Naslovna > Automobili > Toyota > C-HR > Visoka tehnologija i provokativan dizajn
FOTO GALERIJA (114)

Toyota C-HR 1.8 VVT-i Hybrid C-ULT

Visoka tehnologija i provokativan dizajn

Atraktivno dizajnirani japanski crossover sa bogatom akcijskom opremom i najsavremenijim hibridnim pogonom jedinstvena je ponuda na bh. tržištu, koja trenutno nema adekatne konkurencije...

U prošloj godini Toyota je na evropskom tržištu prodala 108.170 jedinica C-HR, a od oktobra 2016. godine, kada je počela prodaja ovog modela, do februara 2018. godine čak 127 hiljada. To je impresivan rezultat ako se zna da je CH-R potpuno novi model, koji prije dvije godine nije imao ni prethodnika, niti tržište. Privući 127.000 novih kupaca za 16 mjeseci u današnje vrijeme je zaista podvig. On je tim veći ako se zna da je ostvaren u Evropi sa pogonskom gamom u kojoj nema dizel motora, već samo jedan turbobenzinac i jedan Hybrid. Nakon što smo prošle godine imali priliku da testiramo CH-R sa 1,2-litarskim turbo benzinacem sa 116 KS i 185 Nm obrtnog momenta, ovaj put smo se detaljnije upoznali sa hibridnom pogonskom kombinacijom i akcijskim paketom opreme C-ULT. Jedan od najjačih aduta Toyotinog kompaktnog crossovera je bez ikakve sumnje njegov originalan, futuristički dizajn koji nudi zanimljiv spoj obrisa pustolovnog SUV-a i dinamičnog kupea.

 

 

Dvobojna karoserija je toliko provokativna da ju je jednostavno teško ignorisati čak i ako vas automobili ne zanimaju baš naročito. To u praksi znači da će se za CH-R-om na ulici okretati i staro i mlado, odnosno da je magnetska privlačnost sastavni dio njegove osnovne opreme. Ova činjenica i te kako godi, a zbog takvog odnosa okoline lako stičete utisak da sjedite u jedinstvenom, odnosno puno prestižnijem automobilu nego što to sugeriše cijena bogato opremljenog testnog modela od 48.990 KM. Već na prvi pogled jasno je da je u kreiranju CH-R-a utrošeno mnogo vremena, dizajnerskog truda i znanja. Svaka vanjska površina poput svjetala, retrovizora, alu točkova, spojlera, bočnih pregiba, sakrivenih bravica zadnjih vrata i mnoštva sitnih detalja izgleda kao malo umjetničko djelo. Spojena u cjelinu ona čine nešto zaista posebno. Naravno, treba ostaviti prostora da se ovakav provokativan Toyotin pristup nekome i neće dopasti. Naime, mnogi domaći vozači koji su pod snažnim uticajem njemačke autoindustrije ne vole vizuelne eksperimente, već cijene jednostavnost. Takvih vjerovatno ima i među ljubiteljima Toyote, ali manje.

 

 

Treba uvažiti i njihov stav, ali i naš da je CH-R jedno od najvećih dizajnerskih osvježenja na domaćem tržištu i svojevrsni futuristički ukras naših ulica, koje preplavljene morem starih i oronulih polovnjaka naprosto vape za atraktivnim novitetima. Nasuprot futurističkog vanjskog ogrtača nalazi se iznenađujuće klasičan enterijer sa puno manje jedinstvenih detalja. Najupečatljiviji je svakako ukrasna „plava lajsna“ koja dijeli instrument panel na dva dijela i završava se na oblogama prednjih vrata. Ne može joj se poreći upadljivost, odnosno činjenica da uspješno razbija crnilo ostatka enterijera no čudno je što recimo nije usklađena sa bojom karoserije ili što u kabini nema još detalja u istoj nijansi. Interesantni su i ukrasni paneli na vratima sa ljubičastom 3D reljefnom površinom, te plavo-crne presvlake sjedišta. Instrument tabla je klasična, sa analognim pokazivačima smještenim u odvojenim okruglim kućištima i putnim računarom u sredini. Sadržaj koji on nudi je nivo konkurentskih rješenja, ali su grafika i ekranski prikaz skromniji nego kod konkurenata. Sličan problem muči i novi 9,4-inčni, na dodir osjetljivi ekran Toyota Touch 2 multimedijalnog sistema, koji je serijski dostupan od drugog C-ITY paketa opreme. Oblikom i ergonomski jednim od najboljih položaja u klasi nas je podsjetio na slična BMW-ova rješenja, ali kvalitetom rezolucije ni on ne može adekvatno da parira mnogim konkurentima, posebno ne onim njemačkim.

 

 

Za utjehu ostaje činjenica da ekran veoma brzo reaguje na svaki dodir, odnosno da je Toyotin meni dobro organizovan. Fokusiranje oka otežava dnevna refleksija svjetla, ali to je problem koji se ne može uspješno izbjeći ni u višestruko skupljim modelima. Kada je riječ o kvalitetu izrade treba istaći da je većina plastike u „zoni dodira“ pod prstima ugodna. Multifunkcionalni upravljač je odmjereno zadebljan i prijatan na dodir zahvaljujući glatkoj koži sa kojom je obložen. Ukrasi od klavir lak crne plastike na njemu i centralnom dijelu instrument panela su estetski lijepi, mada kao i većina sličnih rješenja kod konkurenata „pamte“ svaki, pa i najmanji dodir prstima. Očima „godi“ činjenica da je gornji dio instrument panela obložen kožom. Isti materijal se nalazi i na naslonu za ruku. Testni paket opreme C-ULT je treći od pet ponuđenih. Ispod njega su još C-ITY i C-ENTER, a iznad C-LUB i C-HIC. Treba istaći da već od početnog paketa opreme CH-R dolazi potpuno opremljen za ugodnu vožnju sa ručnim klima uređajem, audio sistemom i mnoštvom sigurnosnih elektronskih sistema. Sa C-ULT paketom on između ostalog dobija kameru za vožnju unazad, što je dodatak koji bismo preporučili svakom budućem vlasniku CH-R-a. Uprkos preglednim retrovizorima, kupeovska karoserija sa masivnim krovnim nosačima i uskim zadnjim prozorima značajno smanjuju vidljivost pri vožnji unazad. Sa kamerom se taj problem u potpunosti anulira sve dok se objektiv kamere ne zaprlja. Tada ga je neophodno ručno očistiti što po lošem vremenu, odnosno kiši i snijegu nije baš praktično.

 

 

Iz C-ULT paketa treba izdvojiti i Bi-LED prednja i LED zadnja svjetla, LED pokazivače pravca sa dinamičnim smjerom kretanja, zatim dvozonski automatski klima uređaj, grijače prednjih sjedišta... Kada je riječ o komforu CH-R zahtijeva određene kompromise zbog niske krovne linije i visokih pragova. To se prije svega odnosi na pažljiviji ulazak u kabinu, posebno na zadnja sjedišta. Ko ne pazi glavom će sigurno dodirnuti okvir vrata ili strop. Na prednjim sjedištima se sjedi komforno i komotno. Dovoljno prostora ima za dvometraše i korpulentnije osobe. Da je sjedalna površina još malo duža zaslužila bi visoku ocjenu, ovako je u okviru prosjeka klase, odnosno po mjeri ljudi prosječne građe. Brava zadnjih vrata koja je „utopljena“ u C stub je estetski odlično rješenje, ali ergonomski ne može dobiti visoku ocjenu. Naime, manja djeca je teško mogu dohvatiti pa će im tate ili mame morati dugo vremena asistirati pri ulasku i izlasku iz vozila. Ko sjedi nazad, a to su kod porodičnih ljudi najčešće djeca, neće imati ni dobru preglednost iz vozila. Prozori su veoma mali, a atmosfera pomalo klaustrofobična. Ako je nešto dobro u ovakvom oblikovanju kabine onda je činjenica da će tokom ljeta zadnji dio biti bolje zaštićen od vrelih sunčevih zraka. Pozadi ima dovoljno mjesta da se udobno smjeste dvije odrasle osobe. Sa 377 litara zapremine prtljažnik nije među najvećima, ako 4.360 mm dugački CH-R uporedimo recimo da 22 mm dužom Škodom Karoq, koja ima prtljažnik od 521 litra. No većini će to vjerovatno biti dovoljno za svakodnevne aktivnosti, a za odmor ili neko duže putovanje kao ispomoć može poslužiti krovni kofer. Za hibridni CH-R poput testnog sa veoma sadržajnom C-ULT opremom i akcijskim popustom od 5.930 KM Toyota u BiH traži 48.990 KM. Navedenom treba pridodati i dodatni Tech paket u vrijednosti od 2.720 KM, koji je u ovom slučaju došao besplatno, te desetogodišnju garanciju na hibridnu bateriju. Besplatno dolazi i odličan futuristički dizajn, zahvaljujući kojem Toyotin hibridni crossover predstavlja zaista jedinstvenu ponudu na bh. tržištu, koja u ovom trenutku nema tehnološki adekvatne konkurencije.

 


POGON

 

Hibridni pogon koji čine atmosferski benzinski motor i elektromotor najveće prednosti pokazuje u gradskoj vožnji, kada se ova dva sistema najviše i kombinuju... Za pogon C-HR-a Toyota je namijenila samo dvije pogonske kombinacije, turbo benzinsku i testnu hibridnu koju čine 1,8-litarski atmosferski benzinac i elektromotor. Ukupni potencijal hibridnog pogona je 122 KS, od čega 1.8-litarska jedinica pomoću VVT-i tehnologije varijabilne kontrole ventila pri 5.200 o/min proizvodi 98 KS. Tu je i elektromotor snage 53 kW, koji uz 142 Nm obrtnog momenta benzinskog motora isporučuje dodatnih 163 Nm. To je dovoljno da se 1.455 kg težak CH-R od 0 do 100 km/h ubrza za 11,0 sekundi i da postigne najveću brzinu od 170 km/h. Toyota pri tome obećava prosječnu potrošnju od samo 3,8 litara benzina. U dinamičnim testnim uslovima i na otvorenoj cesti kada je pomoć hibridnog sistema najmanja testni prosjek se kretao uglavnom iznad sedam litara, dok smo uz malo pažnje i razumijevanja principa rada hibridnog pogona uspijevali po najvećim sarajevskim gužvama da ostvarimo prosjek niži od 5,5 litara. Podsjećamo da elektromotor snagu crpi iz Ni-MH baterije kapaciteta 1,31 kWh, koje se pune pomoću generatora koji proizvodi struju iz kinetičke energije automobila. Osim dobrih vučnih osobina, kombinacija električnog i benzinskog motora u prvom redu se može pohvaliti izuzetnom uglađenošću, što sa druge strane treba zahvaliti i e-CVT kontinuiranom automatskom mjenjaču.


 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook