limited paketima opreme, dok će verzija sa 150 konjskih snaga sa DDCT-om biti dostupna i sa S paketom opreme. Najveći obrtni moment u obe verzije iznosi 270 Nm (do 40 Nm više u odnosu na prethodni 1,4-litarski benzinski motor). Oba motora su dostupna sa pogonom na prednje točkove.

 

 

Ponudu motora modela Compass upotpunjava 1,6-litarski dizelski MultiJet II motor sa 120 KS, 320 Nm obrtnog momenta, ručnim mjenjačem i sistemom SCR (selective catalyst reduction) koji su dostupni u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove. 4xe modeli (oni koji sadrže plug-in hibridnu električnu tehnologiju) biće dostupni sa elektromotorom uz kombinaciju sa verzijom 1,3-litarskog motora iz GSE porodice jačine 190 ili 240 konjskih snaga. Oni će stići u evropske salone u drugoj polovini ove godine. Obje verzije 4xe modela će imati samo pogon na sva četiri točka.

 

 

Nove UconnectTM usluge za naprednu povezanost unutar i van vozila

 

Jeep Compass koji se proizvodi u fabrici Melfi će imati najmodernije sisteme za povezanost kako bi se zadovoljile potrebe njegovih zahtjevnih kupaca. Prvi put uvedene u Jeep gamu sa modelom Renegade za 2020. godinu, nove Uconnect usluge imaju niz funkcionalnosti, koje su dostupne kroz više dodirnih tačaka, uključujući i My Uconnect mobilnu aplikaciju, pametni sat, web sajt, dugmiće za svjetlo na krovu i radio. Dostupni od početka prodaje modela Compass, nove Uconnect usluge će biti dio standardne opreme i na 7 i na 8,4-inčnim sistemima za informacije i zabavu i u svim paketima opreme od Longitude naviše, kako bi se pružila napredna povezanost unutar i van vozila i korisne usluge za unaprijeđenu bezbjednost i udobnost.

 

 

Uconnect usluge su podijeljene u više paketa. Dostupna kao osnovna usluga, My Assistant se aktivira u fabrici, i nudi hitne usluge u slučaju sudara, usluge pomoći na putu, uključujući i izvještaje o oporavku i zdravlju vozila. My Car, My Remote, My Navigation (samo na 8,4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju) paketi se nude kao standardne usluge uključene u cijenu vozila, i moraju biti aktivirane od strane kupca.

 

 

My Car dozvoljava vozaču da kontroliše zdravstveni status i parametre vozila. My Remote nudi mogućnost zaključavanja/otključavanja vrata, paljenje svjetala, pronalaženja vozila, kontrolu određenih parametara poput brzine i oblasti i dobijanja obavještenja kada se krše. My Navigation (dostupno samo na 8,4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju) uključuje „Send & Go“ uslugu, koja pruža kupcu mogućnost da pošalje odredišta na svoj sistem za navigaciju direktno sa svog pametnog telefona ili internet portala, upozorenja o saobraćaju, vremenskim prilikama i kamerama za mjerenje brzine i mogućnost pretrage traženih lokacija (Point of Interest).

 

 

Modeli 4xe koji će se uskoro pojaviti na tržištu i takođe imaju specifične funkcionalnosti koje pomažu električnoj vožnji. Kupci mogu imati pregled napunjenosti baterije direktno na My Uconnect mobilnoj aplikaciji, da zakažu punjenje i podese klimatizaciju, i dobiju pregled najbližih stanica za punjenje na My Uconnect mobilnoj aplikaciji i 8,4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju kada je baterija pri kraju.

 

 

Ponuda Uconnect usluga je upotpunjena uslugama koje se dodatno biraju, koje se mogu kupiti na vebsajtu Connectivity. Ove usluge uključuju My Wi-Fi, My Theft Assistance i My Fleet Manager pakete. Neke od ovih novih Uconnect usluga će biti dostupne u modelu Jeep Compass koji se proizvodi u fabrici Melfi kada se pojavi na tržištu, dok će ostale biti integrisane kasnije tokom ove godine.

 

 

Napredne bezbjednosne mogućnosti

 

Bezbjednost vozača i putnika bili su prioriteti u razvoju modela Jeep Compass, koji nudi širok spektar aktivnih i pasivnih bezbjednosnih elemenata za svakodnevnu vožnju, uključujući sistem upozorenja na sudar (Forward Collision Warning) i sistem upozorenja na skretanje s trake (LaneSense Departure Warning), koji su dio standardnog paketa u cijeloj gami, zajedno sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC) i elektronskim sistemom za ublažavanje naginjanja (ERM), kao i prednjim, bočnim i „zavjesastim“ vazdušnim jastucima. Dostupne opcije za bezbjednost obuhvataju i monitor za slijepe uglove (Blind Spot Monitoring) i sistem detekcije presjecanja pravca otpozadi (Rear Cross Path Detection), adaptivni tempomat, ParkView zadnju rezervnu kameru s dinamičnim mrežnim linijama, i automatsku asistenciju pri paralelnom parkiranju i parkiranju pod uglom od 90 stepeni.

 

 

 

Datum objave: 05/06/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook