Naslovna > Automobili > Porsche > Cayenne > Visoka tehnologija u službi luksuza
FOTO GALERIJA (9)

Porsche Cayenne III

Visoka tehnologija u službi luksuza

Treća generacija Cayennea je dizajnerki modernizovana i značajno tehnološki unaprijeđena u luksuznom digitalnom stilu, koji je promovisan sa novom Panamerom. Tu su i novi motori, vješanje, te po prvi put upravljanje na sva četiri točka...

Nakon nove Panamere, drugi najznačajniji ovogodišnji Porscheov novitet je bez sumnje treća generacija Cayennea. Luksuzni SUV koji je od 2002. godine do danas prodat u 760.000 jedinica, jedan je od najzaslužnijih za munjeviti ekonomski preporod njemačkog proizvođača čija mu je prošlogodišnja zarada od 3,9 milijardi eura obezbijedila titulu – najprofitabilnije globalne automobilske kompanije. Ako tome pridodamo i podatak da je najpovoljniji model prve genracije koštao 55.000 eura, druge 62.500, a treće će koštati 74.800, onda možemo naslutiti koliko je Cayenne do sada ubacio novca u Porscheovu kasu. Ovdje treba dodati da Porsche ima jednu od najvećih marži po prodatom vozilu odnosno da je ona u 2016. godini iznosila 16,7% ili 15.641 eura po svakoj isporučenoj jedinici. Množeći ovaj iznos sa brojem do sada isporučenih Cayennea, grubom računicom, dolazimo do zaključka da je Porsche do sada na svom najvećem SUV modelu zaradio oko 12 milijardi eura.

 

 

Koliko je to možda najbolje ilustruje činjenica da su projektovani budžet institucija i međunarodne obaveze BiH za 2017. godinu malo veće od milijarde eura. Zbog svega navedenog razvoju treće generacije Cayennea je posvećena najveća moguća pažnja. Staro kockarsko pravilo glasi da se „karta koja dobija nikada ne mijenja“. U slučaju Cayennea to je prepoznatljivi dizajn, koji već godinama priča univerzalnim jezikom jednako razumljivim u Evropi, Americi, Aziji, Africi, Kini i ostatku svijeta. Zbog te činjenice razlike u izgledu nisu radikalne, pa treća generacija na prvi pogled izgleda kao temeljan redizajn druge. Najveće promjene su vidljive na zadnjem dijelu vozila, gdje je ugrađena svjetlosna lajsna kao na Panameri. Peta vrata su drugačije stilizovana dok je sve ostalo manje više koncepcijski slično, samo drugačije stilizovano. Pogled s boka otkriva nešto masivniji, zadnji „D“ stub, izostanak bočnih oznaka i krovnih nosača, te nešto nižu poziciju novih prednjih svjetala, koja su stilizovana u Panamera stilu. Kozmetičke promjene su zahvatile i prednji branik, te poklopac motora na kojem su puno izraženija dva uzdužna pregiba. Uz nove naplatke i boje, to je dovoljno da Cayenne III izgleda svježije i dinamičnije od prethodnika. U unutrašnjosti potpuno modernija priča, koja se samo u pojedinim detaljima poput oblika i rasporeda ventilacionih otvora razlikuje od Panamerinog enterijera. Ispored vozača je analogno digitalna instrument tabla, sa analognim obrtomjerom u sredini i po dva 7-inčna displeja sa njegovih strana. Centralni dio zauzima novi 12,3 inčni multimedije ispod kojeg je na dodir osjetljiv komandni panel sa „ugraviranim“ tasterima sa kojim Porscheovi inženjeri zamijenili dosadašnje klasične prekidače. Sa njima se još podešavaju samo temperatura i zvuk audio sistema. U Chrono paketu na sredini instrument panela je moguće dobiti i stilizovanu analognu štopericu sa digitalnim satom. Iznad glava je moguće dobiti i opcioni stakleni panorama krov. Tehnologija ide u korak sa vremenom zbog čega je u centralni naslon ugrađeni indukcioni, bežični punjač za pametne telefone i dvije USB utičnice. Još dvije su namijenje za putnike u drugom redu sjedišta, koji imaju i odvojene digitalne kontrole klima uređaja. Automobil između ostalog ima i mogućnost internet konekcije i podjele signala na eksterne uređaje unutar vozila. Kapacitet prtljažnika je sa dosadašnjih 670 povećan na čak 770 litara, te postao još praktičniji. Obilnijom upotrebom aluminijuma masa je prosječno smanjena za 65 Kg u odnosu na prethodnika. Prodaja novog Cayenna je već počela u Njemačkoj, a prve isporuke se očekuju do kraja godine.

 

 

MOTORI
Kada je riječ o pogonski karakteristikama Porsche ističe da je napravio značjane izmjene na sistemu vazdušnog vješanja (sada sa tri komore) i elektronskog dinamičkog prilagođavanja istog. Ponuđena su i dva opciona kočiona sistema PCCB sa karbon keramičkim diskovima, te novi PSCB sa čeličnim diskovima prekrivenim volframovim karbidom, koji se koristi za ojačavanje rudarskih bušilica i drobilica kamena. Po prvi put je dostupno upravljanje na zadnjoj osovini, koje u kombinaciji sa serijskim 4x4 pogonom garantuje visok stepen dinamike i upravljivosti. Moćnom vješanju i kočnicama od starta su suprotstavljena dva benzinska šestocilindarska turbo motora. Početni je moćni 3.0 V6 turbo motor sa 340 KS i 450 Nm, koji od 0 do 100 km/h ubrzava Cayennea za 5,9 sekundi. S model je pogonjen 2,9-litarskim twin-turbo motorom sa 440 KS i 550 Nm, koji „stotku“ hvata za 4,9 sekundi i može da „pogura“ Porscheov SUV do 265 km/h.

 

Datum objave: 28/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook