Naslovna > Automobili > Volvo > V60 > Visoki stil, komfor i sigurnost
FOTO GALERIJA (50)

Volvo V60

Visoki stil, komfor i sigurnost

Sa novim V60 modelom Volvo nastavlja da njeguje dizajnerski jezik promovisan sa XC90 modelom, koji je poslužio i kao uzor kada je riječ o novoj digitalnoj arhitekturi enterijera, komforu i sigurnosti vožnje...

Od predstavljanja prvog karavanskog modela PV445 iz 1953. godine do danas Volvo je izgradio imidž proizvođača automobila sa izražnim porodičnim predznakom. Kada se tome pridodaju i najviši stepen bezbjednosti, te jedinstven dizajnerski stil dobijamo automobilskog diva, koji danas ima jednu od najvjernijih armija porodičnih obožavalaca. Mada su moderni trendovi u preteklih 10, 15 godina nametnuli SUV modele kao najpoželjniju automobilsku klasu, mnogobrojne mame i tate širom svijeta Volvo još uvijek gledaju kroz prizmu njegovih karavanskih modela. To dobro znaju i Volvovi marketinški stratezi, koji su nakon raskošnog V90 modela, svojim ljubiteljima ponudili i njegovu broj manju i rekli bismo mnogima pristupačniju V60 seriju. Podsjećamo da je prvi V60 model predstavljen 2010. godine. Bio je to po mnogo čemu netipičan karavan modernog dizajna i jedinstvenog enterijera, sa prtljažnikom čija osnovna zapremina od samo 430 litara je na nivou standardnih kompakata. Ipak, ako je suditi prema prodajnim rezultatima, koji su na evropskom tržištu od 2011. godine do danas blago varirali između najnižih 38.000 i najviših 45.500 jedinica godišnje, Volvovi kupci relativno skroman prtljažnik nisu uzeli za zlo V60 modelu...

 

 

Novi model je razvijen na najsavremenijoj Volvo SPA (Scalable Product Architecture) modularnoj platformi, na kojoj između ostalog „leži“ i broj veći V90 karavan. Sa 4.761 mm dužine novi V60 je od prethodnog duži za opipljivih 12,6 centimetara, a od Volvovog hit SUV modela XC60 za sedam. Istovremeno je međuosovinski razmak između dvije generacije V60 povećan za 96 mm. To je uz potpuno drugačiju arhitekturu kabine i njeno promišljeno, minimalističko unutrašnje uređenje prema Volvu donijelo puno više slobodnog prostora, koji je iskorišten dijelom za povećanje komfora, a dijelom i za povećanje osnovnog kapaciteta prtljažnika. Sa 529 litara osnovne zapremine i sa maksimalnih 1.364 litara novi V60 pravi veliki iskorak u odnosu na prethodnika, ali i direktne konkurente iz njemačke premium „trojke“. Podsjećamo da aktuelni Audi A4 Avant ima prtljažnik osnovne zapremine 505 litara, BMW 3 Touring raspolaže sa 495, dok je najskromniji Mercedes C-Klase Estate sa 490 litara. Nijemci su superiorniji kada je riječ o najvećoj zapremini, koja je kod BMW-a 1.500, a kod Audija i Mercedesa 1.510 litara, no to nimalo ne umanjuje značaj napretka kojeg je Volvo napravio sa novim V60 modelom.

 

 

Još jedan snažan adut u kojeg se Šveđani uzdaju kada je riječ o suočavanju sa njemačkim predstavnicima je nova arhitektura enterijera, koja serijski donosi digitalne instrumente sa 12,3-inčnim ekranom visoke rezolucije. Takozvani „lebdeći centralni panel“ sa gusto zbijenim nizom prekidača sa kojima su se zabavljali vlasnici prethodnog V60 modela zamijenjen je trendovskim, na dodir osjetljivim 9-inčnim tabletom, u koji je osim multimedije integrisana i klimatizacija. Novi Sensus upravljački sistem nudi i mogućnost zadavanja glasovnih komandi, a tu su i Apple CarPlay, te android Auto operativni sistemi, koji omogućavaju jednostavno spajanje automobila sa pametnim telefonima. Klasični tasteri su svedeni na minimum. Osim vrhunskih materijala, najkvalitetnije kože i prirodnih umetaka u enterijeru se ističu opciona kristalna ručica automatskog mjenjača, čiju izradu potpisuje najpoznatiji švedski proizvođač stakla: Offefors. Lijep detalj su i u „dijamant“ dezenu ukrašeni taster za pokretanje motora, te komande za selekciju pogona i kontrolu jačine zvuka. 

 

 


POGON
V60 je prvi Volvo model na SPA platformi, koji je dostupan u dvije plug-in benzinsko-električne hibridne verzije. Prva je T6 Twin Engine AWD, koja raspolaže sa 340 KS, druga T8 Twin Engine AWD proizvodi 390 konjskih snaga. Osim njih na evropskom tržištu V60 se nudi sa T6 benzincem sa 310 KS (najavljen je i T5), te dva D3 i D4 dizelaša sa 150 i 190 KS. Zavisno od motora V60 je dostupan sa šestostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim Geartronic mjenjačem.

 

 

ASISTENCIJA VOZAČU
Osim čvrste karoserije u čijoj izradi je obilno korišten ultra čvrsti boron čelik i visokog nivoa pasivne bezbjednosti, novi V60 je i stanju da ponudi i uzornu aktivnu sigurnost, zahvaljujući brojnim savremenim sistemima asistencije vozaču, koji su preuzeti iz serije 90 ili od XC60 modela. U serijskoj opremi se nalazi City Safety sistem sa tehnologijom automatskog kočenja. On ima mogućnost ranog otkrivanja opasnosti na putu ispred V60 i može prepoznati pješake, bicikliste, velike životinje, te njihove „opasne“ reakcije i kretnje. Tu je i Pilot Assist sistem koji pruža podršku vozaču pri upravljanju, ubrzanju i kočenju na dobro označenim cestama i brzinama do 130 km/h. V60 koristi i sistem zaštite u slučaju slijetanja s ceste (Run-off Road Mitigation) i zaštite protiv sudara sa nadolazećim vozilima (Oncoming Lane Mitigation). Kao opcija se nudi i Cross Traffic Alert sistem sa automatskim kočenjem, koji se brine za sigurnost pri kretanju unazad.

 

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook