Naslovna > Automobili > Ford > Kuga > Vozi i uživaj!
FOTO GALERIJA (15)

Vozili smo – Ford Kuga

Vozi i uživaj!

Najvažniji aduti novog Fordovog crossovera su dopadljiv „kinetički dizajn”, bogata oprema, odlične vozne karakteristike i štedljiv dizelaš, te konkurentna cijena od 56.500 KM, koliko košta osnovni model

Klasa kompaktnih crossover vozila dobila je još jednog člana. Družini predvođenoj RAV-om, Tiguanom, X-Trailom, Santa Feom, tek pridošlim Koleosom... priključio se i novi Fordov adut zvučnog imena Kuga. Prvi susret sa njim imali smo u okviru regionalne prezentacije, koja je organizovana u Splitu. Krševiti predjeli Dalmacije ispresijecani vijugavim cestama i velepnim autoputem, popularnom „Dalmatinom”, pokazali su se odličnim izborom za provjeravanje mogućnosti automobila, za koji tvorci tvrde da je stvoren za „Fun & Drive” - uživanje u vožnji... Kugin prvi, a možda i najvažniji adut u borbi sa konkurencijom biće atraktivan „kinetički” dizajn. Njegovi osnovni obrisi zacrtani su još prije dvije godine na konceptu Iosis X, čiju unutrašnjost je osmislio Sarajlija Kemal Curić, koji je uostalom radio i na komercijalnom modelu...

 

 

 

 

 

Prodorna trapezoidna svjetla i veliki usisnik zraka, sa hromiranim rubom i zaštitnom pločom na dnu, zrače sportskom agresivnošću. Čitav automobil, predstavlja jedan od najboljih izdanaka „kinetičkog dizajna”, sa kojim Ford želi povratiti prepoznatljivost i izgraditi stabilnu osnovu za budućnost. Unutrašnjost je uređena u najboljem maniru - mekana plastika, kvalitetni materijali i odlična završna obrada praćeni su maksimalnom posvećenošću detaljima, koja se ogleda u ergonomski oblikovanoj ručici mjenjača i naslonu za lijevu ruku vozača i suvozača, udubljenom na gornjoj ivici vrata. Mnogobrojni pretinci i odlagališta za sitnice, poput onog ispod zadnje klupe, garantuju praktičnost, dok startovanje motora pomoću serijskog Power dugmeta smještenog na središnjoj konzoli donosi i notu luksuza.

 

 

 

Ergonomija vozačkog okruženja zaslužuje pohvale, jer mesnati četverokraki upravljač odlično leži u rukama, dok udobna sjedišta dobro drže tijelo i pošteđuju vozača nepotrebnih napora. Stilizovani retrovizori sa trendovskim pokazivačima pravca pružaju dobru preglednost, dok pogled kroz vjetrobran ugodnijim čine dvije uzdužne grbe na poklopcu motora. Povišena karoserija, koja u visinu mjeri pristojnih 1.842 mm, osim što nudi osjećaj sigurnosti i robusnosti, omogućava i jednostavan ulazak i izlazak iz automobila. Od praktičnih detalja najviše se ističu dvodijelna peta vrata, koja omogućavaju jednostavan i brz pristup prtljažniku, čiji kapacitet varira od osnovnih 360 do maksimalnih 1.355 litara, koliko se dobija obaranjem zadnje klupe (djeljiva u odnosu 60/40). Koristan dodatak je i Fordov sistem zaštite rezervoara od ulivanja pogrešnog goriva, koji se već uveliko ugrađuje u ostale kućne modele.

 

Oprema
Mogućnost personalizacije je velika, što se najbolje vidi po bogatom izboru aluminijumskih naplataka u rasponu od serijskih 17-inčnih pa sve do najvećih 19-inčnih. Tri osnovna paketa opreme Trend, Sport i Titanium, sa dva dodatna X paketa nude praktično sve, od ručne do dvozonske automatske klime, panoramskog krovnog otvora, kožnih sjedišta, DVD zaslona, navigacije, parking kamere... Prijatna novost je i mogućnost doplate plastičnih dijelova armature, dostupnih u nekoliko različitih boja, što bi se trebalo posebno svidjeti mlađim kupcima.

 

Ford Kuga leži na modifikovanoj platformi novog Focusa i C-Maxa, koja donosi međuosovinski razmak od 2.690 mm, te uzornu čvrstoću. U kombinaciji sa elektronski regulisanim 4x4 pogonom i provjereno dobrim Focusovim vješanjem Kuga je na asfaltu iznenađujuće stabilna i upravljiva, poput čistokrvnog kompaktnog automobila. Na off-road terenu Fordov SUV nudi više sigurnosti u vožnji, zahvaljujući AWD pogonu sa Haldex kvačilom i elektronskom rasporedu snage na točkove sa najboljim prijanjanjem. Kombinacija preciznog šestostepenog ručnog mjenjača i za sada jedinog motora u ponudi, 2.0-litarskog TDCi dizelaša sa 136 KS i 320 Nm, u praksi djeluje kao odlična mjera. Ovako motorizovana Kuga od 0 do 100 km/h stiže za 10,7 s, a bez problema hvata i maksimalnih 180 km/h. Proizvođač obećava prosječnu potrošnju od 6,4 litre, a njegove tvrdnje lako se potvrđuju u praksi. Drugi, ali i osjetno skuplji, izbor trebao bi biti snažniji 2.5-litarski benzinac (200KS), koji će biti nuđen i sa automatskim mjenjačem. Početni model do registacije u BiH košta 56.500 KM, što je na nivou ostale konkurencije i osnovni preduslov za uspjeh, ali i ostvarenje optimističnog plana domaćeg uvoznika Forda preduzeća F-AC Sarajevo, koje do kraja godine u BiH planira plasirati od 50 do70 Kuga.
 

Datum objave: 09/08/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook