Naslovna > Vijesti > Vizija prevoza u budućnosti

Gyroscopic public transportation

Vizija prevoza u budućnosti

Već više od dvije godine, Dahir Insaat radi na vizionarskoj formi urbanog transporta, ideji za koju kaže “..da će služiti kao autobus, trolejbus i tramvaj gradova budućnosti”.

Gyroscopic public transportation je u stvari ogromno vozilo oblika diska sa jednim redom točkova na sredini i podignuto iznad saobraćaja. Dizajner tvrdi da ovaj oblik transporta ima ogroman potencijal da obezbjedi efikasan, ekonomičan, siguran i udoban saobraćaj sa prijateljskim odnosom prema prirodi. Planiran kao vid transporta robe,  ljudi i korišten od strane  javnih uslužnih djelatnosti poput vatrogasaca, hitne službe i policije, ovakav transport  otvara novi pristup u rješavanju saobraćajnih gužvi, jer bi se takva vozila kretala nezavisno od sadašnjeg toka saobraćaja. Mobilne platforme bi koristile samo obilježeni dio ceste za kretanje, ali se po potrebi mogu podignuti iznad saobraćaja i kretati čak i između kolone vozila na zagušenim raskrsnicama. Insaat nas uvjerava da te kružne platforme mogu pružiti udobnost kakvoj se ne mogu suprotstaviti niti najudobnije limuzine bilo kojeg  proizvođača automobila, a kretanje mimo gradskih gužvi bi eliminisalo dozu stresa sa kojom se susreću svi vozači i putnici u velikim gradovima.

 


Prednost ovakvih prevoznih sredstava su velike, jer pored toga što se kreću između saobraćajnih traka  mogu se susretati sa istim takvim vozilima na istoj trasi. Dovoljno je samo da promijene visinu na kojoj putuju i to pomoću teleskopskih “nogu” koje nose pogonske točkove i na kojima vozilo u stvari i stoji na cesti. Ako se pitate kako jedan tako okrugli oblik može ostati uspravno sa samo dva točka u liniji na sredini, odgovor leži u Vašem djetinjstvu. Žiroskop kojim su opremljena vozila radi  po istom principu kao jednostavni “zvrk” koji stoji uspravno dok traje okretanje oko njegove ose. Vozilo bi imalo svoje napajanje koje omogućuje neprekidno okretanje žiroskopa smještenog ispod nogu putnika, uz rezervne baterije kao backup koje bi se brinule za funkcionisanje vozila u slučaju kvara glavne pogonske jedinice. Jer znamo da ako “zvrk” izgubi brzinu, neminovno pada na tlo, zar ne?
Ako Vas zanima više o Gyroscopic public transportation ideji ili možda želite da učestvujete u razvoju i finansiranju projekta, ostatak priče možete pogledati na linku koji Vam donosimo u nastavku. http://youtu.be/NZjnhL4WddE

Datum objave: 19/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook