Naslovna > Automobili > Renault > Clio > Vječito „drugi“ je napokon prvi
FOTO GALERIJA (35)

Test – Renault Clio 1.5 dCi 110 INTENS Energy

Vječito „drugi“ je napokon prvi

U petu godinu „života“ Clio IV ulazi kao najpopularniji mali gradski automobil u Evropi, koji je uspješno preležao i preživio sve dječje bolesti. Prema svemu što nam je ponudio testni model nas je uvjerio da je mali Renault zaslužio svoj visok plasman...

Renault Clio je u 2016. godini sa 310.944 prodate jedinice postao evropski broj 1. u klasi malih gradskih automobila. Francuski „vječito drugi“ tako se u petoj godini prodaje napokon uspio domoći pobjedničkog postolja i nadmašiti veoma jaku konkurenciju, koju čine dugogodišnji lider Ford Fiesta (298.999) i njen ljuti protivnik Volkswagen Polo (307.462). Nema sumnje da je jedan od najjačih Cliovih aduta odličan dizajn. Prošle godine je blago osvježen sa modernim detaljima, koje je mlađa konkurencija ponudila u međuvremenu. Podsjećamo vas da je Clio prvi Renault na kojem su primijenjene nove dizajnerske smjernice, koje je utemeljio holandski dizajner Laurens van den Acker sa konceptom DeZir 2010. godine. Tu prije svega mislimo na veliki logotip i novu masku hladnjaka, svojevrsni vizuelni zaštitni znak svih savremenih Renaultovih vozila. Od redizajna, Clio je dobio moćna Full LED glavna svjetla koja „pretvaraju“ noć u dan i zadnja LED svjetla, koja ga čine uočljivijim. Ova novina je serijski dostupna u najbogatijem Intens paketu. U drugom Zen i trećem Limited se može dobiti uz doplatu od 1.350, odnosno 1.150 KM, i to u paketu sa senzorom za kišu, automatskim klima uređajem, prednjim svjetlima za maglu i električno preklopivim retrovizorima. Ako posebno cijenite sigurnost, ova doplata je vrijedna svakog feninga. Testni model je bio ljepši od ostalih zahvaljujući posebnoj, opcionoj crvenoj metalik boji, vrijednoj 1.200 KM. Da je lijepa, lijepa je, ali i 1.200 KM nije mali iznos, pa je ova doplata stvar ličnog ukusa i mogućnosti. U isti koš treba ubaciti i 17-inčne hrom-crne alu naplatke „Optemic“ vrijedne 1.000 KM. Naime, u Intens paketu su serijski srebrni 16-inčni „Pulsize“ naplaci.

 

 

 


U unutrašnjosti skupocjenog Clia nekoliko doplatnih detalja je podiglo ukupni utisak o automobilu na viši nivo. Prvi od njih su presvlake sjedišta u kombinaciji imitacije crvene kože i crnog baršuna, koje uz doplatu od 515 KM dolaze u paketu sa stilizovanim crvenim obručima oko ventilacionih otvora i ručice mjenjača. Sjedišta su dovoljno široka da se u njih udobno smjeste vozači različite građe. Istovremeno su i dovoljno čvrsta da pruže optimalan oslonac tijelu u dinamičnijoj vožnji. Parking senzori koji pokrivaju 360 stepeni, zadnja kamera i sistem za automatsko parkiranje čine se adekvatnom protivvrijednošću s obzirom na doplatu od 715 KM. Elektronske oči i uši efikasno pošteđuju vozača stresnih parkiranja. Početnicima su to zlata vrijedni dodaci, a iskusnima još jedna elektronska čarolija, koja ih istovremeno oduševljava, zbunjuje, a ponekad i iskreno plaši. To je sasvim razumljivo, jer „volan“ u njihovoj vozačkoj mladosti nije imao ni „serva“, a danas se „sam okreće“... Za 1.000 KM u testnom Cliu serijski Medainav Evolution multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom (dostupan od drugog Zen paketa) zamijenjen je savremenijom R-Link multimedijom. Osim 7-inčnog ekrana, USB i Aux utičnica, DAB radia, te Bluetootha, koje ima i standardni Medianav... R-Link je specifičan po TomTom navigaciji (serijska za Intens paket je Navteq), SD kartici sa kartografijom Evrope, mogućnosti povezivanja sa internetom, te R-Sound zvučnom efektu. I dok se svi ostali sistemi manje-više mogu pronaći kod konkurenta, R-Sound je detalj koji je ovaj put privukao našu posebnu pažnju, a vjerujemo da se dopao i armiji mladih obožavatelja Clia.

 


Pomoću ove elektronske igračke, koja bi se posebno trebala dopasti igračima automobilskih igrica, te odličnog Bass Reflex ozvučenja, R-Sound u kabini oponaša zvuk motora pet različitih automobila i jednog motocikla. Ova aplikacija omogućava vozaču da preko ekrana odabere jedan od ponuđenih zvukova motora i aktivira R-Sound aplikaciju. Kada sljedeći put pritisne papučicu gasa, kroz zvučnike će početi da dopire zvuk benzinskog motora iz Sport Clio Cup ili Clio II V6 modela. Zvukovi se dosta uvjerljivo mijenjaju kako se mijenjaju opterećenje motora i ubrzanje automobila. To znači da će vam kod oštrog starta u Sport Clio Cup opciji umjesto karakterističnog dizelskog brundanja u ušima odzvanjati grmljavina Renaultovog dvolitarskog benzinca. Ovaj mali dodatak vam može pružiti veoma interesantan užitak u vožnji, te promijeniti stav o inače bespotrebnom razvlačenju obrtaja kod dizelskog motora. Takav stil vožnje lako će vas dovoditi i do za dizelaše graničnih 4.000 obrtaja, pa morate biti dobro pribrani da razdvojite stvarnost od iluzije. U suprotnom ćete samo bespotrebno preopterećivati motor, ali i uživati u vrhunskom „sportskom ozvučenju“.

 


Cliovo udobno vješanje ima potencijala da isprati i „sportski“ stil vožnje, s tim da se doplata 17-inčnih naplataka u bh. uslovima preporučuje samo nepopravljivim estetama. Istina lijepi su, ali na lošim putevima češće neugodno podbijaju amortizere i prave buku nego što se čine svrsishodnim. Broj manji serijski naplaci su zlatna sredina. Upravljač je mesnat, sportski profilisan i sa kožnom oblogom ugodan na dodir. Solidno je i precizan. Šestostepeni mjenjač je dobro proračunat, a jedina mana je aluminijumska kugla na ručici koju je po hladnom vremenu teško ugrijati, a po toplom rashladiti. Sa prtljažnikom zapremine 300 litara Clio „pliva“ u prosjeku klase, a takva je i ponuda prostora u kabini. Dvoje uživaju u kraljevskom komforu, a četvoro će morati pristati na kompromise, ako nisu baš sitne građe, tada se na kraće rute pozadi može naći mjesta i za „slijepog putnika“. Za kraj treba reći da Clio uspješno krije godine. S vana se bore ne vide. U bogato opremljenim modelima poput testnog nema ih ni iznutra, pa je realno očekivati da će i ove godine on ostati jedan od najpoželjnijih evropskih „mališana“. Kod nas će naravno u fokusu pažnje biti modeli s početka ponude, koja za Clio sa 1.5 dCi motorom od 90 KS startuje od 25.980 KM, a sa 1.2 benzincem već od 20.500 KM. S obzirom na godine staža u 2017. se mogu očekivati i značajniji popusti i akcije koji će Renaultov „hit“ učiniti još zanimljivijim. Modeli poput testnog sa cijenom od 30.150 KM, odnosno 34.580 KM sa svim doplatama, nažalost su oduvijek bili bliži bogatom evropskom nego skromnom bh. tržištu.

 

 

 

 

MOTOR
Francuski 1.5 dCi motor je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih dizelaša. Osim u brojnim Renaultovim modelima poput Talismana, Meganea, Captura, Kadjara i ostalih, danas ga je moguće naći i pod „haubama“ Nissana, skromne Dacie, ali i luksuznog Infinitija i Mercedes-Benza. Osim verzije sa 110, u Cliu se nude i dvije slabije sa 90 i 75 KS. Prve dvije su namijenjene ekonomičnim vozačima, a najjača bi trebalo da zadovolji one zahtjevnije. Sa najvećom brzinom od 194 km/h, čak 14 km/h je brža od motora sa 90 KS, a čak 26 od najslabijeg. I ubrzanje do „stotke“ od 11,2 sekunde je ubjedljivije nego kod slabijih motora (12,0/90 KS-14,3s/75KS). Mada Renault uz najjači 1.5 dCi obećava 0,2 litra veću prosječnu potrošnju, obećanih 3,5 litara nismo dostigli. Na prosjek iznad četiri litra se može računati na otvorenom u posebnom Eco režimu, a izvan njega i s malo više pritiska na gas prosjek se kreće oko pet litara. U gradu će varirati između šest i 7,5 zavisno od temperature i uslova za vožnju. Viši prosjeci ulaze u domen forisiranja, koje se ne može opravdati kroz performanse. Zbog toga je naša preporuka uz Clio „zlatna sredina“ motor od 90 KS. 
 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook