Naslovna > Automobili > Maserati > GranTourismo > Vrela krv u venama aristokrate
FOTO GALERIJA (16)

Snovi - Maserati GranTourismo MC Stradale

Vrela krv u venama aristokrate

Plemeniti italijanski ljepotan, koji se u osnovnoj verziji razmeće dopadljivim dizajnom, snažnim agregatom i luksuznim enterijerom u 110 kg lakšem sportskom izdanju može da ponudi ubojite performanse dostojne najboljih cestovnih superautomobila današnjice...

Novi GranTurismo MC Stradale postao je najbrži, najlaganiji i najsnažniji model u ponudi italijanskog proizvođača Maserati, a sve njegove čari ljubitelji superautomobila sa dubljim džepom moći će iskusiti u prvom tromjesečju naredne godine, kada i zvanično stiže na globalno automobilsko tržište. Inspirisan trkaćim modelima Trofeo GranTurismo MC i šampionskim GT4 motorsport opcijama, drumski MC Stradale u poređenju sa ostalim GranTurismo varijantama imaće i modifikovano upravljanje, a biće u stanju potegnuti „debelo“ iznad 300 km/h.

 

 

 

 

 

Tokom razvoja ovog modela Maseratijevi stručnjaci nastojali su da u njega integrišu najoptimalniji balans pozitivnosti klasičnih drumskih modela i verzija iz tri trkaća programa koje razvija ovaj proizvođač, uključujući i posebna dostignuća na polju aerodinamike do sada korišćena samo u motorsport takmičenjima. Krajnji rezultat je i više nego impresivan, jer GranTurismo MC Stradale proizvodi više downforcea bez povećanja otpora, razvija više snage bez rasta prosječne potrošnje, a i znatno je agilniji u poređenju sa ostalim kućnim modelima, a sve to bez negativnih efekata po pitanju kvaliteta vožnje i komfora. Osnovne razlike u poređenju sa ostalim kućnim modelima tiču se dizajna, zbog kojeg se ovaj model jasno distancira od svega do sada viđenog u Maseratiju. Novi su odbojnici, poklopac motora, prednji blatobrani, oplate pragova, dok na zadnjem dijelu dominira difuzor sa završecima izduvnog sistema, izveden po uzoru na Ferrarijeve sportiste. Da bi još više naglasio trkaću ćud ovog modela, ali i da bi klijentima već u startu ispunio neke od želja, Maserati ovaj model nudi i u kombinaciji sa opcionim zaštitnim kavezom, te pojasevima sa vezanjem u četiri tačke.

 

 

Sa ukupno 450 KS Maseratijev supersportista generiše 10 KS više u odnosu na GranTurismo S, a njegov 4.7-litarski osmocilindraš V konfiguracije sada isporučuje i dodatnih 20 Nm obrtnog momenta, postižući na kraju krajnjih 510 Nm. Iako se rast performansi pogonskog sklopa ne čini tako veliki, u kombinaciji sa 110 kilograma manjom ukupnom masom, koja sada iznosi 1.770 kilograma, te rasporedom mase između osovina u omjeru 48:52, može se samo naslutiti koliko je zapravo vatren najnoviji Maserati. Posebnu pažnju zaslužuje i novi sistem šestostepene ručne transaxle transmisije, jer MC Stradale koristi naprednu elektroniku, koja je vrijeme između prebacivanja stepena prenosa skratila na samo 60 milisekundi. Ovo je naravno uticalo i na krajnje performanse ovog modela, koji je upravo zbog zahvata na aerodinamici, smanjenju mase i sistemu transmisije sposoban da uhvati 100 km/h za samo 4,6  Istovremeno, sa uklonjenim zadnjim sjedištima GranTurismo MC Stradale je poslije modela MC12 postao novi, drugi po redu, Maserati sa dva sjedišta.

 

 

Pikanterije na koje smo navikli kod sličnih sportskih modela nalazimo i kod atraktivnog "italijana", a samo neki od detalja su karbon-keramičke kočnice, za ovaj model posebno razvijene Pirelli gume, unikatne komponente ogibljenja, te nezaobilazna sjedišta od karbonskih vlakana. Maserati GranTurismo MC Stradale direktan je odgovor na zahtjeve klijenata koji žele drumski automobil spreman za vikend trkanje na stazi, te je kao takav inspirisan modelima kao što su Trofeo GranTurismo MC i ostali pripadnici klase GT4. Upravo zbog toga ovaj model je veoma važan za Maserati, jer su zadnji modeli koji su predstavljali most između drumskih i trkaćih automobila bili Ghibli Cup iz 90-ih godina, te GranSport MC Victory, koji se pojavio deset godina poslije. Maserati GranTurismo MC Stradale na tržište stiže početkom naredne godine, a plasiraće se po cijenama koje će biti oko 20 odsto više u poređenju sa donedavno najjačim modelom GranTurismo S.

 

 

Datum objave: 06/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook