Naslovna > Automobili > Volkswagen > I.D. Serija > Vizija je postala stvarnost
FOTO GALERIJA (19)

ID.3

Vizija je postala stvarnost

Sa prvim potpuno električnim automobilom razvijenim na novoj MEB platformi ID.3 Volkswagen iskoračuje iz komfor zone, koju su mu do sada obezbjeđivali TDI i TSI motori sa unutrašnjim sagorijevanjem i najavljuje velike promjene u modelskoj gami, koja bi u narednim godinama trebalo da postane bogatija za još nekoliko električnih modela…

 

Volkswagen je na sajmu automobila u Frankfurtu napravio jedan od najznačajnijih tehnoloških iskoraka u njegovoj 82 godine dugoj istoriji. Predstavljanje prvog potpuno električnog automobila zasnovanog na novoj MEB (Modular electric drive matrix) platformi, svojevrsna je najava njegove velike električne modelske ofanzive, koja nas očekuje u narednim godinama. Volkswagen je sa ID.3 započeo i dugogodišnju tranziciju u okviru koje bi trebao da od najvećeg globalnog proizvođača automobila pogonjenih TDI i TSI motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem postane najveći svjetski proizvođač električnih automobila. Ako se vratimo u prošlost vidjećemo da su sve Volkswagenove dosadašnje revolucije počinjale  od kompaktne klase gdje je njemački brend u suštini i najjači. Nakon što se iz poslijeratnog pepela vratio sa legendarnom „Bubom”, njemački proizvođač je polovinom sedamdesetih godina prošlog vijeka iznjedrio drugi fantastični kompaktni automobil Golf, iz kojeg su se vremenom iznjedrili Polo, Passat, Jetta, a zatim i svi ostali danas dobro poznati i uspješni Volkswagenovi modeli. Zbog svega navedenog sasvim je razumljivo što je njemački proizvođač odlučio da i novu, električnu revoluciju započne iz kompaktne klase, gdje je i istorijski najjači. Ako je suditi po prvom modelu iz nadolazeće ID. game Volkswagen će pokušati da povrati izvornu jednostavnost i da ju nadogradi sa svim savremenim dostignućima. Prvi model iz MEB serije može da se pohvali sa nultom emisijom CO2, a Volkswagen ističe da on nudi i uzornu dinamiku vožnje zahvaljujući snažnom pogonu i idealnom rasporedu mase između osovina. ID.3 je potpuno umrežen, a u posebnoj verziji 1ST, koja će prvobitno biti dostupna u tri paketa opreme, omogućava električne domete do čak 420 kilometara (WLTP). Svi promotivni ID.3 1ST modeli opremljeni su 58 kWh baterijom, a vremenom bi u ponudi trebalo da se nađu i  manja 45 kWh baterija sa autonomijom do 330 kilometara, te veća 77 kWh koja će omogućiti ID.3 da sa jednim punjenjem prevali 550 kilometara. Najveća prednost novog Volkswagenovog električnog automobila je činjenica da njegove baterije na snažnom 100 kW punjaču za samo 30 minuta mogu akumulirati energiju koja omogućava autonomiju od 290 kilometara na magistrali, odnosno 200 km na autoputu, što je prema Volkswagenu više nego dovoljno za ispunjavanje dnevnih transportnih potreba većine evropskih stanovnika. Njemački proizvođač s ponosom ističe i činjenicu da daje osmogodišnju garanciju na baterije ili do 160.000 pređenih kilometara, zavisno od toga šta prije nastupi. U Volkswagenu ističu da ID.3 ne nudi samo potpuno novi koncept vozila, već vozačima i saputnicima nudi i priliku za mobilnost koja je neutralna u pogledu emisija CO2, ako se baterija puni strujom dobijenom prirodnim putem iskorištavanjem energije vjetra, vode i sunca. ID.3 na ovaj način promoviše i novu Volkswagenovu filozofiju „goTOzero“ koja predviđa da do 2050. godine koncern postane CO2 neutralan. I kratkoročni planovi Volkswagena po ovom pitanju su veoma ambiciozni. Tako bi do 2023. godine sam Volkswagen trebalo da uloži oko devet milijardi eura u električnu mobilnost, što bi u narednih deset godina trebalo rezultirati sa proizvodnjom deset miliona električnih vozila i predstavljenjem najmanje 20 različitih modela, u okvirima danas najpopularnijih klasa. Kako bi razvoj elektromobilnosti bio moguć Volkswagen je posredstvom svoje kćerke kompanije Elli uložio velika sredstva u razvoj mreže punionica, koje korisnicima električnih automobila treba da omoguće energetsku „slobodu“ kakvu danas imaju vozači automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem.

 

Osnovna misija ID. porodice čiji prvi član je ID.3 je da približi elektromobilnost širokim narodnim masama i da ju učini održivom, poručuju iz Volkswagena, uz napomenu da pojam ID.  nije skraćenica niti ima konretno značenje, ali da on označava novi razvojni pravac unutar kompanije koji teži da ljudima u budućnosti pruži i obezbijedi automatsku vožnju bez emisije CO2, jednostavno i intuitivno rukovanje, te mogućnost bezgraničnog umrežavanja i povezivanja sa okolinom u cilju razmjene informacija, zabave i opuštanja. Kao prvi proizvod takve filozofije ID.3 je danas u svijetu automobila jedinstveno proizvod, jer je razvijen i proizveden na klimatski neutralan način od najmanjeg šarafa, pa sve do pogonskog sklopa, baterija i same platforme. Da bi omogućio ovakav koncept Volkswagen je morao značajno da promijeni postojeće metode proizvodnje vozila u svojoj elitnoj fabrici u njemačkom Zwickau. Kao jedan od glavnih preduslova koji je mora biti ispunjen nametnuo se prelazak na potpuno prirodne izvore električne energije, odnosno hidrolektrane. Za svaki dio proizvodnog procesa u kojem je emisija CO2 za sada još uvijek neizbježna Volkswagen se obavezao izdvojiti određena sredstva koja će biti utrošena u razvoj projekata, koji imaju za cilj zaštitu životne sredine i smanjenje emisije štetnih gasova. Veoma bitna karika u formiranju „ekološkog lanca“ koji prati filozofiju razvoja ID. porodice je i kompanija Elli, koja se obavezala da će sve punjače instaliranje kod 4.000 Volkswagenovih ovlaštenih prodavaca na tlu Evrope snabdjeti električnom energijom koja je dobijena prirodnim putem. Drugi stepen razvoja podrazumijeva da se isto napravi i sa punjačima koji su instalirani u domovima korisnika električnih automobila. Do 2020. godine Elli planira izgradnju i 400 ultra brzih punjača koji će taktički biti raspoređeni uz najvažnije i najprometnije evropske saobrćajnice. Veoma bitan elemenat u afirmaciji električnih automobila je i insistiranje na razvoju ekološki prihvatljivih i lako reciklirajućih baterija, koje će takođe biti odrađeno bez emisije CO2. Hvale vrijedan potez je i činjenica da je Volkswagen svim kupcima ID.3 1ST modela obezbijedio besplatnu struju za punjenje u trajanju od jedne godine od datuma registracije do potrošenih 2.000 kWh. Ovu povlasticu moguće je ostvariti na svim Ionity punionicama, koje su povezane WeCharge uslugom. Podsjećamo da evropska mreža punionica danas uključuje 100.000 punjača, a prva predviđanja pokazuju da bi se njihov broj mogao uduplati u naredne dvije godine. Volkswagen ID. 3 1ST već je ponuđen za online rezervaciju kupcima širom svijeta po početnoj cijeni od 30.000 eura, a prvi modeli trebalo bi da budu isporučeni početkom 2020. godine. Najnoviji sistem baterija sa prilagodljivim dometom prema Volkswagenu omogućava ID.3 modelu najveću autonomiju do 550 kilometara. Za 30 minuta provedenih na snažnom 100 kW punjaču baterije se mogu napuniti do kapaciteta koji omogućava autonomiju od oko 290 kilometara. ID.3 je prvi velikoserijski Volkswagenov automobil sa nultom emisijom štetnih gasova za kojeg je njemačka kompanija organizovala proizvodnju, razvila posebne baterije i lanac postprodajne podrške. Dizajn ID.3 je dizajn Volkswagenove budućnosti u kojoj se spajaju „savršena estetika i novi kvalitet“ u okvirima kompaktne klase. Enterijer prvog električnog Volkswagena nudi koncept otvorenog prostora i intuitivnog upravljanja te kao takav postavlja nove standarde kabinskog komfora. MEB platforma omogućava optimalan raspored mase između osovina i veoma dinamično ponašanje automobila u vožnji zahvaljujući zadnjem pogonu. Za sigurnost vožnje zaduženi su brojni savremeni sistemi, koji omogućavaju i određeni vid kontrolisane autonomije. Koeficijent otpora vazduha kod ID.3 iznosi za kompaktne modele veoma niskih 0,267. Krug okretanja od 10,2 metra na nivou je gradske klase, te upućuje na zaključak da će ID.3 moći da ponudi uzorne manevarske sposobnosti u gradu.

 

GOLFOV FORMAT

Kada je riječ o dimenzijama i gabaritima ID.3 modela nije tajna da su Volkswagenovi inženjeri i dizajneri kao uzor imali Golfa. Sa 4.261 mm ID.3 je tek tri milimetra duži od njega, što je u praksi beznačajno. Električna koncepcija omogućila je ID.3 puno bolje prostorno iskorištenje kabine, koja je profitirala zahvaljujući i 14,5 mm dužem međuosovinskom razmaku. Razlika u širini je minimalna i kreće se unutar jednog centimetra, a isti odnos između ova dva modela nudi i visina. Najveća razlika između kompaktnog Volkswagena pogonjenog motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i njegovog električnog „brata“ je u masi. Golf je u najlakšim verzijama tešak oko 1.200 kg, dok je kod ID.3 početna masa deklarisana na 1.719 kg. O koliko značajnoj razlici je riječ najbolje svjedoči podatak da najlakši Tiguan ima 1.520 kg, a limuzinski Passat 1.425. Najveće opterećenje kod ID.3 varira zavisno od opreme u rasponu od 416 do 541 litra.

 

REVOLUCIONARAN ENTERIJER

Bez centralnog tunela, ali s kratkim prevjesima koncept otvorenog prostora u unutrašnjosti ID.3 nudi puno slobodnog prostora, koji je prema Volkswagenu na nivou niže srednje klase, te kao takav postavlja nove standarde među kompaktima. Osim pet veoma komfornih mjesta za sjedenje u modelu ID.3 1ST ponuđen je i funkcionalan prtljažnika zapremine 385 litara (Golf 380 litara). Putnici su smješteni u prostoru koji je u potpunosti nanovo osmišljen, dizajniran i konstruisan. Volkswagen taj princip naziva „otvorenim prostorom“ jer se odlikuje čistoćom i prozračnošću. Skulpturalna, skladno oblikovana površinska struktura inspirisana je oblikom prirode - bionički dizajn umjesto hladne tehnologije i brojnih tastera i prekidača. Smisao koncepta je da ID.3 bude u interakciji s vozačem i okolinom. Uz digitalnu instrument tablu najvažniji izvor informacija za vozača je 10-inčni centralni na dodir osjetljivi ekran. Kao opcija nudi se i head-up displej sa projekcijom najbitnijih podataka na vjetrobranskom staklu, koje sada dobijaju i elemente virutuelne stvarnosti, jer se vozačevom oku čini da su projektovane u dubini od tri do deset metara ispred vozila. Svim sistemima u eneterijeru upravlja se putem dodirnih funkcija sa tipkama osjetljivim na dodir, dok se samo podizači prozora i pokazivači pravca aktiviraju pomoću haptičkih prekidača. ID.3 podržava i glasovno upravljanje određenim funkcijama, a putem App Connecta automobil se jednostavno povezuje sa pametnim telefonima. ID.3 1ST se nudi u tri fiksne konfiguracije, koje su prilagođene tipičnim zahtjevima kupaca i u skladu sa kojima se odabiraju vanjska boja i boja unutrašnjosti. Multimedijalni sistem u ID.3 opremljen je navigacijom koja ima mogućnost online nadogradnje. Funkcija komforne telefonije omogućava induktivno punjenje pametnih telefona, a kao opcija se nudi i „Beats“ audio sistem sa osam zvučnika i subwooferom.

 

 

POGON

ID.3 1ST za pogon koristi jedan elektromotor na zadnjoj osovini, koji razvija 150 kW (204 KS) uz maksimalan obrtni moment od 310 Nm. Vremenom će biti ponuđena i slabija verzija sa 150 KS. Električni pogon omogućava ID.3 1ST da dostigne najveću brzinu od 160 km/h. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je osam sekundi, što je na nivou dinamičkih ostvarenja koja nudi Golf sa 1.5 TSI motorom od 150 KS. Za prenos snage kod ID.3 zadužen je jednobrzinski automatski mjenjač, koji je spojen u jednu cjelinu zajedno sa elektronikom i motorom. Elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) iz baterija u naizmjeničnu potrebnu (AC) za pokretački motor. Istovremeno se istosmjerna strujna mreža od 12 V snabdijeva niskim naponom pomoću DC/DC pretvarača. ID.3 standardno dolazi u kombinaciji sa 18-inčnim točkovima, dok se kao opcija nude veći 19 i 20-inčni.

 

SIGURNOST

Volkswagen je ID.3 opremio u skladu sa aktuelnim tehnološkim dostignućima na polju sigurnosti. Na vjetrobranskom staklu ugrađena je višenamjenska kamera koja između ostalog prepoznaje i saobraćajne znakove. ID.3 ima i „Front Assist“ sa City funkcijom kočenja u slučaju nužde i sistemom prepoznavanja pješaka. Tu je i snažna višestepena automatska kočnica koja se aktivira u slučaju neposredne opasnosti, a vozač ID.3 može da računa i na podršku sistem za zadržavanja vozila na voznoj traci „Lane Assist“, zatim „Side Assist“  „Park Assist“ sistem koji uključuje kameru za vožnju unazad, te sistem Keyless Access za beskontaktni pristup vozilu sa osvijetljenim ručicama na vratima. U serijskoj opremi nalazi se sistem pomoći pri parkiranju s funkcijom kočenja pri manevrisanju koji omogućava da se s velikom tačnošću izbjegnu manja oštećenja na vozilu. Ovaj sistem može spriječiti i opasne kontakte ili ublažiti njihov intenzitet aktiviranjem kočenja u slučaju opasnosti u djeliću sekunde. Kočenje se sprovodi sve do zaustavljanja vozila - tokom vožnje unazad u rasponu od 1,5 do 10 km/h, odnosno tokom vožnje prema naprijed u rasponu od 2,5 do 10 km/h.

 

LED SVJETLA

Glavna LED matrix glavna emituju svjetlost od 750 lumena i dolaze sa sistemom automatske regulacije dugih svjetala koja su povezana sa kamerom u vjetrobranskom staklu i aktivno analiziraju se saobraćaj ispred vozila i iz suprotnog smjera. Na temelju tih podataka duga se svjetla automatski uključuju pri brzini većoj od 60 km/h i ostaju aktivna, a da pritom ne zasljepljuju vozače koji dolaze iz suprotnog smjera. Time se osjetno poboljšava osvjetljenje saobraćajne trake i njenih ivica u sumraku i noću. LED matrix svjetala imaju i svojevrsnu pozdravnu funkciju. Naime, kad se vozač približi parkiranom ID.3 1ST, glavna svjetla nakratko „zatrepere“ simulirajući ljudske oči.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook