Naslovna > Komercijalna vozila > Volvo vozovi položili ispit
FOTO GALERIJA (7)

VOLVO – Nove transportne mogućnosti

Volvo vozovi položili ispit

Projekat One More Pile ima za cilj unapređenje transportnih mogućnosti i postizanja nižih troškove transporta, uz manje zagađenje životne sredine. U okviru ovog projekta do sada su uspješno testirani Volvo tegljači za prevoz trupaca s dodatnim prikolicama...

Gusti snijeg prekriva Överkalix u sjevernoj Švedskoj. Sanna Brännholm po ciči zimi gleda kako se tovari najduži kamion u Evropi zadužen za redovni transport drva i podiže pogled na ogromnu hrpu trupaca.  "Bilo me je strah kada sam prvi put sjela za upravljač tegljača, ali ovo mi je već dvadeseta vožnja i naviknula sam se", rekla je Sanna trenutak prije nego što je ušla u kabinu i upalila kamion. Kamion je dio One More Pile projekta, čiji je zadatak da pronađe nove načine za racionalniji prevoz drveta. Volvo Trucks je koordinator projekta, koji je nastao kao saradnja najvažnijih švedskih kompanija, udruženja i instituta, čije je područje interesovanja tamošnja drvna industrija. "U cijeloj je priči najvažnije to što smo koristili vlastitu tehnologiju te sami osmislili cijeli koncept vozila. Prikolica funkcioniše na principu modularnog sistema, koji čine kolica za teret, spoj za prikolicu i poluprikolica, čime se olakšava kombinovanje", objašnjava Lena Larsson, projektni menadžer u Volvo Trucksu.

 

 

 

 


Vani na putu Sanna Brännholm maše nadolazećem tegljaču. Brojač kilometara njenog kamiona pokazuje 544.260 km. Ona vozi Volvo FH16 s motorom od 660 konjskih snaga, koji je prešao zavidan broj kilometara. Prvog januara 2011. godine prošlo je tačno dvije godine otkako je prvi put korišten za prevoz drveta. Količina tereta koju je tokom dvogodišnjeg perioda prevezao između Överkalixa i Munksunda iznosi više od 100.000 tona. Osmoro vozača je sjelo za upravljač kamiona i svi su zadovoljni njegovim voznim svojstvima. "U kabini je vrlo udobno i nema nikakve razlike u odnosu na druge kamione. Bitno je da tokom vožnje razmišljate unaprijed i malo ubrzate dok se približavate uzbrdicama", kaže Sanna Brännholm, dok se približava strmini. Razvoj projekta pomno se prati u zemljama poput Finske, Australije, Kanade, SAD i Rusije, gdje drvna industrija ima važnu ulogu. Jedan od partnera u projektu je i Skogforsk (švedski šumarski istraživački institut). Institut je 13. januara objavio izvještaj s rezultatima šestomjesečnog testiranja. Rezultati pokazuju da je nosivost testnoga kamiona 50 posto veća, a potrošnja goriva po prevezenoj toni tereta 20 posto manja u odnosu na uobičajene švedske tegljače dužine 24 metra. Time se ne smanjuje samo emisija ugljen-dioksida za 20 posto po prevezenoj toni drveta, već je i prevoz jeftiniji.

 

CILJ I REZULTATI
Cilj Volvovog projekta One More Pile je pronaći nove načine kojima bi se racionalizovao prevoz drvenih trupaca. Glavnu ulogu u ovom projektu ima Volvov tegljač FH16 dužine 30 metara i nosivosti 66 tona. Dosadašnja testiranja su pokazala da bi se upotrebom Volvo “vozova” potrošnja goriva pri prevozu drveta smanjila za 20 posto, u slučaju da ovaj tip kamiona postane standardno vozilo za prevoz.

 


"Rezultati ne odstupaju previše od procjena koje smo donijeli prije nego što smo započeli s projektom, što je dokaz da su naša ulaganja ispravna. Vlastitim rješenjem smanjićemo zagađenje prirodne sredine, a profitirati neće samo drvna industrija, već i cjelokupna javnost", kaže Larssonova. Ona tvrdi da će Volvo Trucks i dalje nastojati da razvija ovakav pristup, tako što će učestvovati u sličnim projektima. "U slučaju da 30-metarski kamion postane standardno vozilo, a naši se proračuni pokažu tačnim, to bi značilo da bi se broj kamiona koji prevoze drva mogao smanjiti za trećinu, a manje vozila na putevima značilo bi i manji broj nesreća", objašnjava ona. Kada se započelo s projektom One More Pile mnogi su izrazili zabrinutost zbog potencijalne opasnosti koju bi kamion dug 30 metara mogao da predstavlja za sigurnost u saobraćaju, u situacijama poput preticanja.

 

KOČENJE
Elektronski upravljani kočioni sistem EBS je spojen na tegljač i sve njegove prikolice. Ova tehnologija omogućava svim točkovima da zakoče istovremeno, čime se povećava snaga i smanjuje put kočenja u odnosu na uobičajene tegljače od 60 tona. Tegljač je opremljen vagama, da bi se postigla optimalna ukupna težina i rasporedio teret, a da se ne premaši dopuštena ukupna težina i osovinsko opterećenje. Dynafleet, mrežno bazirani transportni informativni sistem Volvo Trucksa, koristi se u projektu za nadgledanje vozila u stvarnom vremenu i bilježenje potrošnje goriva, brzine vožnje, uticaja na prirodnu sredinu, težine po osovini i ponašanja različitih vozača u vožnji.

 

"Nije sporno da je sigurnost u saobraćaju bitna stavka. Projekat posvećuje posebnu pažnju tom aspektu", kaže Larssonova. Za vrijeme testiranja proučeno je oko 700 slučajeva u kojima je preteknut kamion One More Pile projekta, kako bi se na vrijeme prepoznali mogući problemi. U pojedinim slučajevima članovi ekipe, koja radi na projektu, zapisali su broj registarskih tablica vozila koja su pretekla kamion, nazvali vlasnike i upitali ih kako su doživjeli pretjecanje. Nije zabilježen nijedan negativan komentar. Ni Sanna Brännholm, a ni njene kolege, ne smatraju veličinu vozila neprilikom. "Koliko mogu primijetiti, vozači automobila nemaju problema s preticanjem. Budući da sam vozač kamiona, moram unaprijed planirati u slučaju pretjecanja. S obzirom na to da je kamion duži i teži od uobičajenog, za preticanje mi je potrebna duža ravnina", objašnjava Sanna Brännholm. Dani su kratki, a nebo iznad arktičkoga kruga poprima crvenkastu nijansu u ovo doba godine. U Munksundu Sanna dovozi kamion na ogromnu vagu, koja mjeri težinu vozila i tereta. Ukupna je težina ovaj put 89.05 tona. "Najveća dopuštena težina je 90 tona, znači imam taman koliko je potrebno. Težina tereta je savršena", kaže Sanna Brännholm dok podiže pogled prema uredno složenim trupcima.

Datum objave: 20/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook