Naslovna > Automobili > Porsche > Panamera > Više udobnosti i sportskog doživljaja
FOTO GALERIJA (67)

Vozili smo - Porsche Panamera II

Više udobnosti i sportskog doživljaja

Sa dizajnom zadnjeg dijela koji sada više podsjeća na legendardnu 911-ku, digitalizovanim enterijerom i savremenom multimedijom, opcionim vazdušnim vješanjem i upravljanjem na sve točkove Panamera je pomjerila granice mogućnosti sportskih limuzina…

U okolini glavnog grada Poljske, Varšave, upoznali smo se svim novostima koje nam je ponudila druga generacija Porsche Panamere. Njemačka sportska limuzina dizajnerski je evoluirala i danas mnogo više liči na kućnu legendu, model 911. Ta sličnost je najizraženija na zadnjem dijelu, koji je kod prve generacije često bio na udaru kritičara. Radikalnih promjena nema, a treba primijetiti da se produkcijski model u velikoj mjeri oslanja na osnovne proporcije Panamera Sport Turismo koncepta iz 2009. godine.

 

Koeficijent otpora vazduha je sa dosadašnjih 0,32 smanjen na 0,29 Cx, a u prednji branik su ugrađeni aktivni elementi, koji regulišu protok vazduha kroz motorni prostor i oko karoserije. Zadnje krilo je kod Turbo modela umjesto standardne jednodijelne dobilo trodijelnu koncepciju, a podnica je kod svih modela dodatno „ušuškana“ sa aerodinamičkim oplatama. Spisak poboljšanja je predugačak za nabrajanje, ali se najbolje osjeti u vožnji. Sa 5,05 metara novi model je duži za 34 mm u odnosu na prethodni, a za 30 mm je izdužen i osovinski razmak. Milimetarske promjene zahvatile su i visinu, odnosno širinu. Suštinski, to se nije mnogo odrazilo na prostranost kabine, koja je još uvijek bližu ugođaju kakav nude čistokrvni sportski automobili, nego direktorske limuzine poput Audija A8 i društva. No, to što vozač sjedi kao u kokpitu borbenog aviona nikako ne znači da je Panamera sportski neudobna.

 

Štaviše, jedno od najvećih poboljšanja koje je napravljeno na smjeni dvije generacije upravo se odnosi na povećanje nivoa udobnosti. Zahvaljujući maksimalnoj opremi kojom su bili nakrcani testni modeli, imali smo priliku da se uvjerimo u sve blagodeti kombinacije opcionog adaptivnog vazdušnog vješanja i sistema aktivnog upravljanja točkovima zadnje osovine, koji je prethodno promovisan u čistokrvnim Porscheovim sportskim modelima 911 i 918 Spyder. Kako bismo sve navedeno isprobali u praksi Porsche se potrudio da nas u Poljskoj provede putevima različitih konfiguracija i zahtjevnosti. Vozili smo čak i noću kako bismo se uvjerili u efikasnost novih glavnih Matrix LED svjetala. Podsjećamo da svako od njih ima po 109 LED dioda. Osim što smanjuju mogućnost zasljepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju na minimum, ona istovremeno osvjetljuju put ispred Panamere sa zadivljujućom efikasnošću i jasnošću. Na raspolaganje su nam stavljena sva tri motora koja se nude uz Panameru.

 

To su 2.9 V6 i 4.0 V8 turbo benzinci, te 4.0-litarski V8 dizelaš. Manji benzinac pokreće Panameru 4S, dok je jači rezervisan za najjaču Turbo verziju njemačke limuzine. Kao tipični Balkanci prvo smo sjeli za upravljač Panamere Diesel. Moćni V8 dizelaš, koji je zamijenio dosadašnji 3.0-litarski, raspolaže sa 422 KS i 850 nm obrtnog momenta. Na papiru je to dovoljno da se od 0 do 100 km/h stigne za 4,5 sekundi. I jeste, samo što u stvarnosti sve to djeluje dinamičnije i silovitije, jer je maksimalnih 850 nm obrtnog momenta dostupno od samo 1.000 obrtaja. Nakon dizelaša smo vozili početnog 2.9-litarskog V6 benzinca. Do stotke ovaj turbo benzinac dovodi Panameru za 4,4 sekunde. Maksimalne 441 KS isporučuje pri 5.650 obrtaja, a 550 nm obrtnog momenta nudi već od 1.750 obrtaja. Od 2.125 kg teške dizelske Panamere, 4S model je lakši prosječno 180 kg. Razlika u težini se ne osjeti toliko u pogledu dinamike, niti u ubrzanjima, koliko u žustrim prolascima kroz krivine kada je više nego jasno da se upravljački sistem automobila sa uticajem na sva četiri točka ponaša rasterećenije. Možda je to samo subjektivni utisak, ali po izlasku iz 4S modela činilo nam se kako je za mrvicu ugodniji u vožnji od silovitog dizelaša. Najjaču, 550 KS snažnu Panameru Turbo smo ostavili za kraj. I nismo pogriješili.

 

Sa ovim modelom Porsche demonstrira sportsku silu i postavlja težak zadatak za konkurenciju. Do 100 km/h Turbo stiže za 3,8 sekundi, a o kakvom automobilu je zapravo riječ najbolje svjedoči podatak da prema Porscheovim tehničkim specifikacijama može da „potegne“ do 306 km/h. Mada u Poljskoj, koja nema njemački „Autobahn“, nismo imali uslova da ga postignemo, nemamo razloga da sumnjamo u taj rezultat. Mada nas je uspio oduševiti na svim poljima koji su bitni za jedan automobil sa sportskim predznakom, Turbo nas je ostavio bez teksta svojim predivnim zvukom. Duboki bariton moćnog osmocilindraša, stalno vas mami da pritisnete papučicu gasa. I pritiskali smo toliko jako i toliko često da smo očekivali kako ćemo nakon testnih vožnji biti potpuno iscrpljeni. No, pogriješili smo i to je osnovna prednost Panamere II nad čistokrvnim sportskim automobilima. Postala je toliko udobna i ugodna u sportskoj i dinamičnoj vožnji da je to jednostavno iznenađujuće i naravno za svaku pohvalu. I Porsche je svjestan Panamerinih kvaliteta, o čemu najbolje svjedoči činjenica da početni model S košta 113.027 eura, 4S Diesel je 116.954 eura, dok je najpovoljnija Panamera Turbo 153.011 eura.


 

 

LUKSUZAN ENTERIJER
Enterijer je kreiran u skladu sa aktuelnim „Porsche Advanced Cockpit“ standardom, prvi put primijenjenim kod 918 Spydera. Tradicionalnu analognu instrument tablu, zamijenila je nova koja donosi kombinaciju dva 7-inčna ekrana visoke rezolucije i klasičnog obrtomjera u sredini. Brzo i lako smo se privikli na novi koncept instrumenata, mada moramo priznati da nam je i stari ostao u dragom sjećanju. Trokraki sportski upravljač poznat nam je iz Porschea 911 Turbo S. Jedina razlika je što su krakovi kod najjače 911-ke „šuplji“, a kod Panamere tu se nalaze multifunkcionalne daljinske komande. Desno od upravljača je pregledni 12,3 inčni na dodir osvjetljivi ekran Porsche Communication Management multimedije (PCM), koji je značajno veći i grafički kvalitetniji od dosadašnjeg rješenja. Ovaj sistem omogućava vozaču da koristi online navigaciju ili Porsche Connect sistem, koji je kompatibilan sa Apple CarPlay platformom. Upravljački sistem je pojednostavljen unaprijeđenom glasovnom kontrolom. U drugom redu sjedišta ponuđen je luksuzan ugođaj, ali i kao naprijed naglasak je stavljen na sportski doživljaj u vožnji.

 

To znači da ulazak i izlazak iz automobila nisu jednostavni kao kod punopravnih luksuznih limuzina. Ni prostranost nije rekordna, ali je sportski doživljaj zagarantovan. Pozadi je ugrađen i svojevrsni komandni panel, sa dodirnim komandama i ekranom visoke rezolucije. Ovaj sistem omogućava putnicima uvid u multimediju, navigaciju i klimatizaciju, ali i različita podešavanja vezana za položaj, grijanje ili ventilaciju zadnjih sjedišta. Zvučna izolacija kabine je dovedena do savršenstva, što je posebno izraženo na visokim brzinama, tokom vožnje na autoputu, kada se Panamera kroz vazduh probija „tiho“ poput izviđačkog aviona.

 

Datum objave: 31/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook